Let

73%
Let
Denzel Washington v novince Flight hraje pilota, který odvážným manévrem zachrání při pádu letadla cestující od jisté smrti. Mohl by se vyhřívat ve slávě reflektorů a mít radost z úspěchu, nesměl by tu být ovšem jeden háček - při letu byl opilý...

Recenze: Let

Kinobox.cz
70%

Přesto určitě stojí Let za pozornost, neboť nejednou scénou připomíná někdejší Zemeckisovu velikost a herci jsou do jednoho výborní. Jen ten scénář by si zasloužil o něco nápaditější přístup. Excelentní úvod nestačí.

36 250 bodů
6
Příběh o alkoholikovi, který je vynikajícím pilotem dopravních letounů. Jedná se o psychologickou sondu člověka žijícího tak trochu divokým způsobem, ale na svoji profesionalitě to není nikterak znát. Za letu se porouchá letadlo, což vede ke katastrofě, ale dokáže si poradit a zabránit toho nejhoršího. Příběh pak sleduje rutinní vyšetřování, při kterém se ukazuje, že když má člověk kolem sebe ty správné lidi, dá se vše ututlat a odejít bez poskvrny. Jeho sklon k alkoholismu se začal skloňovat ve všech pádech. Přesto vypitý alkohol během letu směřoval k letušce, která při nouzovém přistání zahynula. A v pilotovi se pohnulo svědomí. Řekl bych ale, že diváka to nikterak nepřekvapí. Velice choulostivé téma přeci nemůže skončit jinak. Snímek není špatný. Dech beroucí počáteční scéna s letadlem od dramatického startu během silné bouřky až po nouzové přistání je doslova adrenalinová jízda. Pak se žánr změní na, takříc, soudní drama, které jak bych řekl trochu tlačí na pilu. I když dlouhá stopáž nato nevypadá, je vše urychlené a nedokonalé. Ve vyšetřování oné katastrofy bych čekal přeci jen větší důraz na daný postup. Co způsobilo poškození letadla, jestli se pilot držel předpisů, dramatické slyšení a výpovědi svědků atd. Nic takového se nekoná. A tak se mi snímek jeví velmi plytký a značně zjednodušený. To je ale problém scénáře. Po režijní stránce je práce Roberta Zemeckise, který se po delší době vrátil od animovaných filmů k hrané tvorbě, velmi dobrá. Snažil se vše vyzdvihnout na maximum, což se mu povedlo. A tak se tento počin ztrácí ve výjimečnosti a určitých klišé. Mělo to na víc.
31 382 bodů
7.5
Naprosto fenomenální Denzel Washington v roli zhýralého pilota, který i přes své prohřešky a nezpůsobilost pilotovat zachránil letadlo před totální katastrofou. Scénář nabízí velmi zajímavé dilema a člověk neví, jestli má hlavnímu hrdinovi fandit, nebo mu přát vězení. Zajímavý snímek.
22 408 bodů
6
Asi je hezké, že Robert Zemeckis pochopil, že nejvíce fotorealistické jsou stále ještě hrané filmy, teď by se měl ještě zbavit toho kýčaření, kvůli kterému je jeho kariéra po Návratech do budoucnosti pro mě naprosto nudná a nezajímavá.

Dodatečné informace

Původní název:
Flight (více)