82%

Komentáře a recenze 158

Filmek
Filmek
415 bodů
10
I po mnoha letech se jedná o neuvěřitelně nadčasový film, přičemž mi stále není jasné, jak něco takového dokázal James Cameron natočit v roce 2009. Opravdu nemohu říct, jak moc jsem ohromen všemi vizuálními a speciálními efekty v tomto filmu, protože jsou to rozhodně jedny z nejlepších, co jsem kdy viděl. Sám o sobě je to krásně vypadající film. Kamera je špičková. Každá scéna je zajímavá na pohled a přitažlivá pro oko. Režie Jamese Camerona je úžasná a vizuálně ohromující. Všechno je tu na špičkové úrovni - scénografie, barvy, osvětlení atd. Vše navíc podkresluje také výborná hudba Jamese Hornera, která se sem náramně hodí. Sam Worthington a Zoe Saldana byli pro film tou nejlepší volbou a do svých rolí se skvěle vžili. I vedlejší herecké obsazení je nesmírně působivé, ale vynikající je především hlavní záporák v podání Stephena Langa. Působí pro hlavní hrdiny jako opravdová hrozba a každou jednu scénu si krade pro sebe. Děj je fungující a nikam nespěchající, kdy se nám ze začátku představuje vizuálně podmanivý svět Pandory, který si Cameron uhladil k dokonalosti se vší kreativitou. Do děje to neskutečně vtáhne a to, co poté příjde si člověk opravdu naplno užije. Avatar přináší do filmového průmyslu svěží závan čerstvého vzduchu, díky svému jedinečnému pojetí, přičemž je za mě stále zářným příkladem tvorby jednoho z nejlepších režisérů současnosti. /95%/
Llucinka
411 bodů
7
Na takový film se čeká vždy minimálně deset let. Je to obrovsky výpravný a dobrodružný film. Má přes dvě hodiny a až do konce se něco děje. Ani se nedivím, že vydělal historicky nejvíc, zkrátka přišel v pravou chvíli, kdy v kinech dávali jen nudu a šeď. Jediný přínos vidím v maximálním využití 3D technologie a nebojím se říct, že po Avataru nastal boom 3D natáčení.
Blueknight
376 bodů
10
Když jsem si před 5 lety přečetl na DVD o čem je Avatar má reakce byla "To bude kravina" Chyba!!! Skvělý herecké výkony, skvělé CGI, skvělá hudba, krásné prostředí a dokonalý scénář tak by se dal popsat Avatar (kdyby bylo možné dát více bodů dal bych)
TheHofi
TheHofi
370 bodů
5
Furt si stojím za tím, že to není bůhví jak úžasný film, ale i po těch necelých 14 letech, to stále vypadá fantasticky. Hudba je taky Boží, ale to mají vše mají i první Transformers. Které miluju, ale proč ty nejsou tak opěvovaný? Takže pořád si myslím, že Avatar je průměrný film s nic moc příběhem, na který se jen hezky kouká a poslouchá, takže 55%. Třeba se mi dvojka bude líbit víc.
Alienka2014
Alienka2014
364 bodů
10
Na Avataru jsem byla jako na jediném v kině 6x a to proto, že jako jeden z mála má jako 3D opravdu smysl. Pro film mám jen samá superlativa - poutavý příběh, perfektní akce, skvěle vykreslené postavy a hlavně po vizuální stránce dokonalé... Příběh není nijak složitý a objevil se ve filmech již mnohokrát, ale prostě způsob, jak je zpracovaný, je perfektní.
  • na filmu se mi líbilo úplně vše! :)
prcek1712
355 bodů
4.5
Byla jsem na tom v kině, a že by to byla nějaká bomba říct nemůžu. Všechny okolo mě to zřejmě bavilo, ale mě vůbec. Nejspíš mooc fantazie na mě :D
Jura01
Jura01
344 bodů
6
Pocahontas v novém digitálním kabátku. Velký bílý válečník zachrání domorodce a pak se stane jedním z domorodců. Pojmenovat McGuffin filmu Unobtainium mi příjde velmi líné. Protože unobtanium je označení pro extrémně vzácný, drahý nebo fyzicky nemožný materiál v knihách a ve filmech. Zvířatům byl přidal jeden pár končetin navíc a hle máme tady nové neotřelé zvířata. Což potom jen vyvolává otázku proč Na'vi mají jen dva páry končetin. Ale jinak velmi povedený film.
Lk1989
Lk1989
321 bodů
9.5
Neuvěřitelně dokonalé, nej(ne)skutečnější kino zážitek v mém životě. Dílo které maže hranice mezi plátnem a divákem, dílo které dává nahlédnout do jiného světa. Až je člověk nucen chtít uvěřit, že Pandora skutečně existuje. Čekal jsem od Avatara strašně moc, před projekcí jsem byl v podstatě smířen s tím, že taková obrovská očekávání nemůžou být naplněná... ale výsledek je ještě překonal. Tohle jsem si prostě představit nedokázal ani v nejbujnější fantazii, protože doposavad na filmovém plátně nebyla ustanovena měřítka, podle nichž bych něco takového očekávat mohl. Příběh možná není geniální, ale JE nádherný, v nejlepším slova smyslu klasický a o nic horší, než v jiných blockbusterech. A popravdě řečeno, sledovat poprvé v tomto provedení příběh ve spletitém stylu například Strange Days bych asi ani nedokázal. Až bude srovnatelných filmů natočeno víc, tak Avatar nejspíš nebude tím mým nejoblíbenějším (v důsledku osobních žánrových preferencí), ale navždy bude TÍM PRVNÍM. Druhá projekce nutná, kino nutné, 3D projekce nutná! Cameron byl králem světa, nyní je galaktickým imperátorem, příště už bude mít políčeno minimálně na boha. A po tomhle zážitku jsem si téměř jistý, že se mu to povede. PS: Lidé, kteří na to půjdou s pózérskými předsudky ("pohádka o modrejch opicích mě na prdel neposadí"), si materiálu ke kritice určitě najdou dost. A já jim to z celého srdce přeju. O zážitek připravují jen a jen sebe. PS2: Z druhé projekce mám minimálně stejný zážitek. Husí kůže v posledních 60 minutách skoro neslezla.
kapi128
318 bodů
9
Velmi originalni fantasy podivana,skvele efekty,herci,dej,proste originalita.Snad nejde nic vytknout.Na tohle se clovek podiva s radosti i nekolikrat a vzdy se do filmu zakousne a neutece od obrazovky.
B3Dr1Ch
B3Dr1Ch
318 bodů
10
Jsem prostě velký fanda tohoto žánru. Efekty jsou skvělé příběh trošku předvídatelný, ale otevřený konec se mi u tohohle filmu líbí poněvadž se nemůžu dočkat na další díly:) Nejlepší v tomto filmu je jak vystihl chamtivost lidí :) prostě mi chceme tohle je to vaše? tak pryč s váma...