Ona

77%

Komentáře a recenze 64

29 308 bodů
8.5
Sice je to romantický snímek, ale velmi nápaditý a dobře zpracovaný. Láska osamělého muže k virtuální realitě může být mementem pro dny příští.. Věřím tomu, že sociální izolace a virtuální svět v příštích generacích pohřbí život, jak jej dnes známe, to je téměř jistě. Film jako takový se mi proto velmi líbil, je to uvěřitelné..
28 305 bodů
10
Romantických snímků na bázi umění je jako šafránu a tak tento vskutku působí jako zjevení. Dějovým projevem je citový vztah osamělého muže s virtuální realitou. A ten tkví v tom, že má v osobním smartphonu operační systém, který obsahuje intuitivní bytost. Umělou inteligenci s ženským hlasem k nerozeznání od živé bytosti. Projevy jsou tak živé a zásadní, že vznikne veliké osobní pouto, které nakonec přejde až ve vážný citový vztah. Když se to vezme kolem a kolem, tak v dnešní době při pohledu jaké všemožné aplikace se vyvíjejí, by to už nemuselo být ani výmyslem. Citové projevy jsou tak hlavní devizou příběhu a nutno uznat, že takto zpracované mužské touhy a přesvědčení snad ještě natočeny nebyli. Po vizuální stránce je souhra budoucnosti s retrostylem. Všude tzv. chytré přístroje, ale móda a vkus dob minulých. Tempo vyprávění nikam nespěchá, vše má podmanivou atmosféru za doprovodu jemné převážně klavírní hudby, do které je vsazena smysluplná filozofie melancholického příběhu o odcizení a vztazích mezi muži a ženami, při kterém vzniká otázka, kde je hranice virtuálního robotického pocitu a vědomí. Dokáže umělá hyperinteligentní bytost povznést člověka k tak radikálnímu citu jako je láska? Snímek je svým rozsahem určen snad jen pro filmové fajnšmekry, neboť citová stránka věci z každičkého obrazu jenom přetéká. Vrcholem všeho je sex. Už jsme měli možnost něco podobného vidět v akčním snímku ´Demolition Man´ (ano, ony helmy), ale tady jde skutečně o něco jiného. Není to však žádný výmysl. Tak jak je to tu prezentované dnes skutečně existuje na nahrávkách a jedná se o erotickou relaxaci. Takže jak to ukončit. Jedná se o romantický a skutečně citově založený artový počin, který je jen pro zasvěcené. Ostatní se budou děsuplně nudit.
22 268 bodů
10
Indie romantika v depresivním oparu. Tenhle sci-fi námět až moc dokonale odráží skutečný svět, Spike Jonze je emocionální ďábel, že dokázal něco tak banálního a zatím nereálného jako vztah s OS rozvést tak intimně a přesvědčivě.
8
Když ji miluješ, není co řešit. Podivuhodná romantika, která ale ke konci (když už se to téma vyčerpá) trošku ztrácí tempo a ty počáteční nápady už tolik neoslňují. 7/10
8.5
Ona je zajímavým filmem, který by se mohl časem těšit kultovní proslulosti, ale o tom rozhodne nemilosrdný soudce čas. Velmi chytře vystavěný scénář staví na současném trendu osamělosti městského člověka, zcela závislého na sociálních sítích a jsem si více, než jistý, že právě snímek Ona bude patřit k častým námětům teoretických prací filmových vědců a dost možná i jiných oborů humanitních věd. A má to tak být. Ona totiž klade celou řadu zásadních otázek, nad kterými by se pozorný divák mohl zamyslet. Takhle si nějak představuji lyrický film.
15 150 bodů
7.5
Jako romantický snímek pro romantiky, které už filmová romantika značně nudí a kteří vypínají televizi ještě předtím, než si zamilovaný pár naposledy vtiskne v dešti vášnivý polibek, je Her naprosto skvělá volba. Originální příběh zasazený do budoucnosti pracuje totiž s tolika neznámými a dosud neokoukanými prvky, že vlastně sám na sebe vyvíjí tlak v tom ohledu, aby všechno to nové a zvláštní úspěšně ustál a paradoxně nakonec neupadl do dějové všednosti. A po mírném trápení v ospalejší poslední třetině mohu přeci jen slavnostně prohlásit, že svérázný tvůrce Spike Jonze svůj nelehký úkol opět zkušeně zvládl. Nejedná se sice v žádném případě o nějakou hlubokomyslnou odyseu napříč sexuálními buňkami lidstva a ta romantická atmosféra zkrátka nemohla fungovat tak dobře, když nezaměnitelný ženský element byl nahrazen počítačem (jakkoli zněl jeho hlas sexy), ale ruku na srdce, režie je bezchybná, originalita jasně triumfuje a scénář je vystavěn dostatečně chytře, aby nás udržel v pozornosti až do poněkud nevýrazného finále. A chraň pánbůh, ať se tahle vize nikdy nevyplní. :)
9 183 bodů
10
/Woman in the airpod/ To pravé opojení ze sledování filmů tkví již v samotném objevu nového poctivého filmu. A když narazíte právě na takový, u něhož cítíte, že je to replika vašeho "šálku", nejde na něj zapomenout. Ted je úžasně ztotožňující se postava s geniálním výkonem Joaquin Phoenixe. Tenhle portorikánec je totální král! Opravdu, co do hereckých schopností jsem nepotkal moc jemu rovných. Rafeal, jak zní jeho prostřední jméno, se mi vzdaluje v soukromém život, kde jeho povaha a arogance skřípe... Ted si našel svoji Siri a absolutně jí propadne. Sice bych ocenil nějaké dravější jméno než Samantha, ale co už. S duší romantika představuje takové emoce, se kterými když jste ochotní soucítit, filmu se zcela oddáte. Mimořádně dramatický a zároveň good-feel filmeček. Dokážete-li v tom pak vidět ještě ten filosofický epos, tak už chápete, proč se nebojím to označit, jako jeden z nejlepších filmů, jaké jsem kdy viděl! Nemám ani sílu popsat, jak moc mě to pohltilo a kolik pro mě tenhle film znamená. Jak nádherná parafráze lásky to v podstatě je. Jak divnější pocit tohle ještě může být, milujete a ani nevíte koho(co). Nevidíte její obraz, ale přesto ji cítíte. Když zavřete oči, dokážete si ji dokonale představit, ovšem popsat slovy ji nelze. Je jako emoce, taky ji nepopíšete. Musíte si to prožít! Holt dokonalé scifíčko, které tak moc oceňuji. Takový film jsem vždycky potřeboval. 100%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 005 bodů
5
Pro někoho to není ztracený večer, pro mě ano. Nejspíš to není film pro důchodce. Každopádně bych se takových "vztahů" nechtěla v životě dožít. Stačí mi ta současná umělá inteligence. Vždycky řvu do telefonu, že chci mluvit s živým člověkem!
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
8
Nad komentem k tomuto filmu jsem fakt přemýšlel a došel jsem k názoru, že to vlastně nemá cenu, tenhle film prostě musíte vidět, jde o to, že ani já sám nevím, jestli bych chtěl takový umělý program, který by byl vlastně mým nejlepším kámošem/holkou, podle mě by se jen ztratila úplně komunikace mezi lidmi, každý by měl tu svojí vysněnou polovičku, no to je jedno, ten film je úžasný, i když celkem jednoduchý. Chlápek si koupí umělou inteligenci a je s ní šťastný, pak víc a pak nejvíc, potom se to začne komplikovat a celý se to nakonec zamotá a.. no nechci spoilerovat, prostě se na to koukněte a uvidíte. Jo a není to tak depresivní, jak všichni tvrdí :)
evismaior
evismaior
4 254 bodů
6.5
Zřejmě jsem příliš přízemní a hřejivý tělesný kontakt (byť třeba ve formě "pouhého objetí) prostě k životu nezbytně potřebuju. A to je důvod, proč zápletce snímku Ona nedokážu uvěřit natolik, abych se do příběhu ponořila a užila si ho. Operační systém s vlastní inteligencí, která se vyvíjí posléze i rychleji než ta lidská, by pro mě jistě mohl dobrým rádcem a inspirativní osobností a snad i trochu zvláštním kamarádem (byť spíš ve stylu Sheldona Coopera vypouštějícího své sociopatické hlášky z pojízdného monitoru), ale tu lásku si (narozdíl třeba od Blade runner) představit neumím a ani dobře napsaný scénář, citlivě hrající J. Phoenix a charismatický hlas linoucí se z jeho mobilu mě o tom nepřesvědčili. Nicméně nemohu popřít, že příběh je neotřelý a přinutil mě opět k přemýšlení o tom, jaké to asi bude, pokud se lidé někdy zbaví svých hmotných těl a přenesou své vědomí někam do virtuální reality.