Alita: Bojový Anděl

76%

Komentáře a recenze 63

8 634 bodů
0
Nejotravnější je ta vynucená romantická linka, která na city zahraje jen malym holkám. Lepší než Smrtelné Stroje a horší než Ready Player One. Suma sumárum - velmi bezcharakterní, zaměnitelný a nepamětihodný film.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
9
Alita má výhodu underdoga, kdy jí cestu v posledních letech "vydláždilo" tolik tématicky spřízněných propadáků (Jupiter vychází, Valerian, Země zítřka, Smrtelné stroje, Ghost in the Shell), že málokdo čekal víc než další k uzoufání nudný generický digifest. Platilo by to nebýt skutečnosti, že zdejší triky slouží precizně vystavěným akčním scénám a relativně tradiční příběh má hned několik překvapivých momentů (jakkoli se s nimi vyrovnává možná až moc rychle). Hodně to také táhne skvělé obsazení, přičemž největší výhrou je sama Alita. Může říkat sebevětší naivní cancy a přesto jí to díky roztomilosti člověk žere i s navijákem. Ona zkratkovitost (hlavně v první půli) a naivita jsou ve výsledku to jediné, co lze vnímat jako extrémní slabiny. Zbytek je vypiplaná, dynamická a nápaditá podívaná, která mi dala osobně to, co jsem čekal od Ready Player One - zase mi bylo 12 let. Roberte a Jime, díky za to. To jsem v kině nepocítil dobrou dekádu!
Matli
Matli
8 300 bodů
10
Jeden z mála filmů, kterému IMAX přidává ještě tak 25% zážitku navíc. Efekty a 3D na hodně dobré úrovni (o těch kukadlech ani nemluvě) a celkově scénář a film jako takový za jedna. Do Rodrigéze bych to netypoval. Už se těším na druhou projekci. 85%
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
6
Přehnané obavy nejsou na místě. Rodriguez s Cameron adaptaci Ality nepokazili, přestože se primárně zaměřili na to, co je podle mě z nabízeného světa nejméně podstatné – krásný vizuál. Ten dává vzpomenout třeba na loňský Ready Player One či předloňského Valeriana a město tisíce planet. Takže si ony technické hody asi dokážete představit a právě ty ve spojitosti s povedenou akcí dokáží udržet pozornost i tehdy, kdy příběh viditelně skřípe. Což je docela často – proměnlivá motivace postav, občasná zkratkovitost, trošku nepochopitelná milostná linka i (záměrné) opomenutí spousty reálií potenciálně velmi zajímavého prostředí, to všechno může mrzet. Ta poslední poznámka podle všeho souvisí především s budováním otázek do pokračování, jehož budoucnost je však podle prvních tržeb hodně nejistá. Osobně bych si ho ale představit dokázal, takže Alitu mezi průšvihy určitě řadit nechci; nejen díky líbivému kabátku, ale i velmi příjemným hercům ve vedlejších rolích a nenásilně popové variaci na kyberpunk. Prostě docela v pohodě podívaná.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 412 bodů
4
Generický young adult místo cyberpunku. Za mě zklamání. Nebo stárnu.
Toren
Toren
5 185 bodů
6
6/10. Nabušený blockbuster s opulentní vizualizací a příjemným nadhledem = solidní adaptace kultovní mangy. Nakonec to dopadlo mnohem lépe, než bych čekal. Více: https://www.youtube.com/watch?v=RcCDZPpk1EQ
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Rodriguez trpí asi rozdvojenou osobností. Když dokáže natočit surové komiksové filmy, s tím cool nádechem peppermintovéno Mexika, nebo opravdu kulantní Město hříchů, druhý den si zase usmyslí, že by si mohl splnit svoje úchylné dětské sny, a máme tu pak Spy Kids, nebo ještě lepší případ Žraločáka a Lávovku, a otázka je, kam přiřadit zase Alitu. Ten digiborcel, co by se dal křoupat v misce jako Chocapic, se zase smísí s podobnou recesí jako Hunger Games, Labyrint a další sračky, které nám hamburgerový korporát mohl naservírovat. Děcka se tu navzájem řežou, mlátí a úplně bezmyšlenkovitě zamilují. Ústřední lovestory, je k pochopení tomuto druhu, úplně zbytečná a plochá. Vietnamská pohádka se naštěstí obešla bez trapného přehrávání, zvláštních projevování emocí, a s překvapením si to nechalo i japonskou stopu, ale pořád mi to přišlo dosti nudné. Mně prozatím Rodriguez vyhovuje tak jak je, a jeho třetí alter ego asi ani nechci.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7
Po Ghost in the Shell tu máme další adaptaci mangy, které se chopil Hollywood a patrně se opět nedočká pokračování. Z trailerů jsem původně neměl dobrý pocit, ale po dobrých ohlasech jsem si řekl, že se na film podívám. Jako nebylo to špatné, ale něco tomu prostě chybělo. První polovina filmu je rozhodně hodně nadprůměrná, ale následně to jde z kopce. Celé love story je příšerně hloupé a záporáci jsou jen banda namachrovaných idiotů, kteří vlastně nic neumí. S čím film navíc neumí pracovat jsou hvězdné tváře, z nichž z počátku vyčuhoval akorát Christopher Waltz, jehož ale snímek nakonec odsunul na vedlejší kolej a jeho zajímavá postava tak zůstala nevyužita. Snad tyhle adaptace jednou dopadnou lépe, jinak se nikdy nedočkáme žádné pořádné série. 70%
tomlery
tomlery
2 141 bodů
10
Nemám slov. Naprosto úžasné (smyšlné a neexistující) prostředí světa za 300 let. Film je založen na kyber technologii, kdy polovina obyvatel jsou robotičtí lidé. Geniální nápad také s lidskými smysly u robotů, může jíst a dokonce i břečí. Nestačil jsem zírat. Vývoj děje je také napínavý a málem jsem nedýchal z následujících minut. Hádám dobře, že bude pokračování? Už se na něj nesmírně těším!