
Velkolepý snímek Odyssea Christophera Nolana uvidíme až počátkem příštího léta, nicméně už teď si můžeme být jisti, že Nolan si na něm dal záležet. Určité obrazy mu totiž klíčí v hlavě už od roku 2002, kdy mu byla původně svěřena režie filmu Troja.

Velkolepý snímek Odyssea Christophera Nolana uvidíme až počátkem příštího léta, nicméně už teď si můžeme být jisti, že Nolan si na něm dal záležet. Určité obrazy mu totiž klíčí v hlavě už od roku 2002, kdy mu byla původně svěřena režie filmu Troja.

Christopher Nolan patří mezi nejlepší a nejvýznamnější filmaře své generace. Jeho filmy balancují mezi umělecky ambiciózní kinematografií a nejčistším mainstreamem a své diváky dokáže uhranout způsobem, jakým si dokáže hrát s vyprávěním. Jeho kariéra je stále na vrcholu, nakonec příští rok uvidíme v kinech jeho Odysseu, které se už nemůžeme dočkat a doporučujeme ji uložit do watchlistu. Každý z jeho filmů ale stojí za pozornost, tím spíš, že je extrémně nesnadné seřadit je podle kvality.

Ani tento týden nebude v televizi nouze o filmové klasiky či osvědčené hity. Dostane se ovšem také na premiéru úspěšné německé komedie Fakjů princezny, která potěší všechny fanoušky série Fakjů pane učiteli.

Scenárista David S. Goyer nedávno oslavil 20. výročí jednoho ze svých nejlepších komiksových filmů, superhrdinské pecky Batman začíná. Při té příležitosti se rozpovídal o tom, jak mu dal Christopher Nolan radu, na niž nejenže nedal, ale je plně připraven nedat na ni znovu.

Snímek Christophera Nolana Batman začíná patří k nejlepším komiksovým superhrdinským filmům všech dob. První a nejlepší díl batmanovské trilogie by přitom vypadal dost jinak, kdyby komiksový film neprodělal určitou nutnou proměnu, která přišla po několika propadácích.

Matt Damon jako bájný Odysseus na cestě z padlé Tróje, jehož opětovné setkání s manželkou Penelope oddalují šlamastiky s Kyklopem nebo svůdnými sirénami? Režisér Christopher Nolan má konečně Oscary a v merku navíc kolosální adaptaci Homérovy epické básně Odysseia, kterou mu studio Universal po famózních výsledcích životopisného Oppenheimera velmi štědře pojistí. Výpravný historický snímek plný známé mytologie v desetiletém dějovém rámci má být vůbec nejdražším v režisérově bombastické kariéře, rozpočet 250 milionů dolarů značně překonává poslední projekt a konkuruje podobně nákladné komiksovce Temný rytíř povstal.

S některými herci režiséři pracují rádi, s některými pracovat nemohou. Jak se však ukázalo u Guye Pearce, na některé volby je režisér malým pánem. I když se jedná o Christophera Nolana.

Od The Batmana (neplést si s Batmanem!) uplynuly dva roky a ještě další dva máme před sebou, než se Robert Pattinson coby nejvíc emo verze Bruce Waynea vrátí na plátna. To je v dnešní době docela nevídaná tvůrčí zdrženlivost, je tedy jedině na místě, že nás DC v mezičase odměňuje menším dárečkem. Tím je osmidílná minisérie Tučňák (The Penguin), která v noci z dneška na zítřek startuje na HBO a Max. My jsme viděli pět dílů, tedy něco přes půlku, a můžeme říct, že jde o velmi příjemnou podívanou.

Pearl Harbor byl jedním z největších filmů roku 2001, v němž se Ben Affleck a Josh Hartnett pod svištějícími japonskými nálety přetahovali o ruku Kate Beckinsale. Zatímco první jmenovaný svůj filmový boj přežil a soustavně buduje úspěšnou hollywoodskou kariéru jako herec i režisér, po Hartnettovi se hlavně v minulé dekádě slehla zem. Hvězda nadcházejícího thrilleru M. Nighta Shymalana Past totiž nechtěla, aby ji práce a s ní související mediální pozornost zcela pohltila. Osmnáctiměsíční pauza od hraní a dvojnásobné odmítnutí úlohy Supermana šestačtyřicetiletého herce nemrzí, v současnosti se mu ostatně blýská na zářnou budoucnost.

Sní, či bdí? Dvojznačný závěr Počátku (Inception), kvůli němuž si nemůžeme být jistí, v jaké realitě se postava Leonarda DiCapria opravdu nachází, je jistě velmi provokativní, tvoří však jen jeden dílek skládačky, proč se tohle mysteriózní sci-fi řadí k nejpopulárnějším filmům Christophera Nolana. Od vizuálně dechberoucích momentů přes strhující a originální bitky až po myšlenky o povaze našeho vědomí. To vše baví diváky i divačky bezmála dekádu a půl po premiéře, na kterou jsme si ale museli hodně počkat.
Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.