Další můj přelomový film. Nikdy nezapomenu na ten pocit když jsem vycházela z kina. Byla jsem nadšená, ale zároveň jsem vůbec nebyla schopna ten film pojmout. Až po pár dnech mi to začalo docvakávat, ale musela jsem se na něj podívat ještě jednou abych přišla na to, že je geniální a vlastně se okamžitě stal KULTOVNÍM. Comeback Johna Travolty ve velkém stylu.
Po letech velmi mile překvapilo. Když přistoupíte na režisérovu hru, neřešíte to tolik "řešené" násilí a užíváte si to. Velký návrat Johna Travolty, skvělý Bruce Willis a narážka na Lovce jelenů, když na scénu nastupuje Walken s hodinkami...
Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. požehnán buď ten kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnot, neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí. A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny... kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry. A když uvalím svou mstu na tebe seznáš že jméno mé je BŮH. Samozřejmě jde o nejkultovnější film ze všech, Julles Winnfield z Inglewoodu a jeho ezechiel 25 17 :) to se prostě musí vidět, každý to musí vidět, a dát tomu plných 5, protože ve světě filmu neexistuje kultovnější záležitost než je tahle.
Neuvěřitelně zdlouhavý film. Pár dobrých scén a hlášek to moc nezachrání. Občas se divim, co všichni na tom mají, tohle je jeden z těch případů. Ale když se v každým druhým komentáři objeví výraz "kultovní", tak je to podezřelý. Takovou nudu jsem po Reservoir Dogs vážně nečekal.
Svým netradičním pojetím jde jistě o film, který stojí za zhlédnutí. Dialogy a hlášky jsou skvělé a všechny minipříběhy fungují velmi dobře. Především jsem ocenil linku s boxerem a s gangsterovu ženou. Slabší pro mě bylo čištění auta. Hudební doprovod je taktéž velmi povedený. Co mi na snímku trošku chybí a zároveň důvod, proč jsem neohodnotil na čtyři hvězdy, je nepřítomnost nějaké hlavní a nosné myšlenky, která by byla jakýmsi sdělením filmu a výraznějších příběhových zvratů. Vyskytují se zde sice překvapivé a nečekané momenty, jenže snímek k nim nijak nesměřuje. Prostě scéna, najednou bum, bem, bam a diváku, smiř se s tím. Kdyby byly jednotlivé části poskládané chronologicky, tak by také celý děj působil vcelku nezajímavě. Zde však právě výborně pracuje specifikum filmu, jež zajisté bylo režisérovým geniálním tahem.