Komentáře a recenze 72

• efekty
  • scénář
Foltest
Foltest
1 304 bodů
4
Pamatuji si, že v době vydání to byl můj nejoblíbenější film. Teď po takřka deseti letech jsem ho zhlédl znovu a musím říct, že jsem zklamán. Asi nejvíce mi ve filmu vadilo velké množství různých stupidností, které nevadí dítěti, ale pro běžného diváka jsou rušivé. Například jak mohlo Kapitánovo komando vědět, že na konci filmu ho Red Skul bude chtít popravit právě v té místnosti, do které se dá slanit? A spousta jiných věcí. Filmu také neprospívá nepříliš důsledné prokreslení jednotlivých charakterů. Z Kapitánova komanda kromě Buckyho hlouběji nepoznáme vůbec nikoho. I způsob jejich výběru je pofidérní. Ve scéně, kde Kapitán říká, že už má svůj tým vybraný, tak kromě Buckyho nikoho z nich nemá šanci znát. Leda, že by se zkamarádili cestou zpět ke svým liniím. Snímek tak nahoru tahá především vztah mezi Kapitánem a agentkou Carterovou. Jejich scény mají potřebnou dynamiku a jiskří to mezi nimi. Scéna, ve které agentka na Kapitána střílí je pro mě nejlepší scénou celého filmu. Akční sekvence jsou samozřejmě dobré, možná by jich mohlo být více a mohly by také být trochu syrovější, hrubší. Antagonista má jen takovou tu svoji klasickou motivaci, že chce ovládnout svět, bla, bla, bla. V tomto ohledu nic nového děj nepřináší. Děj a obecně dialogy jsou plytké a až na scény z výcviku, speciálně scénu s granátem, nic nového nepřináší. Captain America: První Avenger je film, který stojí za zhlédnutí těm, kdo chtějí vidět celou sérii marvelovek. Jako samostatný film je ale Captain America: První Avenger podprůměrný.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
8
Velice dobrá adaptace komiksu odehrávající se v ne zrovna originálním ale zajímavé prostředí. Pro neznalé komiksu překvapojící vyvrcholení a poslední příprava před Avengers.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
5.5
Kapitán Amerika v podání tohoto filmu je slušně natočený, akční a má vše co bych čekal. Trochu to ale tvůrci přehnaly s některými technologickými scénami, takže to působí spíše jako bondovka než komiks. ? někdy jsem si říkal, že by této komiksové legendě slušela více animovaná podoba, některé scény působí v hrané verzi trochu divně - například svlečení kůže padoucha
  • poctivé filmařské řemeslo
  • ve spoustě scén film působí spíše jako bondovka než komiksová adaptace
  • hodně akčních scén
  • některé detaily z historické doby vypadají spíše jako umělé atrapy než aby působily autenticky
  • uvítal bych větší rozpracování charakterů postav
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
8.5
Pěkná Marvelovka, moc kvalitně provedené spojení s 2. světovou válkou a "komiksovkou". Je tímto odlišný od ostatních, tím i dostal tolik bodů. Moc pěkné propojení a příprava na další filmy od Marvelu (Iron Man, Avengers aj.)
dráza
dráza
888 bodů
6.5
Jěště že (nebo snad škoda) že se zkaženost a dobro nedá poznat na ksichtu (tváři). To by bylo škaredejch politiků.
hofmi
hofmi
532 bodů
3
Pokud tenhle film berete jako komedii, tak to docela jde, jinak je to totálně zpackaný přepis komiksu na filmové plátno. Superhrdina jako v podstatě přitroublík 1. formátu se stává idolem Ameriky - no možná to takový nesmysl není :), ale nechme to být, dá se u tohohle docela dobře odpočívat a nemyslet na nic.
Adam Fantasy
Adam Fantasy
526 bodů