Komentáře a recenze 96

265 bodů
8
AngeGardien
AngeGardien
265 bodů
10
Sice jiné, než jednička, ale za mě pořád úchvatné dílo, které přináší úchvatnou krajinu, úchvatné triky a příběh, který nutí k zamyšlení. Není ani dobrý, ani zlý, ale i přes smíšené pocity byl úchvatný🥰
pavel paleček
pavel paleček
233 bodů
7.5
James Cameron to má u mě drobet nahnuté. Stejně jako u prvního Avatara vypráví jednoduchý, předvídatelný až kýčovitý příběh pro co nejširší publikum. Závěrečná hodina je ale neskutečně epický akční nářez.
Ivo108
132 bodů
1
Když si odmyslíme všechny ty (bezesporu pokročilé) barvotiskové digitální efekty a dynamické omalovánky na zeleném plátně, zbudou bohužel jen scénky a dialogy na úrovni té nejsračkovitějsí a nejpokleslejší bollywoodské telenovely - a to bez přestávky od začátku do konce (a že ten konec byl tedy hodně daleko). Chyběly už jen zpěvy prodavačů banánů a veselý tanec řidiče lokální rikši. Nepřetržité mlácení se a kulometné ratatata horem dolem (samozřejmě se spolehlivě nezranitelnými a kulkoodolnými obojživelnými modrásky s ocasem i bez, svižně polétávajícími na svých dynamických bio modelech Škoda Pterodaktiq), mazlivé velrybky jako akční kamarádky s krásnýma očima, dojemně močopudné teatrální dialogy v akváriu a tradiční LED květinkové rituály tamtéž (Juan a Esmeralda z dálky kynou) a zejména ona neodmyslitelná vin dieselovská posvátná fémily (kinedril v občerstvení neměli:( - a výsledkem je snad nejútrpnější zoufalá nuda v dějinách kinematografie. Tenhle prázdný, povrchní, bezobsažný, trapný a uřvaný mega kýč byl po většinu času k nevydržení - jako nasládlé bublající hovínko v krku, které nejde polknout. Kdyby to trvalo 15 minut, mohla z toho být třeba rutinní animovaná pohádka pro nižší stupeň mateřských školek před odpoledním uložením ke spánku. Ale tahle tříhodinová malovaná laciná fraška za stamilióny tolarů - proti tomu snad i (ne)slavné Rychle a zběsile je ještě vznešená filozofická epopej. Na tenhle "příběh" by v jeho nedigitální esenci bohatě stačilo pár analogových ochotníků na vesnické scéně a principiálně by to vyšlo zhruba nastejno a zdarma a hotovo za dva týdny. Ale davy nadšeně tleskají, bitcoiny se globálně sypou a digitální James už klonuje dalších 50 lunaparkových After Effects dílů. Teď už to půjde rychleji. Ale už beze mě. (Zrovna koukám na bohatě ověšená blikající "vánoční" světélka na sousedním domě a přijde mi to tak nějak podobné jako tenhle film :)
Carol Wildlife
Carol Wildlife
127 bodů
5
Kdyby Cameron tu energii vlil radeji do neceho ... neavatarovskyho
Kebabkony
Kebabkony
106 bodů
9
Tak to máme konečně tady. Jeden z nejvýdělečnějších filmů se po dlouhých 13 letech konečně dočkal pokračování, ale stálo to čekání vůbec za to ? To si kurva pište, že jo. James Cameron opět dokázal posunout hranice CGI a motion capture na novou úroveň. Doslova teď Marvel brečí někde v rohu když vidí jak to vizuálně vypadá a já musím říct to samé je to prostě wow, sexy, dechberoucí a to jsem vynechal ještě spoustu další slov, které by popsali onen zážitek. Taky poprvé jsem v kině zaznamenal, že film neběží na pouhých 28 snímků za sekundu jako každý dnes vydaný film, ale dokonce bylo mnoho scén, prakticky každá druhá, které běželi ve 48 snímcích za sekundu a vypadalo to fakt krásně a plynule a dodávalo to ještě bohatší zážitek. Samotný film má něco přes 3 hodinky, které utečou jako voda. Teď bych se rád věnoval stručně, každé hodince. Samozřejmě bez spoileru. První hodina nám krásně zrekapituluje co se stalo a dá nám příjemný pocit nostalgie z prvního dílu. Navíc se zde setkáme se spoustou nových postav, které mě fakt bavili i když né všechny měli dostatek prostoru na větší představení, ale je to teprve druhý díl a už je v plánu dalších 5 pokračování. Takže není proč spěchat. Druhá hodina je za mě nejslabší a zároveň nejhezčí část druhého Avatara. Jak už z trailerů víme je tu nový kmen, zvířata, zvyky a tak dále, ale to hlavní proč je tento film takový skvost je voda. Jakmile se postavy poprvé potopí, tak koukáte s otevřenou pusou a říkáte si - Bože to vypadá tak božsky, proto je nutnost jít na 3D mimochodem. Je to největší tahoun celého snímku. Každá ryba, nějaké podvodní rostliny prostě všechno funguje jak by mělo a není to jenom na oko. Jde zde taky vidět, jaký má Cameron vztah ke zvířatům a celkově k přírodě. Finále je prostě kulervoucí a akční. Jednoduše takové jaké by si poctivý blockbuster zasloužil. Zde není co dodat. A jedna fatalitka je zde fakt ta třešnička na dortu. Film má bohužel aspoň pro mě pár problémů. Průběh děje je dosti podobný s jedničkou a to samé se dá říci o scénáři, který je fakt někdy debilně jednoduchej, ale funguje. Poslední věcí je jedna z postav a to konkrétně Spider, u kterého pořádně nechápete jeho rozhodnutí a jeho motivaci a celkově kam tato postava vůbec směřuje. Avatar: The Way of Water je naprosto nádherná podívaná a i přesto, že první díl je furt lepší tak ho určitě doporučuji každému, kdo chce vidět kvalitní sci fi a je nutností vidět ho v kině, protože jinak nezaručuji 100% zážitek. Už se nemohu dočkat na druhou projekci.
Adam 45
45 bodů
10
Super vizuáln a i příběh byl dobrý
Giorgione
34 bodů
4
Příspěvek obsahuje spoiler!
Hesty64
Hesty64
29 bodů
4
Omlouvám se všem fanouškům, ale pro mě to prostě nefunguje. Vypadá sice hezky ale po nějáké době mě to prostě začalo nudit, a příběh mi příjde velmi nezáživný, klišovitý a hluboký asi jako louže v porovnání např. s Dunou (2021, 2024). Postavy se hodně často chovají nelogicky. začátek sice zaujme, ale nic moc. Střední část část je prostě zkrácená verze Jak vycvičit draka. Finále je sice v pohodě ale i tak je to prostě bezduchý blockbuster. 40%
  • hezhý vizuál
  • nudný příběh
  • nelogické chování postav