81%

Komentáře a recenze 60

Standa.
Standa.
6 180 bodů
7.5
Paul Greengrass je prostě borec. Filmy podle skutečné události jsou pro něj to pravý. Obsadit neherce se mu vyplatilo už v minulosti, a tady to zafungovalo taky moc dobře. Na konci jsem myslel, že si ze mě Henry Jackman dělá prdel, protože takhle nehorázně vykrást skladbu "Time" z Počátku, to jsem ještě neviděl, respektive neslyšel.
limeta
limeta
5 179 bodů
8.5
Překvapivě poutavý film, a to i přes minimalistické prostředí a předvídatelný děj. Je tam velké napětí, příběh je autentický a hlavní postava je skvostně zahraná. Zejména závěr filmu, který přibližuje rozpoložení velitele-kapitána v situaci po akci je opravdový herecký koncert
Floridsky
4 376 bodů
10
Co víc dodat? Vše bylo řečeno a akorát bych se opakoval. Jen snad jedna věc: KDE JSOU SAKRA OSCAŘI PRO HANKSE, REŽII, KAMERU A PRO TOHO SOMÁLCE?!?!?!
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Už je to trochu stereotyp - jakmile jde o to obsadit někoho do role inteligentního, statečného a čestného chlápka ve filmu natočeném podle skutečného příběhu, který zachrání letadlo, raketu nebo v tomto případě loď, musí Hollywood sáhnout po Tomu Hanksovi. A on je samozřejmě skvělý tím svým přirozeným způsobem. Dílko je to vážně nesmírně napínavé od začátku až do konce, točené tak trochu dokumentárním stylem a o to je přesvědčivější. O somálských pirátech člověk vždy jenom slyšel ze zpráv, tak bylo fajn na tohle téma shlédnout takhle kvalitně udělaný film.
bidlobox
3 802 bodů
9
Tak to se povedlo na výbornou. Podobně jako v Letu č. 93 nebo v Zelené zóně Greengrass přenesl nedávné události z reálu na stříbrné plátno a to tak, že nepůsobí jako nudný dokument, ale jako akční thriller. Je to prostě pecka a velmi dobře dopadlo obsazení herců (Hanks opět válí od začátku do konce) i neherců. Tleskám.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
10
Kapitán Phillips je film, který ve mne zůstane ještě hodně dlouho. Výjimečný film, s výjimečným hercem. Nedával jsem moc šancí, po shlédnutím traileru, že bych mohl předělat své pomyslné žebříčky top filmů. Stalo se, po konci projekce v kině bylo chvíli v sálu úplně ticho, protože tak úchvatně strhující závěr jsem možná ještě neviděl. Tom Hanks, ačkoliv není můj oblíbenec, po tomhle výkonu otřese mým žebříčkem oblíbených herců. Dalším obrovským plusem byli záporáci. Tak ošklivý, vyhublý únosce bych teda mít neměl, ani jako piráti neměli pásky přes oko... Suma sumárum bych vyzdvihl scénář a herecké výkony, které poslaly tento film do výšin. Naopak první třetina filmu byla celkem nudná, ale bylo proč to přečkat. 95%!
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
9
Absolutně brilantní, absolutně strhující a pro mne film roku 2013. Po shlédnutí mi bylo fyzicky špatně a to tam nejsou žádné ultra brutální scény, žádné vyhypované akční vložky, nic co bychom nečekali. Jsou tam Somálci se svou motivací, několik námořníků a neuvěřitelně obětavý kapitán lodi v podání absolutně přirozeného Toma Hankse! ÚŽASNÉ!
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
8
Výtečný a akcí nabytý film s Tomem Hanksem v hlavní roli.
Renfield
Renfield
2 763 bodů
9
Rychlé seznámení s důležitou částí rodiny, nalodění a plavba, nebývale intenzivní a rychlá plavba, jenž dá vydechnout až ve fantastické scéně na ošetřovně, ve které Tom Hanks předvede, jak velkým hercem je. Samozřejmě ne že by to z předešlého dění nebylo jasné, jenže právě tady jsem měl pocit, že to celé má za sebou, že si tím vším skutečně prošel. Předešlá "nebývale intenzivní plavba", je opravdu jednou velkou jízdou, ve které Paul Greengrass hojně využívá svůj oblíbený styl kamery, čímž ještě více vtahuje do rychlého děje a hudbou Henryho Jackmana mu dodává další emoce. Stačí vzpomenout například na dvojitou pirátskou stíhací jízdu a následné nalodění. Jenže zdaleka to není jen o akci, i když svým způsobem... ono totiž akčně působí i vyjednávání na můstku, či hledání posádky. A dalo by se pokračovat až do záchranného člunu, v němž se vlastně na pozadí jedné velké akční scény (záchrany), odehrává komorní drama, které neprožívá jen kapitán, ale i piráti. Mimochodem výborně obsazení a zahraní piráti, obzvlášť Barkhad Abdi. V části kdy si uvědomují, že je vše ztraceno a vyjasňují se jejich motivace, jsem jim svým způsobem musel i tak trochu fandit, teda přát menší trest, asi tak.
2 487 bodů
9
9/10