87%

Komentáře a recenze 125

Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
Když tvoříte postavu šíleného a psychopatického padoucha, jaký origin mu dáte? Co nejtragičtější. Joker tak ve svém filmu dostává velice smutný příběh, který kloubí nemocnou matku, psychickou nemoc, chudobu a mnoho dalšího. Oproti jiným verzím tu tak tentokrát máme opravdu propracovanou postavu, o níž víme úplně všechno a nejde tak pouze o tajemného maniaka bez minulosti. Mohl by ale film nést zcela jiné jméno? Určitě. Nechci Phillipsovi nijak zazlívat, ale ono to prostě vypadá, že sepsal film o psychicky labilním člověku a ve finále to pouze narouboval na slavnou značku, aby na to lidé vůbec chodili. Máme tu tak Gotham, samotného "Prince Zločinu" i rodinu Wayneů, ale bez toho všeho by se snímek v podstatě i obešel. Uvidíme, Phoenix bude určitě bojovat o Oscara, ale o film roku se rozhodně nejedná. 80%
Edward
Edward
2 481 bodů
10
10/10
Barbarrossa698
Barbarrossa698
2 322 bodů
0
Hrozná nuda nejhorší film jaký jsem kdy viděl
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 249 bodů
10
Naprosto dokonale. Výkon Phoenixe stojí za vidění.. Film vás vtáhne okamžitě do děje a jen tak vás nepustí, kamera, maska jokera a styl natočení je lahudka, viděno zatím pouze jednou ale dojmy z filmu přetrvávají.urcite si ho co nejdříve pustím zase
Kuca25
2 132 bodů
8
Ohromně jsem se na tenhle film těšil a konečně jsem se dočkal a bylo to poměrně jiné než jsem očekával. Těšil jsem se na šíleného Jokera jak ho známe třeba z temného rytíře nebo i sebevražedného oddílu, kde je Joker šílený, ale zároveň i zábavný. Na tomhle filmu nic zábavného není. Je to děsivý. Všechno je tak skutečný, že vás to musí znepokojovat. Vztah k hlavní postavě se vám neustále mění a je to všechno úplně jiné než jsme zvyklý. Žádná zábava zkrátka tvrdá realita, která potkala Arthura udělala z něj monstrum které nemá diváky bavit, ale skutečně děsit. Aspoň takový pocit jsem z toho měl já. Po většinu stopáž filmu je vám Arthura líto, ale ten chlap je děsivej. Objevy a šoky ve filmu jsou dobře poskládané a umocňují ten děsivý požitek. Herecký výkon je to jistě skvělý. Před uvedením do kin bylo všude hlášeno jak Joker nebude vůbec komiksový film, taky s tím jsem na to šel. Nakonec jsem byl hodněkrát zaskočen kolik odkazů na batmana tam je. Což mě osobně se i líbilo. Nakonec řeknu že 90% filmu koukáte na Arthura Flecka, ale na konci, to je ten pořádnej Joker. To je ten blázen který se ničeho nebojí.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
9.5
Ztracená dekáda DC filmů je u konce. Po roce 2012, kdy skončila Nolanova geniální trilogie o Temném rytíři, se snímky pod touto komiksovou značkou postupně propadaly do hlubin trapnosti s díly jako Batman vs. Superman, Liga spravedlnosti a Aquaman, zatímco Marvel se jen zpovzdálí posmíval. Smích z tváře mu však šlohl Todd Phillips, který natočil jeden z nejlepších komiksových filmů všech dob. Film, který si nějaký Avengery zcela strčil do kapsy. Joker je čirá depresivní temnota, která je šikovně okořeněná geniální atmosférou a postupným propadáním se do stále hlubších vrstev šílenství. Nepůsobí to vnuceně, ani přehnaně. Má to pomalé tempo, které ale diváka do sebe vtáhne stejně rychle, jako Vetřelec do větrací šachty. Phoenix je tam naprosto fenomenální. Srovnávat ho z Ledgerem mi nepřijde úplně fér, protože oba jejich Jokerové se v mnohém liší. Zatímco Ledgerův Joker je už psychopatický kriminálník, který kuje pikle pro vlastní potěšení, Phoenixův Joker působí jako zcela zničený a ztracený člověk, který se v onom šílenství teprve musí ještě pořádně usadit. Ale husinu z něho člověk dostane každopádně. Není to film pro masy. Není to klasická komiksárna. Je to psychologická analýza individua, které vznikne, když na něj celá společnost sere a nedostává se mu pomoci. Je to vlastně taková modernější verze Scorceseho Taxikáře. Akorát s větší dávkou zla a beznaděje. Vynikající film. Hned z toho člověk dostane chuť si pustit Temného rytíře, aby se mu to hezky propojilo.
Bordoshut
1 647 bodů
10
10/10 – Emotivní, hluboce procítěný spektákl, na kterém je znát fantastická práce herců, filmařů a vůbec celého štábu, kteří společnými silami dokázali za necelých 70 miliónů dolarů vytvořit neuvěřitelnou mašinu na prachy a ocenění. Doporučuji originální dabing, kdysi jsem byl v kině na českém a trochu mi to pokazilo zážitek. Joker ve vás něco zanechá, nebude vám sice vrtat v hlavě, ale chvíli si tam posedí. Tak syrově a detailně zobrazené šílenství se přece jen tak někde nevidí. Společně s Heathem Ledgerem můj jednoznačně nejoblíbenější Joker a to já jinak na Temného rytíře nedám dopustit. Tohohle bych dokonce upřednostnil; kvůli backgroundu, kterého se mu dostalo, se mi zaryl ještě hlouběji pod kůži. Své na tom samozřejmě odvedla i hudba a Jokerovy tanečky, které to šílenství ještě posouvají na novou úroveň a pěkně ilustrují křehkost a rozpolcenost jeho duše. Pár spoilerů stranou: Strašně dobrý nápad byl Jokera představit jako docela obyčejného muže žijícího v Gothamu, který má vlastních problémů nad hlavu a jen se snaží uživit sebe a svou matku. O to více s ním pak cítíme, když ho nakonec pohltí ta všudypřítomná zkaženost. Koneckonců psychopat, kterého tady Joaquin Phoenix sehrál, měl k šílenství odjakživa blízko (geneticky). Z toho důvodu bych skoro řekl, že na něj Todd Phillips navalil těch strastí až moc, ale kdo já jsem, abych tohle soudil. Možná ten infarkt paní Fleckové si mohl odpustit! :D Mělo by to větší grády, kdyby ji zabil doma. A ještě něco. Řekl bych, že tomu svědčí absence Batmana (v té době byl ještě kluk). Je to hned realističtější, když se městem neprohání cápek v kostýmu netopýra po zuby ozbrojený supermoderní technologií. Top hláška: "What do you get when you cross a mentally-ill loner with a society that abandons him and treats him like trash? I'll tell you what you get! You get what you fucking deserve!"
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Jedním slovem brilantní.Tak dobrý film dle komiksové předlohy tu byl naposledy v roce 2009 kdy do kin vtrhli WatchmeniJoaquin Phoenix se dokázal vyrovnat Heathu Ledgerovy a Joker v jeho podání je 👌👌👌👌
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
9
Nevídaný komiksový nářez. Oproti většině ostatním komiksovým filmům téhle doby si jde Joker vlastní cestou. Není to akční komedie jako 90 % všech ostatních komiksáren. Je to drama, který je opravdu málo akční a především se zabývá psychickou stránkou hlavního hrdiny Artura. Toho hraje Joaquin Phoenix a odvádí nejlepší možný výkon. Režie se ujal Todd Philips a zvládl to na jednušku. Celkově film není revoluční jako drama film, ale jako komiksový film, který si jde vlastní cestou a nebojí se experimentovat. 9,5/10
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
10
Tak tohle bylo něco. V dnešní době jsou kina plná všelijakých filmů o superhrdinech. Ale Joker je něco zcela jiného. Není to film, kde by vystupoval někdo v elastických hadrech a kosil padouchy za padouchem. Ne, Joker je zcela něco jiného. Není to klasický film dle komiksové předlohy, který byste čekali. V podstatě můžete naplno vypustit lore, který pochází původních děl a na Jokera koukat jako na silné drama, plný deprese a existencionalismu. (přijdete o pár, doslova pár souvislostí, ale to přežijete) A tím si nepochybně film získává body navíc. Příběh se točí kolem postavy Arthura Flecka, psychicky narušeného jedince, se kterým se od dětství táhne porucha, díky které je okolím vnímán jako blázen. Prožívá život plný urážek, deptání a všeobecného opovržení. Má problémy se svojí vlastní existencí, sebeovládáním, díky čemuž se maniakálně směje, i v příležitostech, kdy mu to není k prospěchu. Od začátku do konce vidíme na plátně narušenou osobu, která kráčí po tenké hranici šílenství a rozumu. A co minuta tato hranice je tenčí a tenčí. Jeho životní cíl je přesto jasný - chce v lidech vytvářet radost. Autorům se podařilo skvěle vystihnout šílenství, které dokonale ztvárnil Joaquin Phoenix coby Arthur Fleck, který by měl za svou roli dostat Oscara. Jeho výkon je tak bizarně uspokojující, ohromující a nepopsatelný, že zkrátka nebylo lepší volby herce, než právě jeho. Jeho pokrok charakteru je naprosto uvěřitelný. Z osamělého pomatence se stávala silnější a silnější osobnost, která se naplno projeví v závěru filmu, který je vyloženě masterpiece. Asi z mých častých superlativů můžete čekat, že vám film můžu naprosto upřímně doporučit. Audiovisuálně je to pecka. Soundtrack má nádech retra a výtečně podkresluje atmosféru. Kamera je skvělá. Scény tančícího Arthura byly díky dobře promyšleným záběrům nejimpozantnějšími částmi filmu, co se visuálu týče. Po všech stránkách dokonalé. Nemá cenu to dál rozebírat, mazejte do kina na tenhle masterpiece, na který se bude ještě dlouho vzpomínat. Dal bych víc, ale maximum je maximum - 5/5