Komentáře a recenze 75

9.5
Tento snímek vyhodil do koše všechny předešlé!
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
9
Další špičkový Nolan.Pečlivá propracovanost námětu a postav.Velmi smysluplný(režie) a vytvořený zažitek(emoce v kině),který nadchne tím,že je divák ponořen do naprosto dokonalého světa a v obleku(atmosféra),kdy nestíhám hltat nejmenší detaily velkolepé režie a akce,kdy dostávám pocit,že stříbrné plátno každou chvíly prostě zhoří.Nolan dodává do kinematografie novou příchut' a dokáže nahlédnout do lidského nitra.Režisér s ideáním příkladem spojnice mezi mainstreamovou a uměleckou kinematografii.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
9
Velký počátek milníku komiksových adaptací, který jednoznačně definoval následný Temný rytíř. Ovšem tady to všechno začalo. Zrod bezpochyby nejlepší komiksové trilogie. Batman dostal diametrálně odlišný styl, najednou se z něj stal pouze dokonale vycvičený ninja s traumatem z dětství, prostě zlatý důl pro psychiatra. Hlavně to bylo první celkové zasvěcení do duše netopýřího muže. Tim Burton se právě spokojil jen s pár flashbacky na vraždu rodičů, toť vše. Jenže až Nolan ukázal zrod, výcvik, a reálnou motivaci ochránce Gothamu. Skoro celou první polovinu filmu nenasadí Bruce Wayne kostým, i přesto je to právě ta zajímavější a lepší část. I díky tomu je těžké srovnávat původního a nynějšího Batmana, na první pohled by se mohlo zdát, že zpracování nemůže být natolik odlišné, opak je ovšem pravdou. Nové realistické pojetí, samozřejmě v rámci možností, bylo velkým rizikem, které se vůbec nemuselo povést. Nýbrž nyní už víme své. Obecně lze říci, že právě první výlet do Gothamu je trošku ve stínu pozdějších mladších bratříčků, což je určitě veliká škoda. Nolan sice ještě neměl tak pevnou ruku v akčních scénách, ale vše ostatní je skvělá filmařina, kde jsou skvěle vylíčené charaktery, hlášky, za které se člověk nemusí stydět a především uvěřitelný hrdina.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
9
Lepší start trilogie si snad nedokážu představit. Perfektně vyobrazené pohnutky pro vznik komiksové legendy, temná atmosféra, hudba a efektivní akční scény se skládají do jednoho z nejlepších thrillerů. Naštěstí si Nolan schoval něco i do dalšího dílu. Kvalita filmu se jednoduše nedá zapřít.
sQelle
sQelle
2 814 bodů
8
Film, který ve mně odstartoval komiksovou mánii a posedlost filmů, dle sešitové předlohy. Je mi jasné, že pro spoustu lidí to byl spíš Reimiho Spider-man, ale ve mně to celé zlomil právě Batman od Nolana. Je to až neuvěřitelné, že tenhle film letos oslaví své sedmnáctiny a při tom na podívanou vůbec nezestárnul. Naprosto skvělá práce s kamerou a Nolanova preciznost dostala DC z braku do prvořadých vod v detektivním žánru.
2 487 bodů
9
9/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 263 bodů
9
Naprosta pecka,film u kterého jsem se hodně bavil..obsazení je naprosto famózní.Vzdy mě zajímalo jak se Batman stal Batmanem..a toto zpracování je pro mě nejlepší ze všech .obsazení,výprava, akce,efekty na výbornou.predstaveni ligy stínu a Ras al Goula,je naprostá pecka
Kuca25
2 132 bodů
8
Mám velmi rád superhrdinské filmy, ale jsem spíš na ty Marvelovské. Přesto se mi Batman do Nolana opravdu líbil. Je to jiné pojetí superhrdiny, takové temnější což přesně zapadá do Batmanovi povahy. Není tu žádný pavouk nebo radioaktivní pavouk, zkrátka jen člověk který hledá sám sebe až se najde v batmanovi. Christopher Nolan zkrátka umí, je to bezpochyby jeden z nejlepších režisérů. Christian Bale mi do role Batmana neuvěřitelně sedí, ještě víc potom co jsem viděl Bena Afflecka. V batmanu začín je vidět jak tvrdý Bruce Wayne je, ale zároveň se mi zde líbí ta patrná zranitelnost která ho poliďšťuje. Zkrátka Batman začíná je nejlepších začátkem Batmana jako takového.