Muž z oceli

75%
Muž z oceli

Mladý chlapec zjistí, že má mimořádné schopnosti a že není z této planety. Jako mladý muž se vydá na cestu za zjištěním, odkud pochází a s jakým záměrem byl vyslán na Zemi. Ale hrdina, který má zachránit svět před zničením a stát se symbolem naděje pro celé lidstvo, se v něm teprve musí objevit. (oficiální text distributora)

Recenze: Muž z oceli

Kinobox.cz
85%

Přesto je Muž z oceli filmem, na který je obrovskou chybou nejít. Není sice novodobým Batmanem, ale co není, může být a jen to, že dvojka byla potvrzená již před premiérou jedničky, znamená, že studio určitě Supermanovi věří. A nešlápli vedle. Za těch pár kaček vstupného stojí.

47 059 bodů
7
Snímku bych toho mohl vytknout hrozně moc,ale po shlédnutí dalších snímků ze světa DC musím všechny tyhle výtky polknout a zapomenout na ně. Nakonec Muž z oceli působí nejkonzistnějším dojem co se vyprávění týče. Záporák je hodný Supermana,ale finále je opět digitální bordel ze kterého občas hodně bolí oči.
29 102 bodů
8
Superman mě zase po letech pobavil a nadchl. Slabší návrat v roce 2006, dlouhý půst před ním, dlouhý půst za ním... zkrátka Muž z oceli je superman nových dní a start Henryho Cavilla, který je za mě moc dobrý Superman. Začátek drsný, chladný pěkný, akce se mi líbila, závěr přepálenější, ale na to si člověk dnes musí v superhrdinských filmech prostě zvyknout.
22 265 bodů
6
Scénář je jako ne první blockbuster poslední doby založený na vysušení nolanovských prvků o všechnu skutečnou hloubku a hodnotu, aby už sloužily pouze jako atrakce. Uchopení co do stavby mě nebavilo až iritovalo - první hodinu jde o koláž nenavazujících scén pokoušejících se o promluvy a chytře skládané flashbacky, kterou drží pohromadě jen naše znalosti z dřívějších supermanovských filmů. Shyamalanovské lapsy v logice (ať se na orbitě bojuje jakkoliv dlouho a kdekoliv, trosky padají výhradně před Kentovic farmu etc.) sice občas vyvstávají na povrch, ale to v rámci žánru ani tak nevadí. Když se vrátím na začátek k oné "atrakci", tak musím Snyderovi uznat, že v tomto ohledu Muž z oceli svým způsobem nezklamal. Problém nastává až ke konci, kdy už je bayovsky monotónní a finální duel, během nějž musí nutně zemřít několik desítek až stovek tisíc lidí, ale nakonec se rozhodne nad tříčlennou rodinnou, už je jen nadbytečným epilogem vysávajícím z konce i ten náznak emocí (a opět naprosto zbytečně prodlužuje film přes dvě hodiny). Přes všechny výhrady musím uznat, že ty 3 a 1/2 hvězdy jsem měl zpočátku (a stále mám) tendenci zaokrouhlit nahoru, protože coby třeskutý blockbuster to nepochybně má jistý drive. I z pohledu prázdné akce bych ale krom oné ztráty zájmu ke konci vytknul ještě pro Snydera typické nekonečné opakování (ve stylu padající Lois, jež je zachráněna asi pětkrát za film), neexistující romanci a vůbec emocionální účast. Na druhou stranu, strachovat se o nezranitelného hrdinu, to je oříšek a vím, že Snyder není vypravěč dost schopný na to, aby si s tím poradil, takže jsem to ani neočekával. Především ale chybí nadhled, to je zcela zásadní! Zkrátka když doma necháte mozek, ale pro jistotu i míchu a celou nervovou soustavu, pak se s tím dá docela přežít. Asi záleží na tom, jestli ve vás Snyder najde to malé dítě, které rádo blikající světýlka, protože ničím jiným ten film není. Na tom není nic špatného, ale ze mě to vyšumělo hrozně rychle. Proč to produkoval Nolan, nebo spíš proč se o tom tolik mluví, nevím, není to poznat a jen to vyvolává zbytečné nároky, které tenhle film nedokáže splnit a ani se o to (snad?) nepokouší. Samozřejmě se snaží o pouťovou hlubokomyslnost a jak jsem uváděl, bere se smrtelně vážně, ale to dneska dělá každý blockbuster, takže už mě to moc neohromuje, spíš nudí. PS: Zaručeně nejzbytečnější 3D sezóny... opravdu. Rád ohledně tohohle přeháním, ale ten film není ve 3D! PPS: Likvidátor originality ve filmové hudbě Hans Zimmer mě opět štve. Jeho hudba zní jako vždy zaměnitelně a "jako cokoliv", přesto film skvěle doplňuje. Podobnou instantní spokojenost/nespokojenost vzbuzuje celý film. Kdybych zaokrouhlil nahoru, byl bych na Snydera naštvaný. Takhle nemusím. 65 %

Dodatečné informace

Původní název:
Man of Steel (více)