Mission: Impossible - Fallout

82%

Komentáře a recenze 56

9
Mission: Impossible - Fallout je "prozatím" nejlepším dílem série,který se sice nese v podobném duchu jako Národ grázlu,ale vše posunul o kus dál. Tom Cruise je výborný a od prvního dílu jakoby vůbec nezestárl. Navíc spojení Cruise - McQuarrie je zárukou jistoty a kvality. Příběh je výborný a není v něm nouze o převleky,různé technické vychytávky,napětí,ale hlavně o prvotřídní dech beroucí akci. Právě akce je stěžejním bodem celého snímku. Je jí zde opravdu hodně,ale to rozhodně není na škodu,protože vše do sebe velmi dobře zapadá a je navíc přehledně natočená. Z herců bych vypíchl "novice" Cavilla,kterému role a knírek na výbornou sedla. Suma sumárum jsem nadmíru spokojený a s napětím vyhlížím další díl,nebo minimálně společný počin Cruise - McQuarrie.
30 208 bodů
8.5
Mission Impossible je podobně kultovní věc, jako bondovky. S tím rozdílem, že agent 007 je větší ikona a Mission Impossible je pro mě větší akční podívaná. Fallout má spád od první do poslední minuty. Skvělé akční scény a kamera. Chvíli se člověk v ději ztratí a vlastně neví, kdo hraje za koho, ale ani to není na škodu. Že je ve filmu spoust fyzikálních nesmyslů v akčních scénách.. to je v každém akčním snímku. Poslední MI = kvalita.
28 465 bodů
9
Šestý filmový zářez agenta Ethana Hunta s tváří Toma Cruise a jak jinak, v plné parádě. Scénáře a režie se opět ujal Christopher McQuarrie a kupodivu zašel ve vývoji stylu pojetí o nějaký ten kousek dál. Zkrátka se v ničem neopakuje a přináší výbornou akční podívanou, která nám dopřeje zase o něco delší stopáž, činící takřka dvě a půl hodiny. Místy je to však bohužel znát, neboť určité scény vykazují dojem umělého a zcela zbytečného natažení. Příběh je jednoduchý a nijak originální, ale jakoby o to ani nešlo. Co nejvíce uchvátí, jsou akční realistické sekvence plné adrenalinu a ctižádosti. Chybky se v tom tak docela ztratí. Jistě, ne všechny akční scény skutečně budí dojem důvěryhodnosti, ale jsou závratné a  dechberoucí. Šestý snímek zaznamenává výrazné body a na tom má samozřejmě podíl i samotný Tom Cruise, který během natáčení opět překvapil svou přítomností na většině akčních scén.
22 296 bodů
4
Když to začalo pětiminutovou neusledovatelou expozicí, a pak ta páska ani nepočkala slíbených pět vteřin na zničení, tak jsem nevěděl, jestli se smát, nebo se začít trápit. Bohužel se na MI už dlouho neumím naladit. Přijde mi obdivuhodné, jak ostatní tu nesnesitelnost dokážou identifikovat, rozklíčovat a označit za něco, co jim nese potěšení - ale nerozumím tomu. Je mi to jednou z největších záhad. Jen vydržet u toho vzhůru je pro mě nesplnitelná výzva. Nepřijde mi to zajímavě natočené, nepřijde mi to chytře vymyšlené (ani v rámci žánru), prostě jen úmorné. Možná kdyby to mělo 90 minut místo 150! Vůbec nechápu, které části tohohle filmu mají být nějak zajímavé a čím. PS: Zdá se mi to, nebo má Tom Cruise problémy pohybovat obličejem, a aby dosáhl nějaké základní mimiky, musí do toho vkládat nezvykle mnoho energie? Pozorovat ho bylo skoro stejně kouzelné jako Henryho Cavilla s jeho dikcí snaživého páťáka vystupujícího na školní přehlídce.
8
Vesměs zase to samé (příjezd někam, tam honička nebo souboj a odjezd do další destinace), jenže co naplat, když to pořád tak skvěle funguje. Každá destinace totiž oplývá topkovou akční scénou, Cruise blázní a dokazuje, že věk je fakt jenom číslo a Cavill překvapivě herecky hodně schopný. Navíc další parádní špiónský scénář.
9.5
Fallout je nejlepším filmem celé série, má komplexní scénář, je plný nečekaných zvratů a zároveň je to pořád ta stará dobrá Mission Impossible, kterou máme rádi. Sice ubylo trochu humoru, ale je tu spousta akce a je moc milé vidět, že to není úplně digitální jak je nyní u drahých filmů zvykem. Připomínám, že má tento film rozpočet 175 milionů dolarů!
9
Pořád to není tak scénáristicky vypilované jako trilogie o Bourneovi a Ethan Hunt začíná občas příliš béčkovitě ignorovat fyzikální zákony, ale na to se s prominutím můžu z vysoka vysráti, neboť MI6 je přesto asi nejzábavnější špionážní akčňák, jaký kdy vznikl. Je tam osudovost, je tam nepředvídatelnost a je tam dokonale drzé a suverénně vypointovávané podněcování zvědavosti (jehož rytmus je před zlomovým odhalením přímo ďábelský), ale zároveň nechybí strhující akční orgie podávané s potřebným nadhledem a vždy citlivě vloženou hláškou. Není to revoluce žánru, je to čirá pocta tradicím špionážního filmu, náramně přizpůsobená současnému trendu a akčnímu drivu velkých blockbusterů a současně chytře rozvíjející fikční svět a zajetá vyprávěcí i formální pravidla vlastní série. Není to kvalitnější než pětka, která lépe zvládla skloubení akce se spikleneckými konverzačními zvraty, je to ale bezpochyby příkladný prototyp technických možností současného blockbusteru, který má plynový pedál nonstop na podlaze a vyprávěním je pevně zakotven v osvědčených staromilných vzorcích. Více možná po další nutné návštěvě kina.
10
Jo, je to pecka, jděte na to! Tuto větu používám hned na začátek aby bylo jasné jak je je Fallout perfektní a jak je potřeba vidět. A to musí být jasno i přes všechno to typické kecatelské pozlátko v recenzích. a tak když jsme u toho jdeme na něj... Mission: Impossible-Fallout je tak perfektně našlapaný jak slibovali trailery a pokouším se tvrdit, že jde o nejlepší....NEJLEPŠÍ DÍL SÉRIE! Při tom byla obava jelikož na každém dílu Mission: Impossible bylo zajímavé, že se ho ujmul někdo jiný a nyní se měl po pětce vrátit Christopher McQuarrie. Toto porušení pravidla ale překvapivě funguje jelikož Fallout šlape ještě snad o ždibeček lépe než Národ grázlů a zašlapává do země i takový Ghost Protocol. Nebal bych se při tom označení, že to co byl Skyfall pro Jamese Bonda, je Fallout pro Ethana Hunta. Fallout je především osobnější film o stínech Ethana Hunta, o jeho rozhodnutích a jejich důsledcích a především otázkách nejistoty. Jedná se pravděpodobně o nejlidštější film série, který dilemata řeší víc ještě než trojka. Na každém dílu série Mission: Impossible je vlastně skvělé, že je jiný. Jednička od Briana De Palmy, která se natáčela i u nás byla především klasickým akčním thrillerem, dvojka od Johna Woo se vydala do trošku lehčích, odlehčenějších vod, trojka od J.J. Abramse se pokoušela řešit to, že každý agent má to má těžké i když zrovna nelítá v akci a jednalo se tak v podstatě o drama, čtyřka od Brada Birda, která se taky točila u nás (ale tentokrát Praha nehrála sama sebe) byla novým nábojem do série, který sázel na více thrillerovou atmosféru a pětka byla už rovnou akčním špionážním thrillerem. Šestka se přitom dostává znovu do osobitějších vod ale srovnávat jí s pětkou by byla chyba. I přesto, že se vrací McQuarrie je šestka úplně jiný film. Pozor, Fallout není úplně depresivní a několik gagů v něm najdete. Z celé série se ale pravděpodobně jedná o nejtemnější kousek a opravdu především o nejlidštější. Šestka je pořád především zábavnou jízdou od začátku do konce, která na brzdu téměř nešlape a akce jede od začátku do konce. A jede tak perfektně, že těch 147 minut uteče jako vítr. Dává smysl, že Cruise si pro šestku znova najmul McQuarrieho: Jsou spolu dlouzí známí, spolupracovali spolu i mimo sérii Mission: Impossible a McQuarrie u pětky dokázal, že má co předvést. Je možná škoda, že šestku nedostal někso svěží, na druhou stranu v tom ale nevidím problém, jelikož šestka je pravděpodobně nejméně samostatný díl série, který hodně sází na to, že divák viděl pětku. McQuarrie tak jako kdyby točil dlouhý film, dlouhý tak moc, že ho musel rozdělit na dvě části. A jako by ta druhá půlka byla ještě více propracovanější, zábavnější a lepší. A zase pozor, nechci tvrdit, že jde o Mission: Impossible 5. 2. Pětka je uzavřený příběh a šestka jede od nového. Jsou na sebe ale pořád celkově napojeni skrz postavy. Do popředí se tu ale dostává fakt, že Syndikát z pětky už neexistuje a z jeho útržku vznikla nájemná teroristická organizace Apoštolové. Pro Ethana Hunta se přitom jedná o srdeční záležitost protože to byl on kdo zatkl Solomona Lanea a nepřímo tak zavinil zrození Apoštolů u kterých je naznačeno, že jsou ještě horší než Syndikát (a ve filmu nezůstanou jenom u řečí). Dojde tu tak na nový příběh a dvě nové výrazné postavy: Tady bych rád pochválil Henryho Cavilla.... Superman Cavill totiž ukázal, že je opravdu schopný herec a jeho Walker je postava, která funguje v akci, v dialozích a i s tím knírem. Vanessa Kirby v rolI White Widow je poté celkem fajn, jenom je problém, že ve stínu Cavilla na sebe nedokáže strhnout úplnou pozornost. Je otázka jestli v roce 1996 Tom Cruise uvažoval, že tu samou roli bude hrát za 22 let už pošesté a pravděpodobně ne naposledy, za ty roky se pro něj ale stala jasně výnosným byznysem a naštěstí je Tom Cruise takový, že dává do svých filmů všechno. Ne, jeho filmy nebojují každý rok o Oscara, až na výjimky se ale jedná o velmi fajn-až perfektní akční žánrovky, které fungují nejen v akci ale i v práci s charaktery,režii a téměř vším produkčním zázemím. Na Cruisovi je jinak zajímavé, že si všechny kaskadérské kousky dělá sám a to i dnes kdy mu je šílených 56 let. Nechci nikoho tipovat ale myslím, že většina z nás nebude mít v 56 letech koule na to co dělá Cruise. A i přes to, že se natáčení neobejde bez lámání kostí na Cruisovi je ta snaha prostě vidět. Divák totiž praktické efekty pozná a ve Falloutu, vlastně celé sérii Mission: Impossible poznáte kdy se jedná o klam nebo ne. Šestý film a série je pořád na vrcholu. Tom Cruise má navíc pořád tuhý kořínek a dost možná se v následujících 10 letech dočkáme ještě pár pokračování, jelikož Cruise na to koule pořád má a bude v akčních úlohách dost možná dokud nedožene současný věk Liama Neesona (66 let). Navíc mám pocit, že Cruise stárnutím dává sérii větší a větší péči a při tom všem je dost možné, že šestka je jenom špička ledovce. Kéž by. Mission: Impossible je přitom pravděpodobně poslední takhle velká akční série, která sází na praktické efekty. Nechci srovnávat s Rychle a zběsile, musí se ale nechat,že Dominic Toretto a jeho parta jsou pořád především hráči s vizuálními efekty a dost možná, se v té Rychle a zběsile 9 (nebo 10) do toho vesmíru dostaneme. Ethan Hunt při tom využívá praktické efekty, pořád se drží při zemi... srovnávat tyhle dvě série je prostě úplně stejně hloupé jako srovnávat fotbal a hokej. Na obou sériích se ale musí nechat, že jsou ty peníze vidět. A především Fallout mě v téhle části těší. Je totiž úplně jedno jestli Ethan Hunt brutálně bojuje na pánských záchodcích, pořádá automobilové honičky v Paříži nebo se přetahuje s padouchem v helikoptéře. Na každé té scéně jsou vidět peníze a především jsou kvalitně natočené. McQuarrie je totiž opravdu perfektní řemeslník, který má ve svém stylu blízko k Christopheru Nolanovi nebo Matthewu Vaughnovi než k nějakému pochybnému rutinérovi, který se náhodou ucházel o praxi. A dává tudíž smysl, že si ho Cruise nechal i pro šestku. Zvraty fungují, hlášky fungují, všichni hrajou perfektně, finále je úžasný. Perfektní velkolepá podívaná, která přepisuje akční žánr a především se podařilo překonat hranice. Těším se na sedmičku a chci jí od McQuarrieho! PS: Viděno v IMAXU na Pražské Flóře ve 3D. 3D nejlepší za poslední roky ale dost možná to bude tím, že jde pořád o IMAX a nevím jak bude fungovat v normálních kinech. Myslím si, že alespoň ta nádherná kamera zůstane nádhernou i v normálním kině. Druhá projekce to jen potvrdila. A třetí projekce zase potvrdila, že 3D je perfektní. PS 2: Schválně jsem se snažil moc nevyzradit kvůli potencionálním spoilerům. Jinak bych dost možná pokračoval dál. Viděno v kině:3x
9 382 bodů
8
Po nejkratší pauze v dějinách značky, tedy po třech letech se vrací osvědčené duo Cruise a McQuarrie.. Tedy poprvé se stejný režisér chopil druhého M:I. Další akční dobrodružství, které už si pomalu na první kousky ani nevzpomíná a jede si pořád dokola větší šílenosti. Šestá M:I je po dvou výborných filmech zase trošku kvalitativně slabší.. Co že to povídám? No bohužel mě to nějak nechytlo. Špionský tým okolo Ethana zůstává a je asi jen otázkou, zda se tomu vůbec někdy ještě změní. Příběh, který se snaží otočit karty a Ethana postavit na opačnou stranu, k tomu nová další organizace, která nemůže přijít podezřelá tak leda fanouškům The Gray Mana. Plán lidí, co chtějí zničit svět a ještě si dají nějaké biblické pojmenování je pokaždé tročku k smíchu, a tak je tomu i zde. Nedalo se mi do toho proniknout, že bych si pak mohl říct, že jsem to nečekal.. Právě celý příběh Falloutu je průhledný a nezbývá než si sednout a jen si to užít. Škoda, že se značka po dvou dobrých a zapamatovatelných filmech zase vrací k akčnímu blockbusteru, po kterém se mi tolik okem házet nechce. Což o to akce je super a finální vzdušná sekvence zase dokazuje, že se dá přijít s něčím novým, co pořád bude vypadat cool.. K obsazení, které zůstalo oproti minule až na změnu v podobě Cavilla říkám ano. Jelikož takhle drsenej Henry Cavill ještě nikdy ve svojí kariéře nebyl, s tím že záporné role jsou něco neokoukaného.. Nejsem tak moc spokojenej, nemělo to takovou efektnost, jak bych si přál, ale minimálně na další kousek mě to navnadit dokázalo, jelikož chci vidět s čím ještě přijdou... 75%
9 035 bodů
7.5
Fallout se těžko hodnotí. Na jedné straně tu máme naprosto úžasné akční scény, kterých je ve filmu dost a Toma Cruise, který je skutečně sám dělá. Na té druhé tu je ale slabší scénář, který tu je jen a čistě pro to, aby se potom mohla udělat nějaká boží akční scéna a také, což mě docela zamrzelo, předvídatelnost zvratů. Pokud tedy máte něco nakoukané, určitě většinu prokouknete (já třeba přišel na všechny a na jeden z poloviny). Naštěstí McQuarrie drží tempo po celou dobu a i akci zvládá naprosto s přehledem, jen by to chtělo vypilovat scénář a trochu kameru. Scény jsou sice nasvíceny opravdu mistrně, o tom žádná, jenže občas se kameramanovi nepodařilo správně doostřit některé momenty, což může trochu rušit (třeba jako mě). Jinak je ale další M:I naprosto úžasný a pokud to takhle půjde dál, jednou jí tu 100dám, jen to asi bude až za dva tři díly.