Pelíšky

87%

Komentáře a recenze 117

Liki12
446 bodů
8
Nejlepší film "sub"žánru české v mé TOP 10. /// Nejlepší český film, aneb fenomenální výkon trojice českých herců - Kodeta, Donutila a Stašové. Bohužel ale také film, který nikdy Oscara ani podobné ocenění nedostane, protože nikdo kromě čechů mu nemůže rozumnět. Velká škoda, tenhle film by si uznání zasloužil víc, než kdekterý jiný. Za mě jednoznačně nejlepší český film.
lord
lord
423 bodů
9.5
Je opravdu málo filmů, ať již českých nebo zahraničních, které mě opravdu chytnou za srdce. Pelíšky mezi ně však rozhodně patří. Skvělými hereckými výkony a celkovým zpracováním nám ukazuje dobu, která byla na první pohled milá, klidná a jednoduchá a na druhou stranu velmi tragická. Právě spojení humoru, přirozenosti s velmi smutným koncem tvoří ten dokonalý celek, který u filmu mam rád. Jelikož 100 dávám opravdu pouze výjimečně, tak dávám 95%, ale je to náš filmový poklad, opravdu.
Žid Baribal
Žid Baribal
410 bodů
8
Jeden z nejlepších českých filmů všech dob
karolina-klimsova
371 bodů
9
Naprosto úžasnej film, dnes už klasika. Některé hlášky se snad nikdy neomrzí a pokaždé si ho pustím ráda znovu. Skvěle obsazen, výborně zahrán.. Přemýšlím co filmu vytknout a nic moc mě nenapadá.. Sice bych někdy "zabila" Kodeta, ale zahrál to skvěle
jqkvbs
jqkvbs
323 bodů
10
Možná jsem dříve tento film opravdu nemusel a jednu dobu snad i nemohl vystát, ale teď, na něj po mém "filmovém dospění" koukám velice rád a stále nedokážu pochopit jak jsem v něm mohl vidět pouze (necelé) dvě hodiny suchého humoru s tragickým koncem. Ano, myslím že se všichni shodneme na tom, že to je jedna velká hláška a ano, stále mě to trošku irituje, ale krom těch, tu máme (za mě) to nejdůležitější, a to naprosto ale naprosto neuvěřitelné herecké výkony a vykreslování postav. Přísahám že za celý svůj život jsem ještě nikdy neviděl tak brilantně napsaného cholerika a tak perfektně udělané rodinné vztahy, který mě zajímají ne proto, že jsem platonicky zamilovaný do jednoho z členů z rodiny, ale protože vše působí naprosto reálně a uvěřitelně. Celkově musím vyzdvihnout úžasný character development, scénář, kde někdy možná konverzace působí trochu ploše ale celkově je velice dobrý a overall naprosto všechno na samotném konci, po kterém mám husí kůži po celém těle kdykoliv si na to vzpomenu. 9/10
Mary11
315 bodů
9.5
na tento se film se vždycky těším a ty hlášky mohou vymyslet jen Češi ...
byland
309 bodů
10
Naprosto geniální film, který vždy ráda zase uvidím.
Katka7
266 bodů
9.5
opravdu jsem se pobavila
kozo.roh
kozo.roh
259 bodů
9
Pelíšky se staly synonymem pro zpracování konce 60.let v českém filmu, podobně jako Ostře sledované vlaky pro zobrazení okupace. Oba filmy pracují s humorem a to jsem za své mládí nikdy nezažil. O válce se mohlo mluvit jen vážně, v 70. a 80. letech jsme viděli jen oslavné sovětské filmy a jen občas proklouzl do distribuce francouzský film, který těžil z gagů v období války. Pelíšky pak zavedly český humor i do neveselých 60. let.
taliz
taliz
257 bodů