90%

Komentáře a recenze 57

lord
lord
423 bodů
10
Takhle si představuji seriál, který definuje žánr. Ač se může zdát, že se jedná o nějaké dílo pro děti, není tomu tak. Dětem bych ho spíše nedoporučoval. Nejprve to vypadá jako horor či sci-fi, ale postupem času a při vnímání celku si uvědomíte, že démoni představují trochu něco jiného. Jedná se o určitý způsob vyjádření/zobrazení obav a tužeb mladé dospívající generace, se kterými se musí neustále potýkat, bojovat a snad i nad nimi zvítězit. V tom vidím genialitu autorů. Obavy jsou tu různé a každý kdo je má se v nich může nalézt. V tomto smyslu chápu i povinný Netflix úkrok k menšinám. I takové jsou obavy některých zástupců mladé generace... Čistě z pohledu zpracování se jedná o úžasné zobrazení osmdesátek. Ve spojení s perfektně zvolenou hudbou je pocit nostalgie a vzpomínek pro lidi, kteří tuto dobu zažili, všudypřítomný a vtahující.
Vader_
395 bodů
10
Je tak fajn podívat se na něco, u čeho autoři mají promyšleno už několik let dopředu, jak to má vypadat. Je opravdu skvělý se stále vracet do světa stranger things, skvělá osmdesátková doba skvělý příběh, skvělé herecké výkony mladých herců. U stranger things nedokážu být vůbec objektivní, já to prostě miluji a doporučuji každému aby poprvé zažil ten skvělý zážitek z první sezóny a pak si jen dal užíval tenhle skvělý počin.
kijifa
kijifa
335 bodů
10
Největší seriálové překvapení loňského roku? Jednoznačně! Seriál, který dopředu nikdo nečekal a který se stal skvělým odkazem na osmdesátky. Po trochu pomalejším rozjezdu přibližně od třetího dílu Stranger Things vystřelilo mé nadšení až k nebesům a tam ho udrželo až do úplného konce. Nezbývá než se těšit na to, s čím přijde druhá sezona.
bLaCk0uT
327 bodů
9
Ze začátku mě to nepohltilo tak jak jsem čekal, ale postupně jsem se do tohoto Netflixovského klenotu dostal a ten konec! Ouha, to čekání bude dlouhý. Hrozně se mi líbilo, že tvůrci, resp bratři evidrentně hodně čerpali ze svých vzpomínek a zážitků, ta osmdesátková stylizace a popkulturní odkazy (Čelisti, Věc), ačkoliv jsem to sám neprožil. A rozhodně se neřadím mezi ty, kterým vadila mladá ústřední čtveřice/pětice, právě naopak mě hlavně ze začátku obtěžovali ti mladiství. A Shawn Levy evidentně není úplnej břídil. Na konec ještě k první sérii dodám, že mi vyhovovalo, že jsem z obsazení nikoho neznal (čím více na ty seriály koukám, tak už i u těch amerických více zaznamenávám seriálové herce, tedy s výjimkou šerifa Davida Harboura, který je přesně tím typem seriálového herce (Banshee, Newsroom), ale je naprosto boží, takže mu to odpustím..
Pepazdepa
269 bodů
9
Máme za sebou první sérii Stranger Things, do které jsem šel jako do neznáma. Z těch osmi dílů první řady, jsem mile překvapený. El si mě dostala téměř ihned. Ať chcete, nebo ne, tak tahle sympatická malá slečna, s psychickými schopnostmi si Vás podmaní. Seriál se odehrává ve druhé polovině 20.století a je skvělé, že i do této doby, se dají zařadit věci, jakou jsou nadpřirozeno, druhý svět a jiné vychytávky. Je to zároveň seriál o přátelství, mezi určitou skupinou. Bude mi potěšením, počkat si na season 2, která by mohla vyjít v letošním roce 2017. U první řady, je krásně vidět jak na Vás ze začátku vlétne, poté zvolní a postupně graduje. Určitě si pro fanouška fantasy,sci-fi žánru stojí za to, udělat si čas, na seriál bratrů Dufferových.
Icorio
235 bodů
9.5
Kdybych měl hodnotit jedním slovem...napíšu "skvělé". Mám rád krátké série nabité akcí a děním...žádné zdržování se zbytečnostmi. Od první chvíle až do konce se pořád něco děje a to je jen dobře. Postavy nejsou jen loutky, mají svou osobnost a to se taky moc nevidí.
Geralt
153 bodů
8
Update: Třetí série 7/10. Začíná to dost slábnout. Zbývá jen pár vtipných momentů, které sice ještě více rozbíjí nekompaktní atmosféru, ale alespoň jsou zábavné... První série 9/10, Druhá série 8/10. Ta sice v mnohém první překonává, ale zas nasekává chyby, které nelze přehlížet :) Navíc opět platí, že tajuplná/mystická atmosféra první série funguje lépe, než když se snaží (jako v druhé sérii) všechno vysvětlit a ke všemu ukázat motiv, popř. to ukázat tolikrát, aby i divák, který zrovna luxuje nebo sleduje na Instagramu počet "lajků" pod svou fotku, na které je s kýblem čipsů připravený na ST maraton, pochopil proč se něco událo...
  • zábavné charaktery
  • všechno, co nedává smysl
Gulečník
Gulečník
145 bodů
10
Pokračovanie série je u mňa určitým sklamaním . Akoby tvorcom dochádzala invencia a kreatitivita , nové diely pôsobili svojimi uvodnými časťami pomerne rozvláčne a dej sa rozvíja až v ďalších častiach . Záver série je spracovaný skôr filmovo , podivné veci sa dejú očakávane a to uberá na atraktivite . Hereckí predstavitelia nesklamali, ale mne chýbalo rozvinutie niektorých epizód z predošlých sérií , napríklad osudy Kali 008 z dielu Stratená sestra .Možno sa tak udeje v piatej sérii , ak vôbec bude . Som zvedavý , aké dojmy napíšu iní diváci ... Pred počítačom , 4.07.2022 .
EvieJJ
145 bodů
10
Spousta dobrého, protože známého. Skvělá Winona, super hudba. Pakliže budu hodnotit co tím autor zamýšlel - tedy hold 80kám, tak za 100. Jinak už by to byla jiná debata. Určitě ale stojí za shlédnutí!
Owerdos
Owerdos
109 bodů
10
Výborný sci-fi horror tématickej seriál pro uspokojení mých zážitkových potřeb. Vztah Jimma Hoppera (David Harbour) a Jedenáctky (Millie B. Brown) mne velmi dojal. Zároveň krásně vyzobrazeno nepochopení a neúcta světa k rodině a přátelům, kteří řeší celosvětový problém a nikdo jim nevěří, že se něco takového děje. Už se těším na 5. řadu, klenot!