70%

Komentáře a recenze 51

tedoun
tedoun
923 bodů
9
Předem moc děkuji za pozvánku KINOBOXU. Podle mě tento film je pravděpodobně nejlepší film roku 2017. Výborné natočená drama od Scorseseho. Velmi hluboký a emotivní film, který mi připomíná ŠOGUN. Nejsilnější stránkou filmu je ale to ticho ano ticho v době když hlavní hrdina byl mučen. Zkrátka nádherný film
Sheemas
Sheemas
737 bodů
6.5
Martin Scorsese nám předkládá drama o víře v Japonsku, která má bez mála 3 hodiny. Co je moc, to je moc. Přestože je Scorsese ,,génius" ve svém oboru a každý záběr a střih je velmi umělecky vydařený, 3 hodiny tomuto filmu neprospívají. Téměř bez hudby, založený čistě na dialozích, sem tam prokládaný mučením a popravami věřících, neudrží obyčejného diváka až dokonce a pravděpodobně ho nechytí a nepřitáhne už ze začátku. A v tomto případě film nezachraňuje ani Liam Neeson, který je ve filmu asi 20 minut celkem, ale i tak je nakonec zajímavým zpestřením ke stále se opakujícím postavám. Film stojí na výkonu Andrew Garfielda, který ve výsledku není nejhorší, ale jeho otázka víra je poměrně únavná.
Květka
Květka
711 bodů
8.5
Mlčení není ten typ filmu, kterého se nebudete moct nabažit, takže se na něj budete koukat pořád a pořád dokola. Ne - tenhle film stačí zhlédnout jednou jedinkrát a už máte na pár měsíců vystaráno. Tento film je opravdu výjimečný. Veškeré scény jsou bez hudby, což dělá film buď ještě napínavější nebo nudnější - to je zkrátka podle toho, zda diváka zajímá vyvíjení děje. Ve finále mi ani délka filmu nevadila, protože jsem se do něj tak ponořila, že jsem čas skoro nevnímala. Obsazení je opravdu vydařené; zejména Andrew Garfield tu hraje největší roli. Mlčení skrývá neobyčejně silný příběh o víře a o síle vůle. Určitě se ale nebude líbit každému.
dis
dis
461 bodů
8.5
85% Před pár hodinkama jsem se vrátil z hostivařskýho promítání filmu, na který jsme se fakt těšil... a pořád se z něho nemůžu oklepat. Jako kluk jsem četl knížku a dost mně tenkrát vzala. Scorsese neselhal, tenhle snímek je minimálně stejně silnej jako Poslední pokušení nebo Gangy New Yorku, ale čistší, vytříbený, vycizelovaný. tak trochu jako obraz od El Greca říznuý tím nejlepším z opusů našeho Vláčila (je to divný, ale mají v rukopise něco dost podobnýho). Geniální kamera a režie. Záběry, který vás vezmou na komoru jako výstřel z útočný pušky. Hyper-minimalistický hudební podkres, kterej působí daleko výrazněji než burácivá muzika blockbusterů. Díváte se a zjistíte, že jste vlezli rovnejma nohama do autentickýho Japonska před čtyřma stovkama let. Vláčný, ale ne pomalý tempo filmu vás nechá naostro prožít každou vteřinku, každý dechnutí, každou naději i hrůzu. Fantastický výkony asijskejch herců (Japonce představujou i Čínani a Korejci), ať komparsu, ať špiček - hereckej koncert jeden vedle druhýho. Jsou lepší než bílý hvězdy. Toho tejrání a krve je docela málo proti jinejm filmům, ale nějak víc vynikne; možná právě pro tu upřednostnění procítěnosti před kvantitou. Garfield je chvílema nesympatický, ale hraje strašně poctivě. Ale to, čím Mlčení dostává, to jsou otázky víry, náboženství, ideologie, oběti - jejího smyslu, opodstatnění a ceny. Nehraje se tu o křesťanství a buddhismu. Vede se pře o duchovní naději pro ty nejbídnější. A tou může být ledacos, právě i v dnešním světě. Zjistíte, že tenhle zdánlivě "katolickej" film na sebe nabaluje neviditelný nitky, který lechtají tvář současnýho světa a prorůstají mu pod kůži. A pod kůži se vnímavýmu divákovi dostane i tenhle film.
majhan
majhan
453 bodů
8.5
Tenhle film mě dlouho před tím zajímal ke shlédnutí. Velmi hluboký a nutící k zamyšlení i svou paralelou k dnešní době, kdy je do současné Evropy téměř násilně importována cizí víra a dogma přímo ze středověku, zdaleka ne tak mírumilovná jako dnešní i tehdejší křesťanství.
cirkusačka
cirkusačka
388 bodů
5.5
Tento film jsme viděli v předpremieře. Faktem je, že upoutávky a reklamy na film si vybraly z filmu jen to nejpoutavější a nejakčnější... ve skutečnosti je film těžkým oříškem s těžkým tématem, které není vhodné pro řadového diváka, rozhodně bych doporučila si před návštěvou tohoto filmu něco o tématu přečíst
tyna-berbrova
270 bodů
8.5
Ještě teď mám z tohoto filmu husí kůži. Co se týče tématu víry, tak tomu moc nedokážu porozumět. Ale herecké výkony, prostředí, kostýmy a hlavně tempo filmu jsou hodně dobré. Mám pocit, že celý film kopíruje pomalou náladu a meditativního ducha Japonska.
Hencen
231 bodů
6.5
Netradiční snímek s prakticky žádnou hudbou, trochou syrového mučení a spoustou náboženských otázek. Je až s podivem kolik toho lidé dokázali pro svou víru obětovat. Pomalé filmy mi nevadí, ale tady se to vleklo pořádně, což společně s dvouhodinovou stopáží skousnou jen opravdu zarytí fajnšmekři. Já mezi nimi bohužel nejsem.
hejkalka
216 bodů
7.5
Mrazivý film,který téměř bez hudby a s minimálními prostředky buduje hutnou atmosféru strachu. Jezuitským knězům i jejich ovečkám nejde díky jejich a odhodlání nefandit. I když zároveň víte, že je to zbytečné utrpení. Silné emoce ve mě přetrvávaly ještě dlouho po shlédnutí filmu.
odla
214 bodů
7
Nebylo to nejhorší, ale téma pro mě vůbec nebylo. Zabíjení kvůli víře je nepochopitelné. Jinak filmařská práce je hodně kvalitní po všech stránkách. Bohužel téma vše dobré přebilo a délka 160 minut je opravdu únavná. Tempo je vleklé a je celkově pochmurný.