82%

Komentáře a recenze 157

Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
8.5
Avatar byl pro mě celkem originální film. Vidět ho v kině v 3D byl opravdový zážitek. Krásně zpracovaný film právě pro 3D. Není to ovšem film, na který bych se koukala nějak často. Příběh je dojemný a zjevná asociace na dění v dnešním světě. Rozhodně by ho člověk měl vidět.
voleman
voleman
927 bodů
9
Tak Avatara jsem poprvé viděl v kině ve 2D a musím říct, že to sem z něj až tak moc nadšený nebyl. Asi jsem měl přehnané očekávání a tehdy to bylo tak na 4*. Asi tak po měsíci když jsem slyšel všechny ty pozitivní ohlasy na 3D verzi tak jsem se na něj rozhodl jít podruhé. Musím říct že to se vyplatilo, protože již jsem věděl co mně čeká a 3 déčko tomu rozhodně pomohlo. Podruhé jsem si už užíval všechny ty dokonalé efekty a Pandorskou přírodu a bylo to opravdu vynikající. Příběh filmu je sice možná slabší, ale má poměrně silné poselství, které by se rozhodně mělo respektovat. Efekty jsou dokonalé, herci také ujdou a hudba je také povedená. Cameron jen znovu potvrdil, že je jedním z nejlepších režisérů. 90% P.S. Avatar na Blu-ray vypadá opravdu fantasticky.
lukasopicasso
lukasopicasso
890 bodů
8
Dokonalé po vizuální stránce, neoriginální a plné klišé po stránce příběhové. Přesto se jedná o zábavný blockbuster, který bych si ale nedovolil označit jako jeden z nejlepších filmů posledních let či dokonce historie. 8/10
CarnTheSlayer
CarnTheSlayer
877 bodů
4
Film jsem viděl ve verzi Director's Cut, což je vlastně úplně na hovno informace, beztak je ten film stejný jak v kinoverzi a já jsem rád, že jsem si tohle konečně odškrtnul. Tohle měla být spíše videohra, kde příběh může být klidně špatný, ale přeci jen by šlo hlavně o tu herní část a upřímně, jako akční adventura by Avatar nemusel být špatný. Ale abych nežvatlal jen o tom, čím měl vlastně Avatar být, tak bych měl konečně i něco napsat o filmu samotném. Jedná se o nicmoc Sci-Fi pohádku se špatnými klišé záporáky, kde pan James Cameron chtěl, aby jste se v kině kochali na svou dobu nejšpicovějším CGI vůbec a to je vlastně asi tak vše, ani emoce moc nepůsobí a na konci jsem protagonistům fandil jen kvůli tomu, že jsem si přál, aby film skončil. To je vše, co bych k tomu napsal.
jan-hrouda
863 bodů
10
Bomba. Nejlepsi je, ze dokonaly technicky zpracovani neni hlavni devizou, ale jen jednou casti precizne vyvazenyho celku. Tohle je mytus, kterej dnesni svet potrebuje. Pro me v mnoha mistech vylozene transcendentalni zazitek. Cameron je genius. Nejlepsi vanocni darek za dlouhou dobu!
Pavliss
Pavliss
833 bodů
7
Scénář: James Cameron, | Režie: James Cameron, | Hlavní role: Sam Worthington, Zoë Saldaña, Sigourney Weaver, Michelle Rodriguez, Giovanni Ribisi, Joel Moore, | Produkce: James Cameron, Jon Landau, | Hudba: James Horner, | Kamera: Mauro Fiore, | Střih: James Cameron, John Refoua, Stephen E. Rivkin, | Produkční společnost: 20th Century Studios, Lightstorm Entertainment, Dune Entertainment, Ingenious Media, | Distribuce: 20th Century Fox, 2009, | Rozpočet: 237 000 000 $, | Tržby: 2 922 917 914 $, | Ocenění: Cena Akademie za nejlepší vizuální efekty (2008), Cena Saturn pro nejlepšího režiséra (2010), Oscar za nejlepší kameru (2010), Zlatý glóbus za nejlepší film - drama (2010), Oscar za nejlepší výpravu (2010), | Píše se rok 2154 a na planetu Pandora přilétá ochrnutý mariňák, aby se místo svého zesnulého bratra zúčastnil programu Avatar. Ten má za cíl vyřešit spor lidských kolonizátorů s místním kmenem obyvatel o ložisko vzácného kovu. Podívejte se na příběh, který změnil filmovou historii.
Deusmachin
831 bodů
8
Pamätám si na dobu keď som prvý krát tento epicky sci-fi skvost vydeľ. Mal som v tedy 12 rokov a môj Tato ktorý bol veľkým fun boyom Avatra ma zobral do svojej veľkej spalne kde mi na počítači položenom na drevenej stoličke pustil na devedečku nelegálne v kine natočeného Avatara. A bol to celkom zážitok pre mňa ktorý mi dosť kazila ta kvalita. A keď som zistil že pred vydaním dvojky vyšiel niečo ako jemný remaster, povedal som si: „cool.“ Tak ma bratranec na ten film zobral na znovu skuknutie. A čo si o tom myslím? Z hľadiska technického je to nesporne 10/10 film o ktorom sa bude učiť ako diele ktoré posunulo technológie novým nevídaním smerom. Z hľadiska scenáristickej je to troške iné téma. Som si isti že sa väčšina z nás zhodne že James Cameron je vizionár ktorí skoro z každým svojim filmom spôsobil väčšiu či menšiu revolúciu, hlavne čo tiká filmarini, ale ako scenárista nie že je zlý ale neprináša žiadne nové nápady. Niekto by mohol povedať že tie príbehy sú ohrane a archetypálne alebo až klišé. A tato, pre niekoho negatívnejšia, vlastnosť Camerona sa silno odráža na tomto filmu, možno umocnená tým že Cameron na scenári začal pracovať v 90. rokoch čo je pre filmy dosť špecifické obdobie. Je to ale jeden z tých filmov ktoré ma zase silné kvality na úkor iných kvalít. A ani tie negatívnejšie kvality ako plochejšie postavy, dej podobný Karlu Mayovi, Poslednému samurajovi alebo Pokahontas (ktorá podlá mňa patrí k tým Disneyovkam, ale to je mimo témy) nepatrí k tomu najhoršiemu čo v kinematografii mame, skúste si to porovnať zo súčasnými marvelovkami. Celkovo som si ten film užil a pre tých ludi ktorý to v tedy sledovali to musel byť neskutočný zážitok- Hodnotím 8/10. Teším sa na pokračovania a toho čo nové prinesú.
HanO
766 bodů
6
Avatar byl pro mě naprosto skvělý film se skvělým příběhem, až do závěru filmu, po kterém jsem odcházel z kina více než zklamán, bylo mi líto, že tak úžasný film končí tak banálním závěrem. Nádherné efekty, skvělí herci a úžasný příběh, bohužel ten byl pro mě úžasný pouze do závěrečných scén, kdy tak úžasný příběh končí šíleným masakrem, jak je tomu bývá u většiny amerických brakových filmů, pokud bych z kina odešel dejme tomu ve 120 minutě filmu byl bych naprosto unesen, jak skvělý film jsem viděl, bohužel jsem vydržel do konce a Avatar se pro mě stal „tuctovkou“ s banálním koncem, kterých mohu zhlédnout desítky.
sugi
752 bodů
10
... James Cameron je hold James Cameron , jeho fantazie asi nemá hranic ... jemu již může konkurovat jen Luc Besson ... Film se stal legendou ihned po premiéře ... špičkové vizuální efekty s klasickým scénářem , kdy hrdina zachrání slabé spolu fungují perfektně ...
bafik
710 bodů
6.5