Psycho

86%

Komentáře a recenze 43

9 035 bodů
7.5
První věcí, kterou je nutno zmínit, je fakt, že jsem do této doby neviděl ani jeden film od uznávaného mistra napětí, Alfreda Hitchcocka. A rozhodl jsem se začít stylově a tím nejznámějším dílem, čímž Psycho bezesporu je. Dojem je to ale poněkud rozporuplnější, než jsem v prve doufal. Po technické stránce by ale remcal jen největší hnidopich. Ten film je velmi precizně natočený, velmi dobře zahraný, bravurně sestříhaný a takticky zrežírovaný, což pro ostřílené fanoušky Hitchcocka asi není nic neobvyklého (a ještě jsme zapomněl zmínit děsivě provokující hudební motiv). Užíval jsem si každý záběr, všímal si skvělého nasvícení, i momentů, kdy Hitchcock nechal herce ukázat jejich herecký rejstřík v plné škále. Problém mám trochu se scénářem, u něhož beru s rezervou to, kdy byl napsán a že zvraty ve filmu natočené v době uvedení mohly způsobit rozruch, ale nyní (připomínám, viděno nyní) už zkrátka zestárly. A buď mám už moc nakoukáno, nebo zkrátka přišlo tolik následovníků, že to ke mně přišlo samo, ale finální zvrat jsem odhadl poměrně rychle. Což je ale věc, za kterou film paradoxně chválím, protože divákovi dává dostatek informací, aby si výsledek poskládal do kupy sám. Trošku pak zamrzí i zbytečně důkladný vysvětlovací dovětek, který mohl být o trochu kratší. Nakonec ale Psycho v mých očích splnilo účel. Bavil jsem se u něj, byl jsem napjatý až do konce (jestli se ta má teorie potvrdí :)), byla mi představena práce jednoho z nejzajímavějších režisérů své doby a, ač se to tak nemusí zdát, navnadilo na jeho další filmy. Což, uznejte, není málo.
8 634 bodů
8
Psycho ve mě nevzbuzuje hrůzu, jako jistě vzbuzovalo u diváků kdysi. Ony děsivé scény jsou dnes už spíše svým kouzelným nesmrtelným způsobem bizarní. Nevadí mi, že jsem se nebál, protože jsem se skvěle bavil. Je sice pravda, že po úvodní napínavé hodině občas zábavnost trochu klesla, když zase další lidi, na jejichž charakterové prokreslení nezbyl čas, jedou do Batesova hotelu, ale nikdy to nezačalo vyloženě nudit. Formální i obsahová stránka je natolik skvělá, že ani dnešní divák nebude zklamán. Škoda jen, že tomu lidi nedaj šanci. Měl jsem štěstí, že jsem to mohl vidět v kině. V listopadu 2021 to dávali v Praze v kině Dlabačov. Bylo na tom 5 lidí, z nichž tři jsou moji kamarádi.
Matli
Matli
8 300 bodů
10
Nečekané. 55 let po natočení a furt parádní psycho jak má být. První polovina filmu je sice trošku utahaná, ale po scéně ve sprše se to kvalitně rozjede. A na konci je tak typický zvrat, který je snad v kadým psycho-thrilleru, že jsem ho vůbec nečekal. Alfred je prostě Alfred:-) 86%
avenis
avenis
8 220 bodů
8
Nejhororovější horor s Anthony Perkinsem, Janet Leigh a Verou Miles. Scéna ve sprše se točila dlouhých 7 dní, místo umělé krve se používal čokoládový sirup, ale přestože film byl černobílý, lidé po shlédnutí filmu přísahali, že viděli červenou krev. AH striktně požadoval, aby nikdo nebyl vpuštěn do kinosálu po zahájení promítání. V novinových inzerátech stálo: "MUSÍTE vidět Psycho od samého začátku. Nikomu - dokonce ani presidentu Spojených států, ani bratru manažera kina, ani královně Anglie (bůh jí žehnej) - nebude dovoleno vstoupit po začátku každého promítání filmu Psycho. To vám umožní vychutnat si Psycho více. Mimochodem, po shlédnutí filmu neprozrazujte konec. Je jediný, co máme". AH bylo 61 let. (2014)
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Anthony Perkins - PSYCHO !!
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 015 bodů
10
Nevím, proč se v roce 1998 točil remake tohoto filmu, když tento je tak vynikající! Scéna ve sprše je pro mě symbolem dokonalé režie. Výborný Anthony Perkins svůj výkon nikdy nedokázal překonat. Za zmínku stojí rovněž neobyčejně působivá hudba Bernarda Herrmanna. Mám pocit, že je to nejlepší Hitchcockův horor. Když někdo zmíní tento žánr, hned mě napadne právě "Psycho". Je to filmová lahůdka pro fajnšmekry. Alfred Hitchcock byl génius!!!
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
10
Mistr napětí Alfred Hitchcock a jeho nejslavnější film Psycho. Scéna ve sprše je naprosto geniální. Hudba ve filmu je mrazivá, vyvolává hororovou atmosféru. Smrt hlavní hrdinky polovině filmu - šokující, nečekaně. Psychopat Norman Bates v podání Anthonyho Perkinse, velice přesvědčivý. Psycho je fakt psycho. Horor, který je zcela originálně natočen a skvěle napsán. - 100%.
jirka26
6 288 bodů
7.5
šedesátková klasika.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
A jo, čekal jsem to, čekal jsem, že to bude za 5*, ale co jsem ještě čekal? Že to bude takových těch pět za to, že je to z roku 1960 a, že film nemůže za nějaké ty použité věci v jiných filmech o několik let později atp. Prostě mě Psycho do kolen nedostalo a myslím, že se to už žádnému filmu před r. 1990 nepovede. Ačkoliv mi to jako horor nepřijde, chápu, že tehdy to byl asi horor jako sviňa :). No závěrem. Ať už fanoušek hororů nebo mysteriozních filmů kdo neviděl Psycho jakoby nebyl. Rozhodně jeden z nejlepších filmů všech dob, bohužel na dnešní dobu ne až tak silné... 85%
Petrson
Petrson
4 166 bodů