Spectre

73%

Komentáře a recenze 78

9 035 bodů
7.5
Těžko říct, kde je chyba. Nechat režírovat stejného režiséra dva filmy po sobě, přičemž hlavní hvězdě to je ukradené, je tady trochu šance na průser. Spectre se bohužel nedá brát moc vážně, protože spíš variuje předešlé bondovky, nebo se jim vysmívá. Bondův protivník v podání jindy fantastického Waltze zaostává za předešlými, Seydoux jako bond girl extrémně nezajímavá a krom úvodní scény jako na jeden záběr, se v prakticky celém filmu nenajde akční moment, kde by Bond nebyl nad věcí. Přičemž být to hra, tak jede zřejmě na úroveň začátečníka, přestože je sám dávno profík.
8 634 bodů
2
Sterilní. Naleštěné nic. Peníze do toho šli, ale kupodivu se z toho nevzešel zábavný film. Nutno dodat, že bondovky nejsou uměním, ale táhnout díky jisté míře atrakcí, které vytváří zábavnost. Takhle tyhle filmy fungují a to od nich očekávám. Nevadí mi jen entertainment, když je to dobře odvedená poctivá práce. Ve Spectre je těch atrakcí však málo, případně nejsou vhodně využity. Výsledkem je nuda. Po Skyfall obrovskej úpadek a to skoro na všech podstatných frontách. Co se Mendesovi stalo?
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Pocity jsou stejné jako z předešlého filmu, možná trošku lepší. Samozřejmě velmi dobrá bondovka, ale už tu byly lepší. Alespoň dějově je to odlišné od ostatních bondovek. Nesmím zapomenout na úvodní akční scénu, ta je luxus, hlavně mnohaminutovej záběr na jeden střih. Délka je v pohodě, jen občas více omáčky a Bellucci se mohla objevovat častěji. 77%
avenis
avenis
8 268 bodů
6
No,... pár momentů by se našlo, ale kromě zajímavého začátku jsem nějak postrádala něco, co tu ještě nebylo. Pořád jsem čekala na nějaký překvapivý zvrat a nic... Takové nějaké unavené. Nevyužitý potenciál. Škoda. (6.11.2015)
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Nevím zda už je Bondovek až moc, nebo už mě filmy o tomto neporazitelném agentovi už omrzeli. Nic méně tento až příliš dlouhý film byla pravděpodobně nejhorší a nejnudnější Bondovka, kterou jsem viděl. Počáteční mírná akce, demolice baráku z které pan Bond vyjde s naprosto čistým oblekem má diváky samozřejmě připravit na to, že tento nejlepší agent s povolením zabíjet je zpátky a opět bude udivovat svým talentem a nehorázným štěstím vyjít z každé situace bez jediného šrámu. Nic méně lehké propojení s jeho mládím, původem a zrodem této agentovské legendy, byl poměrně zajímavý a chvílemi už jsem si říkal že mě ten film začne bavit, pak ale nastala zase nesmyslná akce nebo honička. Ani celkem pestře měněná scenérie mě nepřesvědčila o tom, že tento Bondovský film je dobrý. Pro mě to rozhodně bylo strašně těžký dokoukat tento film a po půl hodině už jsem si říkal, že půjdu domů.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
8.5
Pro bondovky s Craigem mam tak trochu slabost, proto jsem ochotna prehlednout par nelogickych chyb, kterym se film bohuzel nevyhnul. Tentokrat je v roli superpadoucha Christoph Waltz a hraje ho uzasne. Akcnich scen mi prijde vice nez napr u Skyfall ale urcite to neni na skodu. Sympaticke take je, ze u nekterych postav neni na prvni pohled uplne jasne rozdeleni na dobre a zle. Mozna ten sladky konec bych si odpustila, ale porad byl jeste vkusny.
  • herecke obsazeni
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6
Plné nelogičností, až si člověk říká, že se může stát úplně cokoliv a ono se stane úplně cokoliv. Slepené lokace ústřední postavou (007), která snad jako jediná drží jakž takž pohromadě ( ještě možná M a Q ),jsou vybrány jako vždy pestře. Kostýmy, letadla, auta, postavy, vše se střihá tak, jak se právě hodí, aniž by se bral ohled na to, kde se to vzalo, proč to zmizelo. Stejně tak postavy, motivy. Je to dlouhý a považuji to za jednu ze slabších bondovek. Nic méně, Bond to stále ještě je, i když nápadů k elegantnímu smíchu ubylo, divná ( a taky dlouhá) úvodní sci-fi titulková scéna a nic, co by v akční nadsázce bralo dech. V nápadech jakoby sedmdesátá, osmdesátá léta.
  • Daniel Craig ( i když bez úsměvu )
  • scénář, dramaturgie i akční fórky
8
Konec. Bond už nemá co by víc mohl nabídnout. Nikdy nebyla větší šance ukončit tuhle serii jako teď. Což se bohužel nestane, protože tahle značka vydělává. Největší prdel je že jsem nemusel vidět všech 24 dílů. Stačilo čtyři s Craigem abych věděl a viděl o Bondovi co potřebuju. A taky jsem rád, že Mendes dovolil Jamesovi si po Skyfall přišít koule tam kam patří. Jediná výtka zbytečně dlouhá stopáž.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
8
Tak je to tady, konečně jsme se pustily do odhalování teasované organizace napříč předchozími filmy! Stálo to za to? Tak napůl! Spectre je film, kde na mě Craig působil nejvíc jako Bond, kterého známe z historie, sebevědomí, cílevědomí, plný chytrého pohotového řešení problémů. Jde to cítit už v kulervoucí úvodní scéně! Bond je tu opět na vlastní pěst s pár spojenci z MI6, což přidává napětí odhalování všemocné organizace. První půlka je opravdu silná a atmosférická, ale pohlubším odhalování grandiozního plánu a motivací záporáků, tak jak už je zvykem u Bonda, celý se to trošku rozpadá a pokus o osobnější pojítko se záporákem moc nefunguje. A ikdyž celá ta zápletka je ve výsledku chabějšího rázu, tak si myslím že příběh Bonda a jeho vývoj a ldiskost to lehce zachraňuje společně s herectvím Christophera Waltze. Jsem rád, že i linka s M a týmem byla pěkně provázaná se zbytkem filmu. Navíc je to podpořeno skvělý vyprávným stylem Sama Mendese a kamerou s nasvícením Hoyte van Hoytema. Hodně jsem ocenil jednodušší, ale delší akční scény s jasným cílem. Taková honička s Bautistou, pronásledování letadlem na horách nebo jejich bitka ve vlaku mě naprosto ponořily do napětí. Osobně mi to sedne víc, než masakr skrze desítky panáků bez tváře, jako vidíme ke konci nebo v jiných Bondech z Craigovi série. Celkově jsem hodně ocenil zakomponování středního ranaře v podání Bautisty! I určité volovinky, kterých tu bylo nejvíce snad ze série odpustím. Víc využít Spectre a jejich neomezený dosah, líp prokreslit záporáka a jeho plány a trochu zdárněji rozvinout romanci a mohli jsme mít vůbec toho nejlepšího Bonda, takhle to bohužel je "pouze" další parádní Craigovka! 7/10! Ovšem to, že to má stejné hodnocení (v době recenze 71%) jako sračkoidní Quantum of Solace z odpornou akcí je asi největší hřích ČSFD!
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6.5
Skyfall nemám nikterak v lásce, ale po skončení Spectre, jsem si na něj ještě rád zavzpomínal. Neuvěřitelně zahozená svižná a atmosférická zhruba první polovina opravdu zamrzí, přitom takhle skvělé otevření filmu se jen tak nevidí. Do setkání s Christophem Waltzem vše šlape jak má a vybudovaná atmosféra kolem něj by se dala krájet. Poté se ještě jednou Bond z otravnosti zvedne akcí v Rakousku, ale tím to končí. Napětí vystřídá předvídatelnost a aura kolem záporáka zmizí. Což je nejhorší prohřešek celého filmu, charismatický Waltz je zde trestuhodně nevyužitý! Na druhou stranu pohled do psychologie téhle svůdnické zabijácké osobnosti je příjemnou úrovní, které zde doposud chyběla.