-
55%
Jako fanda značky jsem se na film nesmírně těšil. Tvůrci se navíc byli do hrudi, že jsou pro projekt ti pravý a přesně ví co fandové chtějí. O to víc nechápu proč nám to teda nedali, když vědí co jsme od filmu čekali. Zcela nepochopitelně vynechali jednu z hlavních postav série, protože by působila rušivě a místo toho dosadili do hlavní role postavu, která neměla na to, aby dokázala utáhnout celý film. Dalším přešlapem je samotný casting. Půlka herců se na své role absolutně nehodí viz. Lord Raiden. Mortal kombat sám neví čím chce vlastně být a tak půlka "osudových" dialogů působí spíše trapně. Od bojové choreografie jsem očekával také podstatně víc. Nezachrání to ani fatality, které jsou příjemným zpestřením oproti předchozím filmům. Obrovské zklamání a přitom to začalo tak dobře. Úvodní sekvence byla vynikající a dokázala navnadit. O to větší škoda je, že se tento potenciál nedokázal promítnout do celého filmu.
-
65%
-
60%
Tak mám nové guilty pleasure :). Důležité je, aby člověk dokázal co nejrychleji přistoupit na až skoro brakovou formu, která je tak známá původním hrám. Čím rychleji to člověk zvládne, tím lépe bude schopen vstřebat nesmyslnost a prázdnotu děje, stejně jako tupé dialogy a nevýrazné postavy (hlavní hrdina trestuhodně prohrává). Jakmile ale přijde na řadu akce, je to velmi zajímavé a finální souboj mezi Sub-Zerem a Scorpionem patří k nejvíce cool momemntům celého filmu, že jsem si ho dal opakovaně. Zbytek je OK, ale kdo čeká, že film o mlácení několika (nejen) lidí bude něčím víc, asi by měl hledat někde jinde. Původní film byl až příliš ujetý a snažil se zesměšňovat publikum, které ho hltalo. Ale pokud se kouknete na dnešní hry z této série, tak zjistíte, že nové Mortal Kombat je vlastně ukázkovou adaptací. Jasně, není tak důsledná (hra na to má ostatně skoro 15 hodin), ale na přiměřené délce stopáže dokázala zažehnout jiskru, která by mohla být zajímavý výkop do tohoto univerza, kde je co budovat a objevovat. Akce je totiž dost a talentovaných kaskadérů kolem ní také, takže příště (pokud nějaké bude) toho lze nabídnout více a lépe. Jen Mortal Kombat vzhledem ke své později propracované mytologii bude těžko stravitelná ve filmové podobě a daleko více by jí slušel nějaký seriálový formát, který by měl na postavy a jejich motivace čas. Zde ho moc nemá.
-
40%
Nejdřív jsem se dost těšil. První fotky vypadaly skvěle. Třeba Sub-zerův kostým. Fakt jsem se těšil. Pak jsem začal získávat pochybnosti. Především díky hlavnímu hrdinovi. Potom pochybný obsazení. Taky fatality mě trošku zneklidňovali. Na jednu stranu bezva. Bude to skutečně Mortal kombat. Byl jsem zvědavý jak si s tím tvůrci pohrají. Záporáci můžou masit kohokoliv a jakkoliv chtějí, ale hrdina přece nemůže někoho chladnokrevně naporcovat za živa a zůstat hrdinou. Ono to vlastně nefunguje ani ve hře. Mám na mysli nějaký story mode. Když už hrdina někoho krvavě dorazí tak v tom hrají roli ohromně vypjaté emoce. A stejně to není jen tak. Bohužel se všechny moje obavy naplnily. Navíc jsem netušil, že min. 75% obsazení tvoří neherci. A že postavy Lorda Raidena, Liu Kanga a Kung Laa budou tak strašně nesympatický idioti. Poslední věc je ta snaha všechno vysvětlit. Lepší by bylo říct "tady máte béčkovej fantasy film a smiřte se s tím."
-
30%
Nevidět nový Mortal Kombat den po Nikdo, možná bych nebyl při jeho sledování tak otrávený. Přitom úvodní scéna je velmi dobrá. Obsahově sice rozdává karty špatně (namísto přímé vazby na hrdinu tu máme jen vzdálenou expozici, která následně motivuje maximálně padoucha), prostředí je ale skvělé, Hirojuki Sanada by mohl charisma rozdávat lopatou a akce je pětihvězdičková (a to včetně očekávaných fatalit). Jenže pak film přímo neuvěřitelně spadne. Skoro to působí dojmem, že úvod točil někdo jiný jako "proof of concept" pro studio, to na základě sekvence dalo zelenou celému filmu a tam už si nově najatý štáb nevěděl rady. Akce je mdlá, s mizerným střihem a nudnými arénami (dvorek u domku, skrýš, nějaká fabrika a aréna ve skalách, meh). Herci jsou až na zmíněného Sanadu do jednoho nezajímaví. Jedna věc je, že jim scénář předepisuje slabé dialogy a nablblý vývoj (hlavní hrdina vlastně nic nerozhodne a jediné skutečné vítězství v boji má proto, že se na jeho prohru manželka už nevydrží dívat a popadne sekeru). Ale i taková vděčná postava jako hajzlík Kano nefunguje, protože buď jeho vtípky zazdí režie nebo jsou hlášky na sílu tlačené. A vše ostatní se bere až komicky smrtelně vážné. Nechtěl jsem přímo srovnávat s verzí z roku 1995, protože vznikla v jiné době a do jisté míry i pro jiné publikum. Jenže ono se srovnání nelze vyhnout, když reboot vesměs kopíruje základní dějové schéma původního filmu. A zatímco v něm postavy správně vnímaly absurditu všeho, co se kolem nich děje a díky tomu mohly přirozeně na vývoj reagovat, nový film na tohle kašle a postavy tak nemají šanci skutečně ožít. Největší posun oproti 25 starému filmu je v tom, že nová verze nemá "dostatek slušnosti", aby na turnaj skutečně došlo - místo toho si postavy absurdně vymyslí, kdo se s kým kde utká a ejhle, mají štěstí a pěkně jim to vyjde. Uf. Byl jsem si jistý, že Monster Hunter bude nejhorší letošní adaptací videohry, ale Mortal Kombat se opravdu těsně dotáhl. Akce nezajímavá, herci nevýrazní, příběh o ničem. Sakra, ani hudba tu nepumpuje adrenalin do žil! Jen sem tam nějaká ta fatalitka, ty se povedly. Ale kvůli tomu člověk nemusí trávit dvě hodiny u televize, libovolné gameplay video z herní předlohy na YouTube nabízí na ploše dvou minut výživnější porci krvavé zábavy.
-
50%
Mám neodbytný pocit, že nový Mortal Kombat vznikl hlavně za účelem naplno se zavděčit těm hardcore fandům hry, kteří chtěli ze všeho nejvíce na plátně vidět svoje milované "fejtality" a s nimi spojené cheesy hlášky (Kano Wins, Flawless Victory). Je hezké stanovit si cílovku a oceňuju i snahu (minimálně tu lišit se co nejvíce od Andersonovy verze a být blíže předloze), ale nebýt úvodní scény s přesným Sanadou a sympaticky hovadského Kana, který jako jediný ani na chvilku nesere mramor, nebylo by moc o co stát. Proti novému hrdinovi vlastně nic moc nemám, zato třeba hyperpatetický prcek Liu Kang je až nechtěně směšný a zdejší Shang Tsung nesahá nezapomenutelnému záporáckému ksichtu C.-H. Tagawy ani po kotníky, stejně jako nový (zcela zaměnitelný) Lord Raiden Christopheru Lambertovi. Souboje nejsou špatné, ale vzhledem k tomu, že právě ty by měly být tím největším lákadlem, mě vlastně nijak zvlášť nenadchly. Přitom SubZera hraje Joe Taslim, jeden z nejschopnějších současných řezníků (viz Zátah, Rychle a zběsile 6, seriál Bojovník). Největší problém ale je, že je to celé tak nějak divně poskládané a skoro nikdy to vyloženě nestrhne (na to by tam Sanada asi musel být v jednom kuse, což ani omylem není). Nevadí mi, že je to brak, který se tváří možná až moc vážně. Spíš to, že to není tak cool, stylové, efektní a zábavné, jak bych si přál (ze všech těch fatalit mi navíc opravdu dobrá přišla jen jedna). Andersonova verze je sice možná ještě hloupější, v jednotlivostech i celku však má své zvláštní guilty pleasure kouzlo, kvůli němuž si ji dokážu užít i po skoro třiceti letech od jejího vzniku. Řečeno klausovštinou: "Je to taková nevýhra."
-
70%
Za mě celkem pecka, aspoň že zacatku. , po obrovské propagandě, kde jste všude četli nějaké články o novém Mortal kombat, po trailer ech,po prvních sedmi minutach.film se drží jasně nastavených pravidel z her.Brutalni fatality(o to tu přece jde)příběh,a uvedení postav.Za mě výborný začátek,úžasná bitka hned od prvních 2 minut filmu.herci předvedli výborný výkon, střední část filmu, je taková seznamovací a dost nudná bohuzel, a konec nadupanej fatalitama.po technické stránce výborně zpracováno,pribeh je průměrný ale pobaví,a akce, tě je tu dost málo, bohuzel. Kano to tu hlásí víc než v 1.filmu.Jax Soňa, liu a raiden, nepovedené postavy i herci mi nepadli do oka.. Rozhodně jsem se nenudil, ale chvílemi to bylo strašně nudné,Turnaj Mortal kombat se vlastně ani nekonal, a bojů tam bylo poskromnu. 70 procent za to že jsem fanoušek herní série, jinak bych dal asi 40 procent
-
40%
Původní Mortal Kombat byl sice béčko a s tím jsem počítal, ale tohle céčko by klidně strčil do kapsy i tak. Spousta chyb, postavy které se už potkaly se vůbec neznají a efekty jsou někdy na takové úrovni, že se to jen stěží vyrovná těm 17 let zpátky nebo jak dlouho. Ani souboje nebyli nic moc. Celkově mám pocit jako bych skoro 2 hodiny koukal do zdi a ne na film. Asi jediné plusy je pár postav z MK, které na plátně ještě nebyli.
-
60%
"Jako herní adaptace známé kultovky překvapivě osvěžující, ovšem jako bojový film těžce podprůměrný. Cílovka tu byla jasná už od oznámení, přes nespočet easter-eggů ovšem i na poli mytologie zakopává a snímek doráží kudlou do zad nepochopitelný edit a nesourodé tempo. MK ‘95 je tak stále celkově lepším zážitkem. Přesto... MERCY! 6/10"