80%

Komentáře a recenze 13

Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
9.5
Včera v TV, celkově asi pošesté, a pořád plný zásah ... film, který nazvat spaghetti westernem je skoro znevažování, má všechno, co je potřeba: napětí, příběh a charismatického hlavního hrdinu (Eastwood je jedinečný - a to byl až čtvrtý v pořadí oslovených, např. Bronsonovi se příběh, evropský remake Kurosawova Jódžinbó-Ochránce, nezdál nosný), který kromě vnějšího má i vnitřní charakter a oba mají své smysluplné ukotvení v příběhu. Počátek přeměny do té doby rozpačité Eastwoodovy herecké kariéry na hvězdnou a také mimořádné spolupráce mezi ním a Morriconem; že se naučil i hodně z režisérského řemesla, předvádí dodnes, i po osmdesátce.
29 978 bodů
8
Pro Hrst dolarů, Pro pár dolarů navíc a Hodný, zlý a ošklivý.. jeden lepší kousek, než druhý. Úvodní film této "trilogie" se mi přeci jen líbí o malou kapku méně, protože Clint Eastwood je na to celé ve velkých uvozovkách sám. V dalších výše zmíněných filmech je navíc atmosféra o dost hustší. Tohle je ale skvělá pecka. Jak si hlavní hrdina zahrává s dvěma rodinami, které ovládají městečko na divokém západě je brilantní.
22 289 bodů
8
Leone se musí nejprve rozcvičit. Hudba a několik kusých scén samozřejmě koketují s genialitou, ale celek spíš tápe. Čtyři hvězdy určitě, ale bez jakéhokoli výhledu na plný počet, což je u Leoneho zklamání.
8
Takový nízkorozpočtový návod, jak vytřískat maximum z toho, když stojíte mezi dvěmi znepřátelenými klany. Jinak fain western, ikdyž se tady Leone teprve zastřeloval. Samozřejmě charismatický Eastwood je parádní, stejně jako Morriconeho hudba.
8 627 bodů
4
Z dollarové trilogie ten nejslabší díl, což dá rozum, páč později Leone dostal větší rozpočet, ale i tak se jedná o stylovou záležitost - jen né tak stylovou. Menší rozpočet však není jedinou slabinou. Velmi se mi líbí motiv jednoho lstivého, rychlého a bezejmeného pistolníka, který přijede do zapadlého městečka, jež trpí pod útlakem dvou zločineckých band, ale který nechce primárně obyvatele nezištně vysvobodit, nýbrž z toho něco vytřískat pro sebe a pokud se mu při tom povede někoho zachránit, tak jedině dobře. Mnohem lepší než načančané tradiční westerny se svými černobílými postavami, jež jsou zosobněním rytířských ctností. Pravdou ale je, že scénář jako takový není dost silný, jako tomu bylo později. Zamrzí taky absence krve ve scéně přepadení a postřílení vojáků pomocí Mitrailleuse. Tehdy je rozstříleno asi 20 lidí, ale divák neuvidí ani kapku krve. To přirozeně kazí dojem. Oběti se kácí k zemi v afektovaných pozicích. Divák může jen milovat Tarantinovy prskance a rozstřiky krve.
p.a.douch
p.a.douch
8 378 bodů
9.5
Všechno v tomhle filmu je velmi dobré, ale největší překvapení je pro mě výkon Volontého v roli Ramóna. Od něj bych takhle vystřiženého zabiják teda doopravdy nečekal. O scénáři bych se radši nezmiňoval, ale režijně se teda Leone Kurosawovi vyrovnal. Film je po této stránce výborný. Co dodat? Je to zkrátka klasika.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Pro lepší zhodnocení filmu zkouknuty všechny tři díly najednou. Tento kousek je určitě nejslabší, ale i tak má co ukázat. Super hudba, kterou jsem ještě pořádně neslyšel a bez které by to nebylo ono. Eastwood, kterého bych ani nepoznal, převzal veškerou pozornost na sebe a výborně táhnul celej film. Western - newestern, je to hodně dobrej film. 82%
avenis
avenis
8 196 bodů
7
Nemůžu se donutit, aby se mi tohle líbilo jen proto, že to je Sergio Leone, Ennio Morricone a Clint Eastwood. Je tu příliš mnoho zjevných blbostí. Kulomet (či co to je) kosí vojáky, ale koně nemají ani škrábnutí... Dvě bandy proti sobě střílejí jako pominutí, ale nikomu není divné, že ti dva vojáci se stále nehýbají a trpělivě čekají, až je Rojos odpráskne...Baxterovi lidé vybíhají z domu rovnou na mušku Rojosovým střelcům, zas a znova, jako by byli hluší a slepí... Tož tak.
Ale líbí se mi, že v jednom z prvních záběrů se houpá oprátka, která bude hrát jednu z významných rolí v třetím filmu této řady.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 012 bodů
9.5
"Je snadné něco ukrást. Potíž je v tom si kořist udržet." Ano, ano, je to vynikající western. Má skvělou atmosféru. Všechno ladí: kamera, herci, hudba, ... Oba byli géniové: Leone jako režisér a Morricone jako skladatel. A rovněž Clint Eastwood je mistr nad mistry! Charismatický drsný pistolník v klobouku přijde do města, kde jsou všechny ženy vdovy, a postřílí všechny, kteří mu přijdou do cesty. Clintův ostrý pohled neuhne ani o fous. A napětí houstne. Clint Eastwood si uvědomoval, že tento film bude revolucí ve westernovém žánru, i když v Americe byl přijat s rozpaky.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
První spagheti western mistra Leoneho a mistra Moriconeho, ještě k tomu objevení jednoho z nejdrsnějších akčních hrdinů Clinta Eastwooda pro film. Rozhodně nejde o nejlepší film této trojice, následné Pro pár dolarů navíc a skvostné Hodný, zlý a ošklivý byli o třídu lepší, ale jde o první film této trojice a vznikl nový žánr filmu. Navíc je zde celkem hromada mrtvých na dobu vzniku, a scéna popravy kdy rodina Rochovců stojí před domem Baxterových a střílí do nich je hodně brutální a jde o slušná jatka. Hudba je dokonalá, režie totéž, Eastwood v pončů, s cigárem v koutku a s rukou přpravnou na spoušťi je bezkonkurenčně ten nejdrsnější a nejlepší hrdina všech dob westernu. K tomu celkem jednoduchej příběh, ale skvělej.