Recenze filmu Let

73%

Komentáře a recenze 46

36 250 bodů
6
Příběh o alkoholikovi, který je vynikajícím pilotem dopravních letounů. Jedná se o psychologickou sondu člověka žijícího tak trochu divokým způsobem, ale na svoji profesionalitě to není nikterak znát. Za letu se porouchá letadlo, což vede ke katastrofě, ale dokáže si poradit a zabránit toho nejhoršího. Příběh pak sleduje rutinní vyšetřování, při kterém se ukazuje, že když má člověk kolem sebe ty správné lidi, dá se vše ututlat a odejít bez poskvrny. Jeho sklon k alkoholismu se začal skloňovat ve všech pádech. Přesto vypitý alkohol během letu směřoval k letušce, která při nouzovém přistání zahynula. A v pilotovi se pohnulo svědomí. Řekl bych ale, že diváka to nikterak nepřekvapí. Velice choulostivé téma přeci nemůže skončit jinak. Snímek není špatný. Dech beroucí počáteční scéna s letadlem od dramatického startu během silné bouřky až po nouzové přistání je doslova adrenalinová jízda. Pak se žánr změní na, takříc, soudní drama, které jak bych řekl trochu tlačí na pilu. I když dlouhá stopáž nato nevypadá, je vše urychlené a nedokonalé. Ve vyšetřování oné katastrofy bych čekal přeci jen větší důraz na daný postup. Co způsobilo poškození letadla, jestli se pilot držel předpisů, dramatické slyšení a výpovědi svědků atd. Nic takového se nekoná. A tak se mi snímek jeví velmi plytký a značně zjednodušený. To je ale problém scénáře. Po režijní stránce je práce Roberta Zemeckise, který se po delší době vrátil od animovaných filmů k hrané tvorbě, velmi dobrá. Snažil se vše vyzdvihnout na maximum, což se mu povedlo. A tak se tento počin ztrácí ve výjimečnosti a určitých klišé. Mělo to na víc.
31 321 bodů
7.5
Naprosto fenomenální Denzel Washington v roli zhýralého pilota, který i přes své prohřešky a nezpůsobilost pilotovat zachránil letadlo před totální katastrofou. Scénář nabízí velmi zajímavé dilema a člověk neví, jestli má hlavnímu hrdinovi fandit, nebo mu přát vězení. Zajímavý snímek.
22 408 bodů
6
Asi je hezké, že Robert Zemeckis pochopil, že nejvíce fotorealistické jsou stále ještě hrané filmy, teď by se měl ještě zbavit toho kýčaření, kvůli kterému je jeho kariéra po Návratech do budoucnosti pro mě naprosto nudná a nezajímavá.
18 781 bodů
8
Někomu ráno na nohy pomůže kafe a sprcha, někomu zase lajna koksu. Takové milé komorní alkoholické drama o pár hercích (krom tedy té úvodní 20 minutovky se skvělým pádem letadla) a Washingtonem, který byl u mě tím faktorem, že jdu nakonec o tu hvězdu výš. 7/10
16 069 bodů
8
Vzhledem k tomu, že jsem tušil, co to je za film, tak jsem nečekal druhé Apollo 13, jak by se mohlo zdát podle traileru. Tohle je velmi ostrý snímek na téma alkoholismu, ohýbání reality a chlapské cti. Denzel Washington je výborně obsazen a dodává roli potřebnou hloubku. Solidní biják.
15 252 bodů
7.5
V první půlhodině je Let dokonalou instruktáží toho, jak se má chovat elitní pilot v krizové situaci- kopnout do sebe půl litru džusu s vodkou, otočit střemhlavě padající letadlo vzhůru nohama a přistát s ním na poli plném pánbíčkářů. A tuhle drobnou exkurzi do katastrofického žánru zvládl Zemeckis natolik bravurně, že i James Cameron by mu měl z paluby Titanicu uznale zatleskat. Zbytek filmu pak představuje dost bolestivou zpověď zlomeného alkoholika, která sice není tak dynamická jako velkolepý úvod, ale emocionálně si hlavně zásluhou Washingtonova prvotřídního herectví a velmi naturalistické režie dál udržuje obdivuhodnou úroveň. Někdy bolí podívat se pravdě do očí, ale právě tohle je ten typ filmu, pro který stojí za to tu bolest přetrpět.
ZkuKol
12 290 bodů
6
Takový ten televizní dojáček podle skutečných události, jenž má táhnout Denzelovo charisma a zachránit tak kariéru technofila Roberta. Na Boha a se měli vysrat, odvykačka se taky dá podat míň schematicky a John Goodman všechno zachránit nedokáže. Don jede na ksicht jako nikdy a Greenwood bude asi už jen věčný sympaťák v pozadí... 50%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
od navratu zemeckisa k hranemu filmu som ocakaval vselico, ale dostat len prostoducho vlecucu sa historku o probleme s alkoholom (i ked spestrenu vynikajucou leteckou pasazou) so slusnym denzelom v ulohe totalneho idiota, je dost velke sklamanie. nominacia na oskara za scenar je z kategorie WTF? momentov pretoze prave scenar je jedna z najhorsich sucasti filmu...
8 701 bodů
8
Kdyby se ten pilot ráno nenastřelil koksem, tak by nikdy neměl odvahu na takovej šílenej kousek, jimž všechny cestující zachránil. Prvních 30 minut má neskutečnej drive, ale pak se to zklidní. Kdysi mi vadilo, že se toho Denzela snaží po celej zbytek filmu dostat za pilotování pod vlivem (ačkoliv se mu povedl nevídaný kousek a všechny zachránil) a on se musí vykrucovat, páč má opravdu problém. O tom celý film je - o alkoholikovi, který musí svést mnohem těžší boj, než byl ten s neovladatelným letadlem.
Motinski
Motinski
7 387 bodů
9
Zo začiatku napínavý, skoro až akčňák, neskôr existenciálna dráma. Veľké prekvapenie s nie moc pútavým tempom ale zato so silným príbehom a bezchybným herectvom Denzela Washingtona. Od Zemeckisa som nečakal že pôjde takto do hĺbky pri jeho postave. Veľmi sa mi páčila aj Silvestriho hudba a koniec ktorý fungoval v rámci emócií viac ako som tipoval.