Konkurs

69%
Konkurs
Plakát traileru

Tento skličující horor z dílny kontroverzního japonského režiséra Takashi Miikeho vypráví o ovdovělém video producentovi, jenž pořádá konkurz na potencionální manželku. Jedna z kandidátek se rychle stane jeho favoritkou – krásná bývalá balerína v bílých šatech. Producent nemůže uvěřit svému štěstí, jenže poté svou potenciální nevěstu pozná blíž: její autobiografické údaje příliš nesedí, na nohou má množství ošklivých jizev a lidé v jejím životě záhadně mizí. Když poté producent ve svém obýváku objeví svázaného muže, kterému kdosi usekl chodidla a vyřízl jazyk, dochází k názoru, že jeho vyvolená patrně nebude ženou jeho snů.




xxmartinxx
xxmartinxx
22 283 bodů
4
Zajímalo by mě, kde vzniká potřeba některých hledat v tomhle filmu vyšší uměleckou kvalitu, protože ať se koukám jak se koukám, vidím jen naprostý nesmysl. Zvládnutý jen tehdy, pokud chtěl Miike natočit záměrně špatný film a na něco tím poukázat. Jestli to tak je, tak se mu to nepochybně podařilo a mé hodnocení ho může jedině potěšit.
Klajnik
Klajnik
8 608 bodů
0
Těšil jsem se na atypický film a dostal nesourodou, plytkou sračku, která mě spolehlivě nudila. Film stojí za hovno, když za hovno stojí jeho scénář. Námět by fungovat mohl, ale celé zpracování obsahu je naprosto plytké a tedy i nefunkční. Je otravné koukat na 115 minut scénáristické neschopnosti. S tím se Miike neměl spokojit, ale já si myslím, že on moc smyslu pro kvalitu nemá. Jeho 13 Samurajů bylo též otřesnou podívanou. Vadí mi, když koukám na film a přitom si uvědomuji jeho nedostatky a současně vím, jak by to šlo udělat lépe. Pokusím se to vykreslit podrobněji. Abych tak však učinil, musím nastínit příběh filmu: Muž přijde o ženu a po xy letech se rozhodne najít jinou, protože dospívající syn u večeře pronesl, že by měl než se z něj stane příliš stár. Otec na to podivuhodně hladce přistoupí (scénář se nezabývá žádnou psychologií postav) a v další scéně to už probírá se svým kamarádem z produkční branže a rozhodnou se uspořádat konkurz a z masy nesympatických žen najít tu, která by ztrápenému muži pohladila duši. Otec se nadchne pro tajemnou Japonku, která v životopisu pronesla něco o smrti a taky přišla o něco sobě důležitého (balet). Kamarádovi se nelíbí, ale otec se zamiluje, ačkoliv k tomu neni racionální důvod. Já se odmítám spokojit s tím, že ji otec podlehl proto, že oba o něco přišli a proto, že se hned neprojevila jako afektovaná kráva. Chápu to okouzlení. Scénář s tím měl však nadále pracovat a rozvětvovat to. Tohle nestačí. Otec působí jen jako idiotskej simp, kterej si odmítá přiznat, že tu něco nehraje. To z něj dělá kokota, se kterým nemůžu sympatizovat a samotný závěr tím pádem nefunguje. Nefunguje i proto, že divák už dávno očekává něco, co si otec odmítal přiznat. Tedy to, že jeho milá je jeblá svině. Scénář tedy neprokresluje chování postav ani jejich vzájemné vztahy mezi nimi. Divák tedy sleduje na sebe uměle poskládané scény, ve kterých vesměs neprobíhá nic zajímavého. Postavy nudí, protože nedávají příliš smysl, jejich chování se mi spíš příčilo a interakce mezi nimi za nic nestojí. Otec se později ke svému příteli zachová jak ukřivděný děcko, proto jsem ho v závěru ani nelitoval. Věděl jsem, že přijde něco sadistického. Film poměrně rychle dá najevo, že tajemná Japonka bude labilní a nebezpečná, čímž se film připravil o mysteriózní aspekt a zbavil diváka nejistoty. Scéna, kde Japonka sedí u telefonu, přičemž se vedle ní pohne tělo v pytly je příslibem divákovi, že nakonec bude chtít zmrzačit i otce. Tomu po hodině stopáže uteče Japonka beze slova z hotelu a on se jí následně snaží najít. Nic konkrétního se nedozví. Snad jen nějaké náznaky o násilné minulosti (opět plýtvání prostorem). Pak doma pije alkohol a složí se na zem. Japonka se zjeví, oznámí mu, že ho paralyzovala. Začne ho trestat, protože "všichni muži jsou stejní a chtěj jenom sex". V ten moment jsem tím filmem byl už vyloženě zhnusenej, přičemž explicitní řezání nohy na to nemělo žádný vliv. Je to prostě strašně tupá a samoúčelná sračka. Ten film opravdu nedává smysl. Zmrzačený otec v závěru pronesl: "Konečně jsem si začal vážit života." Co to je za podělanej žvást? Svět je tupých nemyslících kokotů plnej. Alespo%n ve filmu bych mohl sledovat lidi, jejichž chování mi v kapse nebude otevírat kudlu. Takovou břidkou slátaninu, které chybí atmosféra, zábavnost i výpovědní hodnota, musel napsat strašnej kokot. Neni to romantický film, který pozvolna přechází do hororu a vyvrcholí sadistickou pasáží, jenž by byla jen finálním důsledkem zkreslených představ a nedostatečné komunikace v partnerském vztahu. Tím Konkurs být mohl, pro jiné jím je (záleží na jedincově nárocích na narativ) ale doopravdy jím není - je to nudná mdlá sračka, protože to natočili neschopní tvůrci.

Dodatečné informace

Původní název:
Akroasi (více)
  • Jižní Korea Konkurs
  • Jižní Korea Akroasi
  • Jižní Korea Anjo ou Demónio
  • Jižní Korea Audition
  • Jižní Korea Audition (Audición)
  • Jižní Korea Konkurz
  • Jižní Korea Konkurz na smrt
  • Jižní Korea Konkurz na smrť
  • Jižní Korea Ôdishon
  • Jižní Korea Ölüm provasi
  • Jižní Korea Oodishon
  • Jižní Korea O Teste Decisivo
Země původu:
Jižní Korea, Japonsko, Korejská republika
Rozpočet:
0,25 mil. USD
Tržby:
0,36 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné