![]()
104 minut
|
|
Žánry: |
Akční, Horor, Sci-fi, Thriller |
---|---|
Motto: | Staňte se svědky vzkříšení |
Obsah: |
Ellen Riplyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu sestaví. Biologický více »« méně |
Režie: |
Jean-Pierre Jeunet |
Scénář: |
Dan O'Bannon Ronald Shusett Joss Whedon |
Herci: |
Sigourney Weaver Winona Ryder Dominique Pinon Ron Perlman Gary Dourdan ... |
Premiéra: | 15. 1. 1998 |
---|---|
DVD: | 1. 1. 2004 |
Jean Pierre Jeunet přišel s docela zajímavým pohledem na svět Vetřelců, který se naprosto liší od těch předchozích. Ono v podstatě, co nového vymýšlet. Naklonovaná Ripleyová je nápad, který prý údajně padnul už na večírku štábu po dokončení trojky. Možná dobře, že Jeneut udržel kontinuitu stylu a přitom do filmu dostal i zbrusu nový element. Každopádně oproti ultradekadentní a depresivní trojce je to snesitelnější podívaná. Psočlověkovetřelec, který je také logickým vyústěním událostí z trojky je ale děsnej průšvih.
Zábavná směsice původního fenoménu s komiksovým stylem. S prvním Vetřelcem to příliš společného nemá, ale to ostatně platí i pro dvojku (akční videohra) a trojku (vězeňská deprese). Čtyřka je opět trochu jiná, výborně obsazená a ohromně nahláškovaná. Nebýt opravdu debilního konce, bylo by to na čistých 80%...
Můj hodně oblíbený díl, vlastně kromě jedničky asi top. Líbí se mi, kolik je tady nových nápadů - naklonovaná Ripleyová, citlivá robotka v podání subtilní Winony Ryder, loď s posedlými vědci a ne úplně kladnými pašeráky lidských těl, kteří nakonec svádějí drsný boj s nově vypěstovanými vetřelci. Vidíme vetřelce plovat ve vodě, vidíme rodící královnu a vetřelcodítě, které se jí narodí, ale za maminku považuje někoho úplně jiného. Ripleyová není úplně člověk, má v sobě něco z vetřelčích instinktů, což posouvá její postavu zase na novou úroveň. A její "setkání" s předchozími neúspěšnými klony sebe sama je jednou z nejsilnějších scén, jaké jsem ve vetřelší sáze viděla.
Na způsob jakým dokázali Ridley Scott a James Cameron rozehrát jedinečnou emoci s mistrovskou formou paradoxně právě jednoduchosti,ale zároveň v dokonalosti filmu,kdy otevřeli prostor sci-fi k tomu,že prožitek z něj nestárne ani o vteřinu ani po desítkách let - hrůza a panika jaké jsou zachyceny v čiré a virtuózní podobě: tu J-Pierre Jeunet nedokázal udržet ani přiblížit lat`ku tak vysoko.Divák je "rozmazlen" a "podveden" s prostředí jedinečné podívané s prvních dvou dílů.
Tento díl - čtvrtý vybočuje z celé řady Vetřelců jiným trochu pojetím. Podle mě se vydal režisér směrem ke komiksu , tomu odpovídá především herecké pojetí a tak se mu to trochu vymklo z rukou a vznikla nechtěná fraška. Vyvrcholením je mutant a jeho mazlení z vyklonovanou Sigourney. Pro mne velké šlápnutí vedle...nebo spíše někde mezi, jelikož to není ani horror , ani komiks.
Od prvniho dilu jsem se tesil na tu chvili, kdy se vetrelec dostane do rukou spolecnosti Weyland. Brutalitou a nekonecnym obdivem k vetrelci se naplnilo me ocekavani, jak se spolecnost v danou chvili zachova. Potud super. Ostatni experimenty genetickeho inzenyrstvi mi prisly uz trochu mimo a uplnej ulet je zaverecny "pristani" na Zemi.
Další pokračování, které je lehce nadprůměrným zážitkem. Rozhodně jde o lepší záležitost než je předešlá trojka. Je zde opět víc vetřelců což rozhodně vítám,chybí tu ale ta správná atmosféra a co je největší slabina filmu, je konec a podivná potvora, která film dle mého dost pod*lala. Závěrem, film je i přes své drobné nedostatky pořád příjemným pokračováním.
Vetřelec 4 je naprosto geniální sci-fy od začátku do konce. To že je podání filmu jiný je fakt, nicméně i tahle stylizace uhodila hřebíček na hlavičku a já sem se bavil náramně. Dokonce mi ani nevadil ten nechutnej hybridní skoro vetřelec a bylo mi ho dokonce i chvilku předtim než se rozlít na sračky líto.