85%

Komentáře a recenze 49

M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Jednoduchý fantasy film o pirátoch s Johnym Deppom v hlavnej úlohe spolupracujúcim s Orlandom Bloomom. Nepatrím k ľuďom ,čo by nejak extrémne obľubovali detinské mainstreamové blockbustery tohto typu ,ale toto celkom ušlo. Ušlo to až tak moc ,že mám chuť si pozrieť aj ďaľšie filmy. Najväčším ťahákom tohto filmu je samozrejme Depp ,ktorý by si dokázal ukradnúť celý film len pre seba. A podľa toho ,čo som počul tak to aj spravil. Ak od toho čakáte moc tak vás to rovnako moc sklame. Ak ale od toho čakáte niečo fakt jednoduché ba až primitívne budete uspokojení. 80% - Jeden z tých lepších filmov ,čo som videl od režiséra amerického remaku Kruh. Škoda ,že od trojky kvalita išla prudko dole.
9 035 bodů
7
Je to už doba, co jsem první Piráty viděl, ale co si tak matně vzpomínám, dokázali mě tvůrci náležitě bavit. Jen mi bylo podstatně méně let a tím se snižují i nároky. Jedno vím ale jistě, jako velké dobrodružství o jednom pirátovi to funguje dobře.
8 621 bodů
8
Piráti jsou dokonalej exemplář dobrodružného mainstreamového blockbusteru. Je to dějově jednoduché, ale divák zájem neztratí. Přesto je to občas zkratkovité, ale když se to vezme kolem a kolem - velmi funkční a nepochybně mající své kouzlo. Mnoha velkým blockbusterům dneška chybí originalita, pocit hmatatelnosti i kvalitní humor. Piráti jsou plni dobrých hlášek a gagů, díky nimž jsou i dobrou komedií, která nezpůsobuje úzkostlivé stavy trapnosti jako mají ve zvyku marvelovky. Ono by to přirozeně nefungovalo, kdyby postavy neměly charakter už na papíře, jenže herci jsou natolik dobří, že to celé umí podat dost na to, aby se jich role staly ikonickými. Jack Sparrow v podání Johnnyho Deppa je geniální. Divák neví, jestli je Jack génius nebo blázen. Možná je to génius, který si na pošuka jen hraje, protože mu to dává dobré karty. Nelze ale říct, že je to pouze přetvářka a kalkul, když je v tom tolik přirozenosti a improvizace. (V pátém díle tato neuchopitelnost už zcela vyčpěla a Jack se stal jen pakem, kterému shodou okolností vše vychází.) Zimmerova hudba by snad nemohla být lepší. Hlavní theme je velmi epická a rozpoznatelná melodie, jež skvěle dokresluje řadu skvělých scén (Jackův útěk). Dobré pamětihodné scény jsou kapitola sama o sobě. Některé filmy vyloženě stojí jen na nich. Piráti nikoli, ale přesto jich není nouze. Na druhou stranu si myslím, že dvojka je v tomto směru ještě vděčnější, ale na druhou stranu je podstatně ztřeštěnější, což nesedlo každému. To, proč Piráti působí tak kvalitně a hmatatelně je též zásluha skvělých kostýmů, kulis, praktických efektů i vedení komparzu. Film díky tomu působí strašně věrohodně a staromilsky. Postavy opravdu jsou v dané době na daném místě - jsou v té Tortugské hospodě v době, kdy piráti i královské námořnictvo brázdili moře. Nejsou to jen "sympaťáci" před zeleným plátnem. Závěrem: Když se řekne "film o pirátech" každému se vybaví Piráti z Karibiky. Já osobně si myslím, že celá trilogie je dobrá a řádně epická. Osobně ji stavím jen kousíček pod Matrix.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Verbinski dokázal namíchat koktejl fantastické zábavy a přesto, že svoje dílko nezvládl podepřít dostatečně emotivním nebo alespoň trochu komplikovanějším příběhem, lze mu jen těžko něco vytýkat. Lví podíl na tom mají jak herci, v čele s výborným Deppem, tak hoši z ILM, kteří posunuli vizuální stránku na opravdovou smyslovou pochutinu, a v neposlední řadě se k črtání krásné pirátské atmosféry přidává i skvostný hudební doprovod. Potěšil mě Verbinskiho smysl pro humor, nádherné kostýmy, mohutné mořské bitevní scenerie...zkráta téměř vše. Jedinou výhradu směřuji k neúnosně natahované stopáži - filmu by určitě prospělo pár střihů a to i z důvodů zachování rozjetého tempa, které je občas některými přespříliš ukecanými scénami zcela nesmyslně brzděno.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 409 bodů
8
Výborná letní zábava, která naštěstí není tak přeplácaná jako následující dva díly. Čtvrtá hvězda za tu scénku na ostrově, kdy Jack Sparrow zjistí, že mu Elizabet pálí zásoby rumu.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8.5
Piráti a dobrodružství s velkým Johnny Deppem...
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
Fantastický příklad skvěle natočeného blockbusteru. Jeden z filmů který se mi nikdy neomrzí. Parádní herecké výkony, obzvlášť můj oblíbenec Johnny Depp :) Jednoduchý příběh s jednoduchou zápletkou a originálním humorem. Pokud hledáte film na odreagování a "vypnutí" je tohle jasná volba! :)
8
Nečekáné překvapení a herecký koncert Deppa a Rush ostatní jsou jen na okrasu a do počtu. Ikdyž Keira talent má.
bidlobox