80%

Komentáře a recenze 79

Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Film sleduje skutečný příběh nejsmrtonosnějšího odstřelovače v dějinách USA, Chrise Kylea. Přiznám se že jsem měl strach aby nebyl narvanej americkym patosem až po okraj ale Clint Eastwood opět ukázal že skutečně umí. Scény z války byly natočené naprosto perfektně. Civilní scény, které bývají slabina takových filmů, zde vůbec nenudí. Naopak skvěle do filmu pasují. Bradley Cooper perfektně zahrál člověka který se nedokáže srovnat s civilním životem po svých prožitcích ve válce a zjišťuje že neví jak vlastně žít v míru. Válka se stává jeho přirozeným prostředím a z něj se stává "Legenda". Ale doma čeká rodina. Která mu začíná chybět čim dál víc. Musí se rozhodnout co je pro něj důležitější. Film je skutečně úžasný. Jen mi trochu vadilo opěvování stroje na zabíjení jakožto hrdiny. Ale to už je ta pověstná americká mentalita. Za mě 5* i když trošku slabších.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7
Je těžké být objektivní. Nemám rád americkou zahraniční politiku a jejich vojenské výpady zvlášť. Jak se mám ztotožnit s hrdinou, jenž chladnokrevně likviduje desítky mužů, žen a dětí, kteří se provinili tím, že brání svou vlast před nelegální invazí? Jak se mám ztotožnit s hrdinou ,který si dobrovolně způsobuje trauma a ničí tak život svůj i svých blízkých? To jsou otázky, na které budu muset najít odpověď. Povznesu-li se však nad tyto úvahy a připustím-li, že existují lidé, jako je náš hrdina, dostanu solidní příběh a studii vývoje amerického vojáka od přijímače po návrat z války z pohledu nezaujatého a skoro by se dalo říct objektivního. Jen ty náhledy do soukromého života nemusely být tak rozplizlé. Válka člověka jednou provždy změní, to vím už od Remarqua, nicméně je dobré to dnešní "Call of duty" generaci občas připomenout. Jinak je film natočen jako reklama na US Army - kdo ví, jestli to armáda částečně nefinancovala, takže jsem se dočkal spousty zbraní, vynikajícího
  • realita
  • zvuk
  • stopáž
hp24
2 833 bodů
9.5
Na film jsem sel bez pripravy, takze me nemohl predem ovlivnit fakt, ze jmeno rezisera je zarukou kvality, to jsme zjistil az na konci filmu, ale vubec to neprekvapilo. Obvykla preciznost jeho prace vyzaruje z celeho filmu, nevyhyba se ani ukazce traumatu po ukonceni svych misi ve valce. - Nevim, zda je to pravda, ale nekde jsem zaslechl, ze realna predloha ostrelovace zdaleka nebyla tak solidni. Nicmene film si zaslouzi pochvalu a Clint Eastwood obdiv.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8
Chris Kyle není velký filozof, ale ani žádný Rambo. Normální kluk přesvědčený o smyslu toho, co dělá, i když ženy a děti se také zabíjejí. Ale jen proto, že jinak by zemřelo ještě víc lidí. Ten, kdo si promítá do filmu ve výsledku poněkud zpackanou misi Američanů v Iráku, odmítne příběh jako další americkou propagandu. Nadšený nebude ani ten, kdo očekává neprůstřelného superhrdinu. Clint Eastwood nezapře starou dobrou školu s přímočarostí a jasnými sděleními, současně je až překvapivě civilní a nevyhýbá se práci s psychologií jednotlivých postav.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
5.5
Očekávání bylo mnohem větší.
2 481 bodů
7
7/10
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Počiny Eastwooda - myslím režiserské mi tak úplně nesedí , ale tebnhgle film si myslím se mu docela povedl. Výborně obsazena hlavní role.
Mirdas
Mirdas
1 947 bodů
10
Clint Eastwood opět ukázal že je exelentní režisér s ambicemi na Oskara,skvělý film
winetach
winetach
1 927 bodů
6
Sú len dve možnosti, buď ujo Kyle bol fakt taký vlastenec, alebo to bol len ďalší náborový film.
wop
wop
1 716 bodů
7
Několik silných scén z jinak docela obyčejného akčního filmu velké drama nedělá. Kdyby ještě nebyly filmy Smrt čeká všude (2008), Království (2007), nebo Černý jestřáb sestřelen (2001), byla by to asi větší pecka. Takhle je to jenom další dobře natočený film v rámci žánru. Není mu moc co vytknout, ale od Clinta Eastwooda jsem čekal víc.
  • Bradley Cooper
  • realističnost (většinou)
  • je to točeno jako pocta americkému hrdinovi, takže tam o něm, nebo o USA nepadne křivé slovo