Komentáře a recenze 41

• to že Spielberg si nevzal ani cent, a veškerý výdělek věnoval přeživším šoa
  • sice má mínusy, ale tomuhle filmu to udělat nemohu
S7evin
S7evin
331 bodů
9
V kategorii válečných filmů je tenhle film na 1. místě. Tenhle film by mohl být zařazen do školních osnov v dějepisu. Vždycky, když se řekne jméno Spielberg, vzpomenu si hned na Schindlerův seznam, beze sporu je toto jeho životní dílo.
gauchingman
gauchingman
273 bodů
6
Co se mi zde líbí nejméně (navzdory Schindlerovým zásluhám), je happyend. Konec skutečného Oskara Schindlera byl daleko méně (tedy vůbec ne) hollywoodský. Tento fakt, přivodit hlavnímu hrdinovi nakonec téměř nanebevzetí, mě skoro dráždí. Se svým skutečným koncem by byl O. S. myslím více člověkem... A pak taky, po opětovném shlédnutí, musím říct, že všechny ty dramatické scény, transporty, lágry, jako bych viděl už stokrát jinde.
Martina291086
Martina291086
239 bodů
10
Byť mnohým přijde tahle věta morbidní, ale tenhle film miluju. Je to můj Nr.1 ever... I když u něj brečím pokaždé, kdy si ho pustím. Naprosto fenomenální kniha se dočkala ještě fenomenálnějšího zpracování a klidně mě ukamenujte, ale Liam Neeson si za svůj výkon toho Oscara zasloužil... A Ralph Fiennes? Naprosté překvapení, byť už dlouho vím, že je to vynikající herec! Kdykoli prožívám náročné období, vzpomenu si na tento film a uvědomím si, že se mám vlastně ještě dobře, že existovali lidé, kteří zemřeli naprosto bezdůvodně a kteří se ve své době měli podstatně hůř. Emoce ve mně zůstala už od prvního shlédnutí a každým dnem je silnější. Kdybych měla klobouk, smekám ho každý den.
Bozvav
Bozvav
193 bodů
8.5
Není moc co dodávat. Velmi silný příběh, excelentní zpracování, vynikající herecké výkony, jímavá hudba. Jediné co lze vytknout je dost výrazný odklon od reality, co se samotného Oskara Schindlera týče. Ve filmovém podání jde o vcelku sympatickou osobu, kterou on v rámci svého počínaní rozhodně nebyl. Jinak snímek je vynikající a připomíná nám, že zapomínat bychom rozhodně neměli.
akela
akela
133 bodů
8
film o kovanem , hamiznem nacistovy ktery kdyz jde do tuheho prevlece kabat.ale jinak super nhttps://www.kinobox.cz/img/help/signs_tooltip_1.pngatocene a herci okhttps://www.kinobox.cz/img/help/signs_tooltip_1.png
fogs
131 bodů
Nádherné zpracování témata 2. světové války. Oskar Schindler v podání Liama Neesona je nezapomenutelný. Nacista co si dělal přátele na vysokých místech, aby mu jeho laskavost někdy vrátili. Díky těmto laskavostem zachránil život několika židům. Podle mého názoru nejlepší Spielbergův film!
Tamule
106 bodů
10
Dokonalé obsazení, ze začátku člověk moc nečeká, ale pak se úplně ve filmu ztratí, jak zaujme. Opravdu povedený scénář, ani chvilku jsem se nenudila, dokonce jsem zapomněla u filmu pracovat, a to je co říct. Super.
aknurem
aknurem
38 bodů
10
U tohoto filmu je těžké rozhodnout, jestli vás zasáhne příběh nebo film sám o sobě. Kdyby se jednalo o první možnost, vyšel by z toho Steven Spielberg celkem levně. A já se obávám, že se do značné míry přesně to stalo. Stříkající krev z hlav mi opravdu připadá zbytečná, Liam Neeson se nepovedl, spravil mu to Ben Kingsley a Ralph Fiennes, kamera si zasloužila oscara, protože byla vážně skvělá, nápaditá, přelomová a další atributy, jaké si jen představíte. Dojala mě poslední scéna s reálnými postavami vedenými za ruku svými hereckými protějšky, ale zbytek filmu byl průměrný.
Vigo
15 bodů
10