Komentáře a recenze 64

2 220 bodů
10
Neuvěřitelně citlivej film. Dokonale prokreslený postavy, nádhernej audiovizuál, teplá i chladná atmosféra naráz. Takhle mě emočně nerozebralo nic hodně dlouho, snad Fontána.
Bordoshut
1 647 bodů
10
9/10 – Ona je nádherný film. Přímo božský. Takový ten, který vás chytne za srdce a nepustí, dokud ho nedokoukáte do konce. Bohužel je také jedním z těch, o kterých se moc nemluví. Proto píšu tuhle recenzi především: abych vám o Ní podal zprávu a snad přesvědčil alespoň 1 člověka, aby si Ji pustil. Ani já bych se o Ní totiž nikdy nedozvěděl, nebýt recenze samkka, kterému za to tímto děkuji. PATERO DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1. bezchybný herecký výkon protagonisty, kterého ztvárnil famózní Joaquin Phoenix, jehož můžete znát například z podobně depresivního Jokera (2019); 2. příběh, který napsal život sám, bez vnějšího nátlaku scénáristy; 3. melancholická, depresivní nota, na které se celý snímek veze – už si ani nepamatuju, kdy naposled jsem viděl něco tak procítěného; 4. odstrašující, až tristní vize budoucnosti, ke které máme relativně blízko; 5. bravurně zvládnuté řemeslo, ať už je řeč o kameře, hudbě anebo o čemkoli jiném. Ona není film, který by sršel akcí, naopak se pomalým tempem soustředí na postavy a utápí se v jejich pocitech. Verdikt: "Ačkoliv konec filmu v divákovi dle mého probouzí zbytečně mnoho otázek a nakousne téma, které v něm rozhodně nemá co dělat, a já mu tedy nemohu dát čistokrevných 10/10, film Ona doporučuji každému filmovému nadšenci – třeba všemi deseti." :-)
lukas
lukas
1 523 bodů
8
"Sci-fi", které se dotýká naší doby víc, než je v žánru obvyklé. Skvělí herci, prostředí, které je autentické i futurologické zároveň. Vše je uvěřitelné a týká se nás všech. Nechybí humor, mrazivé scény a pocity, které míří i díky výborné hudbě Arcade Fire pod kůži, do nervové tkáně. Není to návodný film s názorem režiséra, což mi vyhovuje. Krásná kamera a "retro-sci-fi" obraz a atmosféra. I na slzy dojde, ale v případě tohoto filmu nejde o emoční vydírání. S hrdinou prostě soucítíte.
Pajmen
1 204 bodů
7
Je to film o hledání sebe sama a sociálním zařazením člověka ve společnosti. V tomto případě spíše vyčlenění. Muž, spisovatel romantických korespondencí, hledá lásku. Stále se mu však nedaří a čas plyne jako voda. Díky technologickému pokroku si začne povídat s operačním systémem, kterému nastaví ženský hlas. Co se nestane, zamiluje se... Film mi přišel jako vizionářský, už teď vidím jak někteří neuspokojení lidé masturbují s mluvícím operačním systémem s hlasem Jennifer Lopéz. Nebude trvat dlouho a Apple bude mít stejně dobře mluvící přístroje jako v tomto filmu (už teď je má, ale ještě nedokážou tak dobře reagovat na požadavky uživatele). Jen na nás už potom je, abychom na těchto technologiích nebyli závislí víc než na životě.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
8
Melancholicky depresivní nahlédnutí do budoucnosti přeplněné dvojkovou soustavou, kde láska k operačnímu systému může být stejně silná jako láska mezi živými tvory. Joaquin Phoenix hraje velmi přesvědčivě člověka, který před strachem ze svého vlastního života se zamiluje do umělé inteligence, která je prezentována velmi příjemným hlasovým binárem Scarlett Johansson. Smutná vize blížící se budoucnosti.
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
8.5
Spike Jonze opět válí! O Joaquinu Phoenixovi nemluvě. Po fantaskní parádě Max a Maxipříšerky si dal Jonze na čas a jeho návrat stojí za pozornost. Bez diskuse. Nevím, jak moc se inspiroval britskou sérií Black Mirror, nicméně - i když stejně jako BM řeší důsledky nových technologií na soukromé životy - jde o svébytný tvar, který rozhodně patří k nejlepším sci-fi loňského roku, není-li vůbec nejlepší. Vedle glorifikované Gravity má mnohem větší hloubku a nezpochybnitelně čitelnější poselství. Skvělý film.
evana
evana
685 bodů
9.5
Pro mě asi nejzajímavější oscarový snímek. Ač se jedná o sci-fi, příběh i prostředí je vykresleno tak, že divákovi přijde blízké a uvěřitelné. Film má atmosféru, kostýmy vypadají velmi retro, ale i to tam pasuje, vždyť móda se pořád vrací a točí dokola. Joaquin je jako vždy skvělý a i Scarletin ač pouze hlasově, podává taky dobrý výkon. Je to film, který vás donutí se zamyslet nad dnešními vztahy a po shlédnutí ještě nějakou dobu trvá, než odezní jeho efekt a dojem.
Pacman
Pacman
586 bodů
9.5
Za hodně dlouhou dobu mě film tolik nepobavil, nevtáhl do příběhu, nedojal. A ten sexy chrapláček Scarlett Johansson, to je lahůdka pro moje uši.
maraek
maraek
505 bodů
10
z perspektivy dnešní doby a extrémně rychlého vývoje ai se události tohoto skvostu zdají dosažitelnější a pravděpodobnější než kdy předtím, ať už jde o samotnou samanthu nebo pouhé diktování dopisů s rukopisem konkrétní osoby. klobouček dolů před scenáristou a zároveň režisérem spike jonze za jeho naprosto vizionářský a děsivě přesný výtvor. theodorova melancholičnost, perfektně zahrána joaquin phoenix, je mi více než blízká, ovšem chápu, že to pro někoho může být až příliš. zkrátka, pokud jste v momentální životní fázi šťastní a spokojení, můžete se po filmu cítit trochu smutně až možná depresivně, pokud jste ovšem smutní už teď, může pro vás film být takovou komfortní hřejivou dečkou pochopení. v poslední řadě bych chtěl vyzdvihnout perfektní voice acting scarlett johansson, který byl prostě on point.
TemnýProrok
TemnýProrok
336 bodů