Ghost in the Shell 2: Innocence

71%
Ghost in the Shell 2: Innocence
Plakát traileru
Inteligentní cyber-policajti, zabijáčtí sexuální roboti, mnohovrstevnatá zápletka, filozofující dialogy a nekompromisní akce - to je druhý díl kultovního anime Mamoru Oshiiho Ghost in the Shell. Tentokrát se detektiv Batou musí krom vlastních existenciálních problémů vypořádat s ilegální společností, která programuje sexboty vraždící své majitele. Ale nic není zdaleka tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát.



filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Původní Ghost in the Shell sice v kinech finančně propadl, ihned si ovšem našel bohatou fanouškovskou základnu na DVD a okamžitě se stal kultovní záležitostí. Režisér Mamoru Ošii chtěl realizovat pokračování, měl ovšem v plánu, že druhý film bude mít jiný tón a atmosféru než první film. Kvůli inspiraci Ošii procestoval svět a definitivně Ghost in the Shell 2: Innocence spatřilo světlo světa v roce 2004. A vznikl film, který jde společně s trilogií Matrix považovat za vrchol cyberpunkového žánru. Pokud šlo u prvního Ghost in the Shell mnoho věcí, chválit, tady jde ty věci chválit ještě o poznání více. Už tak dokonalý vizuál je u druhého filmu ještě o poznání nádhernější, samotný děj je poté také o poznání silnější, což ve srovnání s předchozím dílem už něco znamená. I druhý film má velmi složitý děj, spousty filozofických myšlenek a atmosféra je v součtu ještě o poznání temnější a depresivnější. Přitom všem jde přitom skutečně poznat, že Ošii nechce točit vykrádačku prvního filmu a skutečně se snaží přijít s něčím novým. Ghost in the Shell 2: Innocence stojí na vlastních nohách. I zde se pracuje s myšlenkou, zda stroj může mít duši, na rozdíl od prvního Ghost in the Shell navíc dvojka skutečně skvěle funguje po celou dobu a druhá polovina rozhodně není vystřízlivěním. Film trvá lehce přes hodinu a půl, opět je tam toho strašně moc a opět to nepůsobí dojmem přesycenosti. Jde o fantastickou detektivku, zároveň o skutečně depresivní záležitost, kterou vévodí naprosto nádherný vizuál. Myšlenkami a sílou vyprávění je dvojka skutečně silnější než její předchůdce. V Ghost in the Shell 2: Innocence navíc funguje i vývoj postav, především hlavního hrdiny Batoua. V tom filmu naprosto funguje forma i obsah, za pochodu film servíruje další důkazy své naprosté dokonalosti. A především se vrátil skladatel Kendži Kawai, který přišel s ještě lepším soundtrackem. Opět platí, že i pokračování Ghost in the Shell je plné filozofování a opět možná není snadné vše pochopit, to vše ovšem jen prokazuje sofistikovanost celého filmu. Jde o mistrovské dílo, které skutečně funguje i v těch nejmenších detailech a jen zamrzí, že po vzoru druhého filmu film v kinech finančně propadl. Je to škoda, protože takto skvělé filmy (s nejlepším animovaným psem všech dob) jen tak nevznikají. Jde o tak fantastický film, že se jako první animovaný film v historii ucházel na Filmovém festivalu v Cannes o Zlatou palmu (dodnes ho v tomto ohledu dohnala pouze Persepolis). Ghost in the Shell 2: Innocence je vrcholem cyberpunku i anime a zároveň jeden z nejlepších animovaných filmů všech dob. Naprosto úžasná záležitost, kterou v její vlastní kategorii může trumfnout máloco......
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
[MIERNE SPOILERY] Pokračovaniu najväčšej legendy Kyberpunkového odvetvia som sa vyhýbal ako čert krížu, pretože som neveril, že by pokračovanie dokázalo aj po takmer desiatich rokoch od vydania prvého dielu nejak úspešne a obstojne nadviazať na genialitu pôvodného príbehu. O to viac som ostal zaskočený, keď mi tvorcovia dali nejeden obhájiteľný dôvod kvalít svojho nového pokračovania. Ten najväčší je asi ten, že na pochopenie príbehu nepotrebujete poznať detaily z minulého filmu a dokonca nemusíte ani poznať jeho hlavnú postavu. Hneď teraz už môžem povedať, že Innocence je veľmi obstojné (a veľmi rozdielné) pokračovanie, ktoré svojej predlohe hanbu nerobí a i navzdory tomu, že nám tu 90% času chýba ústredná postava Motoko, dokázali si filmári vyhrať s postavami ako Batou a Togusa, ktorí v predchádzajúcom filme veľa priestoru nedostali, vďaka čomu sa začnú vo filme rozoberať ich backstory či kolegiálna chémia, ktorá v minulom projekte nezmazateľne chýbala. Prvý film vznikol v 90-tych rokoch a tak je jasné, že nové tisícročie sa bude po animačnej, technickej, ale aj výpravnej stránke od predlohy značne líšiť. Preto snímka miestami pôsobí mierne urýchlene, nevysvetlená či pre niektorých jedincov dokonca aj nedokončená. Plot holes boli zaplátané citátmi z Biblie a iných filozofických smerov. Škoda nejakého ucelenejšieho filozofického smeru miesto roztriešteného miš-mašu všetkého dokopy. Osobne ak by som to mal vo výsledku nejako zhrnúť, tak stačí povedať, len to, že Ghost In The Shell si svojho "ducha v stroji" aj po absolútnom rebootovaní perfektne zachoval. Nie je to síce to, čo bude väčšina divákov od filmu čakať, ale zmena nie je nikdy na škodu. Hlavne ak sa máte porovnávať s bezkonkurenčným projektom. Pre fanúšikov Blade Runnera, len ďalšia zastávka na trati povinne pozretých filmov...
Klajnik
Klajnik
8 621 bodů
0
Blbě napsané a k tomu hnusně vypadající, což je dáno rozmazaným digitálním pozadím (původní film ho měl ručně malované). Filosofie oproti zredukované jedničce sice přibylo, ale postavy své myšlenky dávají většinou najevo skrze různá přísloví, což po chvíli působí škrobeně. Pár dialogů bylo jekž takž zajímavých (na pitvě + u hackera), ale většinou to je jen špatně napsané. Příběh je pseudo-chytrou splácaninou, která je však odvyprávěna vrcholně nezajímavě. Na začátku to vypadá, že nějakej sexuální robot přepl a začal zabíjet, protože do něj byla nahrána lidská vědomí (duchové). Důvod, proč do něj byl nahráván lidský duch tkví prý v tom, že je pak působí více realisticky. Když se však podíváme na design těchto panenek, tak bychom měli uznat, že se by výrobce nesnažil o realismus (tvůrci filmu upřednostnili designovou inspiraci Bellmerem namísto smysluplnosti a konzistence). Toto odůvodnění mi tedy nesedí, ale pokud od toho odvrátíme zraky, zjistíme, že někdo ze společnosti těch sexdroidů byl zabit, protože chtěl vztáhnout pozornost policie k tomu, co se děje. Protagonista v závěru zjistí, že snad Yakuza prodával malé holky společnosti sexuálních robotů, která je uzavřela do strojů na kopírování jejich duchů do sexuálních panenek. Nechápu však, proč nemůže být duch zkopírován a držen v digitální podobě, proč je potřeba držet ty malé holčičky v nějakém stroji. To se to jejich vědomí snad streamuje? To ale taky nedává smysl - bylo by to příliš neefektivní. Tím se každopádně rozkryje celý tento nezajímavý případ (který je nezajímavý proto, že je debilně odvyprávěn a hlavní motiv, který by se měl krystalizovat, je absurdní). Protagonista nakonec dá najevo, že snad bezduchým loutkám bylo ubližováno tím, že byl do nich nahrán poškozený duch? Vím, že loutky jsou předmětem oněch několika málo filosofických rozhovorů a hacker vysvětluje, že loutky mají ladné pohyby a postrádají nevědoucí lidské vnímání, tudíž jsou dokonalejší formou života? Divák však po celou dobu neviděl jedinou loutku, která by působila oduševněle (ty, které se zkurvily a začaly zabíjet tak učinily v důsledku nelegálního nakopírovaného lidského vědomí, čož mělo loutky učinit oduševnělejšími, než jakými byly před tím - tedy předprogramovanými loutkami k uspokojení). Snaha diváka zainteresovat do loutek se tedy opravdu nepovedla a závěr, v němž protagonista loutky lituje polituje jen debilně. Takhle to vypadá, když se snaží vytvořit filosofické dílo někdo, kdo si jen přečetl pár citátů, ale reálně přemýšlet nezačal. Čím víc nad tímhle však přemýšlím já, tím víc jsem otráven...

Dodatečné informace

Původní název:
イノセンス (více)
  • Japonsko Ghost in the Shell 2: Innocence
  • Japonsko イノセンス
  • Japonsko Inosensu
Země původu:
Japonsko
Přístupnost:
15+
Ocenění:
Žádná ocenění

Další z kolekce Ghost in the Shell 2: Innocence


Podobné