Zdrojový kód

78%

Komentáře a recenze 57

Dle počtu bodů
Klajnik
Klajnik
8 621 bodů
7
Pokud se vrací jen do těch 8 minut krátkodobý paměti cestujícího, který v tom vlaku byl, tak by neviděl to, co neviděl ten cestující. Pochybuju, že ten cestující lezl do ventilace, viděl bombu atd. Omezením tý akce by bylo to, co viděl a věděl ten cestující.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
9
Bylo by to na sto, nebýt lehce nadbytečného (ač naprosto logického a z narativní roviny možná i nutného) dovětku, který mi nedovolil, abych si naplno užil emocionální rozechvělost „zamrznuté scény“. Zdrojový kód je milým důkazem toho, že i minimalistická zápletka může fungovat, pokud ji vyplníte opravdu chytrými dějovými kličkami, sympatickými postavami a (překvapivě) i lehce romantickou linkou. Jedno z nejmilejších překvapení letošního roku, které definitivně potvrzuje talent Duncana Jonese a vyzrálé charisma Jakea Gyllenhaala.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Našláplý úvod s přelety nad městem a předzvěstí věcí obrovských (boží soundtrack!) téměř vrací mysl do devadesátek, už chybí jen ten John McClane. A i když ta nostalgie postupně ubývá na vrub současného look&feelu, nikdy doopravdy nezmizí. Samozřejmě nechybí nějaké to ale: Duncan Jones má k dispozici látku na jednu krátkou povídku. A ví to moc dobře. A snaží se ze všech sil, aby to nešlo prohlédnout. Past zvaná pointa nakonec předčasně sklapne a ke slovu se zákonitě dostává materiál, která musí naplnit kvóty hollywoodských "thrillerů s dojezdem" (a hlavně kvóty stopáže celovečerních filmů). Na moment zamrzí, že ten potenciál nešel mnohem výš, ale nakonec to vůbec není takový problém. Jones totiž netlačí na pilu a plynule přeřazuje na mód "upřímného thrilleru", kde působí něuvěřitelně sebejistě. A baví s velkou grácií. Výsledkem je příjemný "rychlý film", který zbytečně neopakuje, netáhne se, a říká jen to podstatné - a i když to podstatné už zaznělo v jiných filmech a nic zásadně nového se tu neodehrává, slovy hudebních znalců prostě "šlape jako máloco". Slabší, ale velmi radostné čtyři za tenhle mírně nedomrlý, ale po všech stránkách velesympatický zážitek. Gyllenhall by s přehledem utáhl roli Bournea (prosím prosím).
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Ať se na tenhle film dívám kolikrát chci, vždycky sem stejně unesený jako poprvé. Děj je dle mého originální, herecké výkony naprosto skvělé. Děj se sice odehrává defakto na jenom na třech místech pořád dokola. Ovšem, v tom jsem našel právě to kouzlo. Stejná místa, stejná situace plno možností. Kdo si něco takového v životě nepřál? Zažít něco dvakrát a změnit to. Rozhodně skvělej film, skvělý scénář, skvělí herci... Tenhle film zkrátka doporučuju všem co mají rádi trošku scifi a příběh, kde si ten film budete muset pustit aspoň ještě jednou, protože vám poprvé nemusí dávat úplně smysl a až s druhým shlédnutím si to spojíte všechno dohromady. Opravdu skvělý film, za mě pět hvězdiček.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
8
Alá Tony Scott a Denzel Washington. Skoro jako by to vypadlo Dejavu z prdele. I tak je to vydařený film, který dokáže zaujmout na celých 90 minut. I když sem tam mi trochu přišlo, že ztrácí dech. Pořád se něco dělo, pořád jsem dostával nové a nové informace což bylo super. Ve chvíli kdy jsem si myslel, že film trochu ztrácí na tempu, vyšla najevo nová skutečnost. Tenhle typ filmů mi sedí a jen si přeju aby jich bylo víc. Konec nemusel být až tolik happyendový jak maj v Hollywoodu zvykem...
evismaior
evismaior
4 254 bodů
9
Po pár letech od prvního shlédnutí jsem se k tomuto snímku vrátila a nebylo to o nic horší než poprvé. Především překvapí ta na dnenší dobu krátká stopáž a vše, co se v těch 90 mimutách dá úplně s přehledem odvyprávět, takže divák rozhodně nemá pocit, že by byl o něco ochuzen. Postava Jakea Gyllenhaala je za další sympatická v tom, že po prvním probuzení v čemsi, co vypadá jako porouchaný vesmírný modul, celkem rychle získává přehled o situaci a tam, kde by jiní potřebovali v tom jedoucím a záhy vybuchujícím vlaku X pokusů, aby odhalili pachatele, on jde rychle a celkem logicky tou téměř nejkratší cestou k cíli. A to je prokládáno dějovou linkou mezi návraty do vlaku, kdy se pokouší zjistit, co se s ním (jakožto s letcem nasazeným v Afghánistánu) vlastně stalo, a nějakým způsobem uzavřít svůj životní příběh. SPOILER: nejdřív se to tvářilo, že se Colter, kterému do hlavy implantovali 8 minut posledních vzpomínek učitele Seana, bude moci pohybovat pouze v rámci těchto vzpomínek, což by bylo logické, ale pak by si mohl jen podrobněji prohlédnout to, co Sean viděl, ale nepřikládal tomu pozornost. Ovšem Colter se vydá třeba i ven z vlaku a vidí věci, které Sean vidět nemohl, je tedy zjevné, že se každým návratem vytváří nový paralelní vesmír, který skončí při každém Colterově návratu/Seanově smrti? Nebo pokračuje dál, jak by vyplývalo i ze závěru filmu? Filmy, o kterých se dá přemýšlt i po skončení, jsou zkrátka fajn.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7
Svým způsobem dobrá sci-fi rozehrávka na druhý díl, po dlouhé době "kratší" film, a i když to má nějaké dějové nejasnosti, celkem se zájmem jsem sledoval průběhy opakujících se krátkých časových smyček. Škoda, že to nebylo vymazlené, dotažené a trochu výpravnější, ne tak sevřené.
kubas369
4 086 bodů
6
Jo takovýhle filmky můžu jen ten konec mi nějak nesedí já osobně bych hodil titulky hned potom polibku a pohledu na rozesmátý cestující podle mýho by to byl lepší konec ale to už je asi věc názoru ale jinak povedená věcička. Není to zas tak složitý ale přeci jen vás to nutí přemýšlet a to je asi nejidealnější kombinace pro dnešního rozmlsanýho konzumenta. Zajimavý že nikoho nezajíma co se vlastně stalo s tím chlápkem od kterýho si Jake pujčil tělo když se mu ty ostatní podařilo zachránit? Když nad tím tak přemejšlým on ten film vlastně tak moc chytrej nebyl alespoň byl docela zábavnej což se o věčině dnešní produkce říct nedá. Jo a taky si nemužu pomoc ale trochu mi to připomíná Deja vu s Denzlem W. Donnie Darko je prostě lepší.
bidlobox
3 802 bodů
9
Fandil jsem Duncanovi Jonesovi, aby se po jeho prvotině Moon, ve které mnohonásobně zazářil za vydatné podpory triků a hudby Clinta Mansella Sam Rockwell, povedl i jeho druhý žánrově obdobný snímek a ... stalo se. Zdrojový kód je svižná sci-fi, která otevírá nový fiktivní svět, podobně jako Matrix a tím i cestu dalším případným pokračováním. Podobně jako Moon i zde nám režisér předkládá aktuální etické otázky. Bod pro Jakea Gyllenhaala, který postavu Coltera Stevense ztvárnil na jedničku. Dobře hrají také krásky Michelle Monaghan a Vera Farmiga. Dále se mi líbil nápad s využitím skutečné skulptury sochaře Anishe Kapoora s názvem Cloud Gate (The Bean), která se nachází v Millenium Parku v Chicagu, kde se film točil. Tato zrcadlová fazole už byla využita například při natáčení snímku The Vow, ale ne tak nápaditým způsobem. Těším se na další Duncanův film.
saboter
saboter
3 564 bodů
8.5
Velmi povedený thriller který potěší skvělou originalitou a perfektními hereckými výkony které perfektně usadí a taky i díky napínavému příběhu. Ten občas a to hlavně u konce působí maličko zmateně ale pak to vše skvěle zapadne a skončí.
  • napínavý příběh
  • herci
  • originální nápad
  • maličká zmatenost