87%

Komentáře a recenze 117

psico
psico
1 671 bodů
10
Perla mezi českými filmy. Dokonalý scénář, dokonalý výběr herců. Pan Hřebejk měl šťastnou ruku. Je to vyjímečně silný snímek plný humoru a kultovních hlášek, které příjemně nadlehčují hořkost doby, ve které se odehrává. Za jedna!
Jonák
Jonák
1 665 bodů
10
Člověk by snad nebyl člověkem, kdyby alespoň jednou neviděl Pelíšky. Přijde mi naprosto zasloužené nazývat film "nejlepším českým filmem vůbec". Ať už to bereme jako nějakou vánoční klasiku, komedii, nebo třeba i drama musíme se shodnout na jedné věci - Toto je opravdu smutný film. Vždy to ve mě vyvolá takové emoce, že na konci filmu ty slzy upadnou...

Děj snad ani zmiňovat nemusím - zkrátka perfektní, herci perfektní, kamera/střih perfektní. A co nejvíce, dojem z filmu perfektní. Jak jsem psal, přijde mi to vlastně celkem smutné... Hodně, smutné. Film pěkně profiluje komunismus jako takový, depresivní nádech celé socialistické doby (a především životu v něm). Vždy se po konci filmu zamyslím, a jsem vlastně rád, že zde máme nyní svobodu a demokracii (čehož je nutno si vážit)
  • Legendární a zlidovělé hlášky
  • Herecké obsazení/výkony
  • Jednoznačná myšlenka filmu
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film Pelíšky: Jen těžko byste hledali český film, který se u nás zapsal jako taková vánoční klasika jako Pelíšky. Nu, možná ještě Tři oříšky pro Popelku, ale zde už seznam končí. Co k tomu víc říct? Pelíšky jsou perfektní rodinná komedie, která vyniká svým vynikajícím smyslem pro humor, dobovými odkazy a perfektním vystihnutím a zhumorněním tehdejší atmosféry. Film ve starších dokáže probudit nostalgii, ale zároveň obsahuje jisté kouzlo, díky němuž se při něm i mladší budou bavit. Díky tomu kouzlu jste Pelíškům ochotni odpustit snad každou chybičku, které se filmaři (ne)dopustili a jen si spokojeně užívat tu správnou atmosféru, kterou vám dozajista nadělí. Třeba pod stromeček. 5 hvězd
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
10
První Hřebejkovy filmy miluju. Taktéž Pelíšky i když k nim mám velmi ambivalentní vztah. Poprvé viděno - strašná řachanda, vzpomínky na tu dobu přes kostýmy. Každý komu je přes 30 let zažil podobné vánoce. Pak jsem film viděla podruhé, vzala jsem na něj bráchu, ten se řezal jako já poprvé. Ovšem já jsem najednou už neviděla legraci, ale právě tu tragédii doby a pokroucených vztahů díky komoušům! No a tak by to mělo být, vidět film pravdivě, smíchem přes slzy...
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
9
Pěkný film.Určitě pobavý.
brbla666
brbla666
1 534 bodů
10
super.
Cechulda
Cechulda
1 353 bodů
9
Nebojím se tento film označit za kultovní. Velice dobře se u něho pobaví jak dospělí tak i dospívající jedinci. Perfektně zpracovaný děj super scény i zápletky. Prostě super český film!
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
8.5
Mno, když jsem film viděla po prvé... nic moc..., jako jo, forky tam jsou a každou chvilku... "Maminko... vy nám celá hoříte..." atd. Fakt super fórky, ale celou podstatu filmu jsem si užila až na podruhé, nevím zda jsem měla špatný den. Nebo to chtělo vstřebat... Rozhodně povedené a doporučuji.
Innuendo
Innuendo
908 bodů
10
z top českých filmů.
Lupas888
Lupas888
881 bodů
10
Naprosto legendární česká komedie se skvělými hereckými výkony, hudbou, příběhy a hlavně hláškami, kterými je tento film úplně přecpaný. Velmi dobrá sonda do minulosti se zasslouženým kultovním statusem. Naprostá vánoční klasika, kterou si každý rok prostě musím pustit. To že je tento film 10. na čsfd je teda dle mě samozřejmě moc a že jde i o nejlepší český film jakbysmet. Nicméně o jeden z nejlepších českých filmů se podle mě jedná a jde o jeden z mála, u kterých si udržuju pravidelné zhlédnutí s filmy jako Gentlemani, Osm hrozných či Život Briana.