70%

Komentáře a recenze 51

SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
10
"Náš Otec, Padre Juan, říkal, že až zemřeme, půjdeme do Paraíso - Do Ráje. Není lepší zemřít? Paraíso je o tolik lepší než tady. Nikdo nehladoví, není nemocný. Žádné daně, žádná těžká práce. Všichni budeme sjednoceni s Bohem." Kylo Ren, bejvalý Spider-man a Liam Neeson, společně káží slovo Boží. Je to klidné, takže žádné rychlé střihy. "To je v pořádku... Šlápni na mně... Rozumím tvé bolesti... Narodil jsem se do tohoto světa, abych sdílel lidskou bolest. Nesl jsem tento kříž, za tvou bolest. Tvůj život je teď se mnou." Přemýšlíte o tom, co vidíte a cítíte s hlavní postavou. Je to hrozně emotivní a silný film. Film o víře... O, tom jaké má v sobě víra hodnoty. Považuji to za mistrovské dílo. - 100%.
Floridsky
4 376 bodů
8
Jsem ateista, ale tohle výborné drama o víře a náboženství mě zaujalo a i bavilo. Má to i velký filosofický přesah a zajímavé myšlenky. Kamera je úžasná a absence hudby napomáhá k atmosféře. Do toho skvělé herce, jen tedy na Liama Neesona jsem se těšil nejvíc a byl tam asi jen 15 minut. Avšak 161 minut je už trochu moc, takže by nevadilo zkrácení aspoň o půl hodinku. Není to film pro každého, takže zdejší hodnocení docela chápu.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
9
Film pokládající mnoho otázek, otevírající mnoho témat. Byl původní boj o víru pouze bojem o nastavené způsoby chování věřících? Chápali vůbec nevzdělaní japonští křesťané podstatu své víry? Měli právo být křesťanští padre v Japonsku tolik rozčarovaní, když v Evropě dělali "nevěřícím" přesně to samé? Je skutečně součástí Ježíšovy víry tolik pýchy a umanutosti? Byl hlavní hrdina vůbec kladná postava a proč? A tak dále a tak dále. Témat na několik večerů a mnoho piva či vína. Řemeslně je snímek podle očekávání perfektní a působivý. Za mě zde bylo sice několik zbytečně natažených scén, ale na jedno shlédnutí se to dalo vydržet.
kknk2
kknk2
2 955 bodů
7.5
Z pohledu ateisty je konflikt náboženství jen další kuriozitou, avšak tento spor je zde skvěle vykreslen ve velmi hlubokých myšlenkách a mentálním i fyzickém utrpením. Přestože si film vyžádal hodně času, herci to utáhli a když se zrovna „nic nedělo“, přišly vizuálně skvostné záběry, takže jsem se zkrátka nenudila.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
7
Obrazově krásné, obsahově nejednoznačné. Otec Rodrigues nerozumí Božímu mlčení stejně, jako mu nerozumí mnoho jiných v těžké situaci, kdy si připadají zoufale opuštění. Víc se mně líbila linie, kdy se Rodrigues mění z neochvějného křesťana v zoufalce zmítajícího se v pochybnostech. Připodoboval se ke Kristu a stal se Jidášem. Garfieldovi výborně utáhne čas, kdy si vůbec neví rady a je na dně. V poslední části se redukuje jen na opakující se záběry, aniž Scorsese pustí diváka do Rodriguesova nitra. Nejednoznačnost je hlavní předností i negativem Mlčení. Podle toho, co kdo preferuje.
Edward
Edward
2 481 bodů
6
6/10
Arnarmo
Arnarmo
1 720 bodů
6
Mladí mnichové to nemají jednoduché, ale ani divák ne, jelikož slyšet cca 150 minut myšlenkové pochody Garfielda, který poukazuje na jasné skutečnosti, je k zbláznění (Spíš bych nazval film Mluvení.). Je jasné, že téma, kdy naši hrdinové šíří svou víru v „bažině“ Japonska, není pro každého, a proto by si film neměl pouštět někdo, kdo ani neví, co je to symbol či Bůh. Já to naštěstí vím, a tak mě film, navzdory velkému množství hluchých míst, zabavil. Vyměnil bych hlavní herce, protože pořád v nich vidím hrdiny z jiných filmů než skutečné milovníky víry, i když třeba jsou jejich představitelé věřící. Ale dobře, mělo to atmošku a myšlenku, což oceňuji. Několikrát jsem se nad filmem zamyslel, i když nedokázal zasáhnout srdíčko.
Sáček
1 446 bodů
6
Už je to 24 hodin a já stále nevím, jestli se mi to líbilo nebo ne. Jestli jsem viděl drama, při kterém jsem ani nepípl nebo jsem viděl hrozně moc zbytečně dlouhých záběrů, které protáhly film do takové podoby, že už jsem nevěděl, jak jinak si sednout. Film vyžaduje naprosté soustředění a velké espresso před začátkem, jinak to nemá cenu sledovat. Správně bych si to měl pustit ještě jednou a třeba tomu dám 90%, ale zatím na to (upřímně) nemám vůbec chuť.
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
8
Téměř 3 hodiny polemiky nad tím, zda bůh existuje, a jestli ano, proč dopustí taková muka. Scorsese má jasnou vizi a realizuje jí s chirurgickou přesností, každý záběr a myšlenka mají své opodstatnění. Díky detailnímu zpracování a délce je nutností divákovo konstantní soustředění, což se chvílemi stává neuskutečnitelným cílem. Těžko snímku z hlediska jednotlivých činností něco vytýkat - režie, scénář, kamera, herecké výkony, to vše odpovídá zlatému standardu Scorseseho velkofilmů, i přesto chvílemi není na co se dívat. Právě vypiplanost, důraz na postupnou proměnu a s tím spojené prohlubující se pochyby spějí k uspávající nudě a zároveň k hlubokomyslnému hloubání, poměr závisí na zaujetí diváka vůči danému tématu. Nezpochybnitelným kladem je objektivnost, některé scény nabízí více interpretací, samotné vyprávění si udržuje odstup a nepřiklání se k žádné víře. Mlčení věrně odráží japonskou kulturu, povedeně staví do opozice odlišné civilizace a způsoby myšlení. I přes komplikovanost problematiky se tvůrci snaží o přijatelný, otevřený přístup, nezachází ke složitějším, čistě filosofickým otázkám, ale zabývají se elementárním jádrem a přirozeným smýšlením každého věřícího. Během sledování jsem častokrát pociťoval nesnesitelnou nudu, přesto jsem byl na několik dní zasažen a donucen k zamyšlení. 80%
salisbury
salisbury
1 101 bodů
8
Scorseseho Mlčení zařvalo do filmového světa, že křesťanství vtrhlo do Japonska a následná misijní cesta byla trnitější než Ježíšova prokrvavělá koruna. Zajímavý příběh připomínající lehce Coppolovu Apokalypsu kulhá na jednu nohu přehnanou stopáží, která mi trošku narušila pozornost upínající se občasně na zápěstí k hodinovým ručičkám a tlačící je k závěrečnému amen. Andrew Garfield sundal díky bohu svůj pavoučí kostým a ve své herecké kariéře úžasně zraje, radost pohledět. Kdyby střižna měla ostřejší nůžky tak film mohl být dokonalý, takhle na úkor tuposti zaostává jeden táhlý krůček od Golgotského majstrštykového vrcholu.