![martin-mickey-stusak](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2015/11/11/martin-mickey-stusak024409353_409.webp?width=50&height=-&quality=95)
martin-mickey-stusak
36 250 bodů •
9
Příběh snímku se zabývá běžným strachem z temné reality všedních dnů ovládané běžnou racionalitou. Nejedná se o film, který by obsahoval speciální efekty či triky, lecjaké hororové příšery či jiné aspekty hororového žánru. Vše je založeno na patřičné atmosféře, která má snahu dokonce spolupracovat s divákem. Vytváří se tu svět z pohledu jednotlivce, v tomto případě Rosemary, ve snaze konfrontace se skrytým prostředím zřejmě chovající se zcela přirozeně. Jsme tak společně v situaci nekontrolovatelné nejistoty, kterou nelze plně vysvětlit. Jedná se o klasiku hororového žánru ovlivňující filmaře do dnešních dnů. Plynule rostoucí pocit napětí a oné nejistoty od samého začátku končí naprosto nečekaně a záleží na tom, z jakého úhlu pohledu se na danou věc divák podívá. Může to být ohromný kýč, ale může to být i chytré. Příběh je od vyprávěn z pohledu Rosemary, což způsobuje, že je snad v každé scéně. Snímek má stopáž přes dvě hodiny, a tak se to může zdát zbytečně moc dlouhé, ale v zájmu charakteristiky celé problematiky a patřičného vývoje s postupným odhalováním veškeré paranoie, se v ničem alespoň zbytečně nespěchá. Tady se zkrátka spíše pracuje s psychologií a to nikterak nelze uspěchat. Takže jde o skutečnost a nebo jen o obyčejnou paranoiu? V pozici Rosemary by si nebyl jist nikdo. V osvětlování dané skutečnosti se jedná o filmové mistrovské dílo právem řadící se mezi ceněné klasiky.