Komentáře a recenze 41

10
10/10
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Velkolepý film, jak má být, skvostné vyprávění příběhu Oscara Schindlera (je mi jedno, jaký byl), Amona Goetha a Itzacka Sterna, krásné. Jakožto člověka, co je s tímto tématem dost spojený, mě film převálcoval. Filmařsky dokonálá záležitost, od Janusze Kamínskiho (kameramana), přes Johna Williamse (skladatel), až po Stevena Zailliana (scénárista) jasných 100% Rotten Tomatoes: 97% | FDb.cz: 90% | kfilmu.net: 90% | IMDb: 89% | Kinobox: 87% | průměr: 91%
karlik4801
1 942 bodů
10
To nejlepší na tomhle snímku jsou prostory postav, všech postav. Celé se to netočilo jen kolem Oskara Schindlera nebo kolem Amona Goetha, našlo se tolik vedlejších postav. Nebo se jednalo o postavy, které vystupovali ani ne minutu. A bylo jich tolik, taková snaha zakomponovat do děje vše co se dá, se jen tak nevidí. Scénář je precizní a popisuje mnoho událostí a Spielberg si s tím na mistrovské úrovni poradil. Zastřelení ženy kvůli radě jak něco stavět a podobné scény, ty dodávali ukázku krutosti. Nebo Amon Goeth střílející bezdůvodně na Židy. Tolik pravdivých scén. Postavy byli bravurně zahrané, takže takový nominovaný Ralph Fiennes toho Oscara měl proměnit. Neskutečná atmosféra nechyběla. Lepší provedení hrůzy z druhé světové války si ani neumím představit.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
10
Tohle zhlédnutí jsem odkládal už moc dlouho, konečně jsem se přinutil se na to podívat a vyplatilo se, tady vážně nemá cenu vypisovat všechna super pozitiva, protože je pravděpodobně všichni znají, všechny koho alespoň trochu filmy zajímají by to měli vidět.
krakenvalo
krakenvalo
1 453 bodů
10
Jemne dojemný a velmi sposobili celovečerný film skvele herecke vikony fakt nieje do dodat
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Je to dobrý, to bez debat, je to nadhodnocený… možná. Film je to fakt hodně dobrý a nadprůměrný ale přece jen sem čekal ještě něco trochu víc, myšleno tak, že sem chtěl vidět více surovosti a beznaděje, dodalo by to tomu hodně. A ke konci to možná až zbytečně moc nutí diváka brečet. Jasně, že to má spoustu neskutečných, bravurně zahraných a emočně vypjatých scén ale chyběla mi tam ještě jakási jiskra. Kvůli tomu dávám 8,5/10
voleman
voleman
927 bodů
10
Velmi silný divácký zážitek. Naprosto dokonalá Spielbergova režie, výborný Liam Neeson i ostatní herci a jako vždy velmi podařená hudba Johna Williamse. Nejlepší film z prostředí holocaustu a určitě jeden z nejlepších filmů vůbec. Když film skončí tak na vás dolehne síla tohoto filmového veledíla, která nemá konkurenci. Černobíle natočený materiál skvěle dotváří tíživou atmosféru holocaustu. Schindlerův seznam je ve všech ohledech opravdu jeden z nejlepších filmů v historii.
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
10
Tak vtahující, propracovaný a emotivní film jsem už dlouho neviděl, jednoznačně nejlepší Spielbergův snímek. Černobílá kamera tomuto nehostinnému a nelidskému období naší historie jen dodává na autentičnosti a k tomu ještě geniální hudební podklad, se kterým každý záběr funguje. Neeson a Fienes, možná i jejich vizuální podobností, hrají oba neskutečně a je nádherně vidět kontrast mezi jejich postavami. Miluju to.
siginho
siginho
649 bodů
9
Někeré záběry svou drsností přímo koušou do duše... Ale ta reálnost je nádherná. Suchá pravda, jako řez ostrým nožem. Super!
Liki12
446 bodů
9.5
Silný film na smutné téma o tom, jak k sobě lidi umějí být hnusní. V šílené době se i ziskuchtivost nakonec může ukázat být dobrou vlastností. V osobním příběhu a motivacích hlavního hrdiny jsem záměrně nehledala hlubokou pravdivost, ale ten jeho pláč na konci při loučení v Brněnci jsem mu nevěřila i s použitím tlustého filtru umělecké fikce. Proto jen 90%. Mimochodem docela mě zaujal fakt, že příběh se odehrál v Schindlerově věku 31-36 let. Děkuji za zajímavosti od Kulmon.