76%

Komentáře a recenze 63

Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Jednoduchá kyberpuncková popcornovka jak se patří. S vynikajícími herci, krásným vizuálem a zábavnou akcí, která je radostí pro nejedno anime oko. Alita je ale zároveň bohužel tak trochu skrytým důkazem, že touha po penězích přebije téměř vše i ve filmovém světě. Myslím si totiž, že by filmu daleko více slušel poněkud dospělejší/vážnější nádech a pojetí. Konec konců, Rodriguez takové filmy točit umí, ne? Aby se však na snímek šlo podívat co nejširší publikum, natočili ho víc "kids friendly", což ve výsledku trochu vidím jako promarněnou příležitost. Zároveň je ale možné, že by tím film možná až příliš kopíroval takové klasiky jako Blade Runner nebo Ghost in the Shell. Ovšem kdo ví... Samotná Alita je zvláštně atraktivní sympaťačka, která však na můj vkus byla v určitých pasážích příliš over-powered, což úplně nenahrávalo celkovému napětí filmu. Možná s tím taktéž souvisí i ona zmíněná odlehčenost. I tak ale film po spoustě směrech skvěle funguje. A jestli někdy vyjde to pokračování, rozhodně jím nepohrdnu. Ale chci v něm víc kyborgového Daria Naharise! Ne. Nemyslím toho hipsterského fešáčka, nýbrž tu máničku ze třetí série.
Siddharta
Siddharta
1 768 bodů
7
Nic nového, co by bylo originální a přesto se na to dá koukat, když si člověk chce odpočinout a moc nevnímat. Běžící muž namíchaný dohromady s Elysium.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
4
Pro fandy mangy a všeobecně anime je Alita: Bojový anděl, splněný sen. Pro ostatní diváky, včetně mě, to je jen další zapomenutelný kousek, jehož předností není příběh, dobře napsané dialogy nebo snad uvěřitelné vztahy mezi postavami, ne, Alita sází na visualní stránku, která je sice místy působivá, ale celkově to je jediná vlastnost filmu, která stojí za zmínku. Asi jsem moc sushi neměl a body-pillow mi stále přijde jako zločin proti lidskosti, ale zkrátka tenhle film, ze kterého srší japonská kultura, se nepovedl. Dočkáte se sice akce, na kterou se dobře dívá, ale celkově to je jenom bezduché mlácení, které nikam pořádně nevede. A konec? Ten byl tak špatně nicneříkající, že se až bojím, aby tenhle dvouhodinový kus nudy neměl pokračování. 2/5
naineko
naineko
1 549 bodů
10
Za mě spokojenost. Střídání tempa, přehlednost scén (včetně akčních), vývoj postav všechno klaplo. Herecké výkony fajn, dialogy dobré, z počátku mi vadilo pár scén, ale nebylo to nijak okaté a drásající. Pozvolný, skoro až utahaný, závěr u mě určitě zabodoval. Doufejmež v pokračování.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
8
Alita pro mě rozhodně byla velikým překvapením. Snímek má chytlavý děj, který mi přijde hlubší, než to třeba může na první pohled vypadat. Především oceňuji obsah jakéhosi poselství o osudu, snech a charakteru. To neustálé opakování, že kdo se tu narodí, ten tu i umře, my přišlo jaksi poetické a to, jak se všichni snaží dosáhnout výš do Salemu, což z nich v konečném důsledku dělá otroky své touhy, se mi velmi líbilo. Vizuální stránka je vynikající práce, stejně tak celá atmosféra, jež si mě zcela podmanila. O akčních scénách ani nemá cenu nic moc psát, jsou totiž takřka perfektní, sestavy jsou propracované a souboje nápadité. Film si mě ale zcela získal díky své protagonistce. Ani nevím, kde scenáristé udělali tak dobrou práci, ale Alitě jsem fandil od začátku do konce a její příběh jsem dokázal prožívat, což se mi dneska už u filmů moc často nepoštěstí. Líbil se mi Hugův konec, který svou tragičností podepřel úhelný kámen filmu o touze po nespecifikovaném štěstí, které člověk nemůže dosáhnout běžným, všedním životem, ale chce něco extra. Otevřený konec mi vyhovoval a nemám proti němu námitek. Alitu: Bojového anděla tak rozhodně doporučuji každému ke zhlédnutí.
myllyn
myllyn
885 bodů
9
těšil jsem se na další film roberta rodrigueze a popravdě je v něm poznat kus jamese camerona, technické zpracování a vizuální efekty jsou na velmi skvělé řemeslné úrovni. alitiny velké oči jsem si zamiloval a s chutí bych si dal druhý díl, jestli někdy nějaký vznikne.
ScarFace_V8
ScarFace_V8
880 bodů
10
S jistými odklony od originálu se prostě musí počítat. Ačkoliv film vychází z prvních třech knížek z devíti (u nás zatím ve třech 450 str. svazcích – děkuji Vám CREW), je tady mnohem víc podobnosti spíše s anime z roku '93 - Hyper Future Vision Gunnm. S romantickou složkou se zde prakticky vůbec nešetří. Svým způsobem je hodně poameričtěná. V originálu byla podávaná poměrně jiným způsobem a hlavně mi přišlo, že měl Hugo zpočátku „Garí“ tak trochu na háku… avšak neříkám, že to filmu uškodilo a vážně jsem se u hodně bavil! Bohužel si, ale film z mangy neodnesl svojí brutalitu a surovost. Původně bylo zamýšleno udělat film v eRku, ale vzhledem k tomu jaké to má tržby teď, by tomu vyšší Rating spíš uškodil. Takže to plně chápu a akceptuji. Za akci, kterou film oplýval by se nemusela stydět jakákoliv hra od Platinum Games, za efekty Avatar a celkově za ozvučení… kino ATMOS - prostě WAU! Hlavně JunkieXL opět zaválel. Vždycky jsem ujížděl na Cyber tvorbě a tady jsem byl zase na čas uspokojen. Pevně doufám v pokračování! Za mne *****
keddie
446 bodů
8.5
Sci-fi film, na první pohled spíš pro náctileté, ale zpětně spíš pohádka pro dospělé s dobrým základem a výborným zpracováním. Fil se může hravě srovnávat s nejlepšími kousky od Marvelu. Hrozně si přeju úspěch tohoto filmu, protože bych chtěl vidět pokračování. Pro mě menší vada je, že je hodně vidět, že film je točen podle japonské předlohy, oni mají takový zvláštní způsob tvoření příběhu, který je OK pro komiks, ale už míň pro film.
Bori02
404 bodů
8
Slušně natočený zpracování japonské mangy. Od produkující Camerona jsem sice čekal ještě něco víc, ale po ne až tak v vedených trailerech to nakonec bylo příjemné překvapení. Film hlavně vyzvedává krásný vizuál, ve kterém dobře funguje akce. Přestože to byli z velké části vizuální efekty, tak to nepůsobí přeplácaně jako většina ostatních současných akčních filmů založených na digitálních efektech. Ve výsledku film beru jako kvalitní akční film, lepší než většina blockbusterů.
Lady Di
Lady Di
369 bodů
10
Alita je zkrátka humanoid, který si našel místo v mém srdci. Je to krásná, odvážná, vtipná holka, která vlastně objevuje svět. Když začne bojovat, její pohyby a reflexy jsou skvělé. Alitě zkrátka nejde odolat a musíte jí fandit. A když jí někdo ublíží, máte nutkání proskočit platném a nakopat mu zadek. Čekala jsem klišé typu ,,rodič zemře", ale to se nestalo a mile mě to překvapilo. Konec mi přišel otevřený, proto bych byla velice ráda za dvojku. Určitě bych na ni šla do kina. Směle doporučuji.