Muž z oceli

75%
Muž z oceli

Mladý chlapec zjistí, že má mimořádné schopnosti a že není z této planety. Jako mladý muž se vydá na cestu za zjištěním, odkud pochází a s jakým záměrem byl vyslán na Zemi. Ale hrdina, který má zachránit svět před zničením a stát se symbolem naděje pro celé lidstvo, se v něm teprve musí objevit. (oficiální text distributora)

Recenze: Muž z oceli

Kinobox.cz
85%

Přesto je Muž z oceli filmem, na který je obrovskou chybou nejít. Není sice novodobým Batmanem, ale co není, může být a jen to, že dvojka byla potvrzená již před premiérou jedničky, znamená, že studio určitě Supermanovi věří. A nešlápli vedle. Za těch pár kaček vstupného stojí.

47 099 bodů
7
Snímku bych toho mohl vytknout hrozně moc,ale po shlédnutí dalších snímků ze světa DC musím všechny tyhle výtky polknout a zapomenout na ně. Nakonec Muž z oceli působí nejkonzistnějším dojem co se vyprávění týče. Záporák je hodný Supermana,ale finále je opět digitální bordel ze kterého občas hodně bolí oči.
36 234 bodů
8
Nápad odvyprávět příběh znova nebyl špatný, ale takhle překombinovaný výsledek jsem vskutku nečekal. Z romanticky-pohádkového dobrodružství se stalo temné sci-fi fantasy. Apokalypsa planety Krypton vypadá věrně , ale to létání na dracích zdá se mi už poněkud přehnané. Myslím, že éra draků je již za námi, tak proč je cpát i na Krypton. Vše důležité z původního prvního dílu je odvyprávěno ve flaschbackcích, takže se rovnou skáče na hrozbu a hlavně zničující souboj s generálem Zodem. A skutečně je to souboj s velkým S. Kam se hrabou všechny snímky o terminátorovi dohromady. Tak zničené velkoměsto snad ještě nikde vidět nebylo. Mohutný souboj překonal i snímek 'Avengers'. V příběhu mi chybí reakce presidenta. Přeci není možné, aby se k takovým událostem nevyjádřil. Překombinované je i první setkání s tajemným mužem novinářky Lois. Její postavení v ději tak dostalo zcela jiný rozměr. Slovo -Superman- uslyšíme pouze dvakrát a to asi půl hodiny před koncem v rámci jednoho rozhovoru ve velíně. Nebyla to Lois, jak by se dalo předpokládat, ale pojmenoval ho tak lid. Ze speciálních efektů bylo vytlačeno vše co se dalo a tak laťka byla opět posunuta o něco výš. Jedna drobnost však stále ještě není podchycena. Některé animované pohyby postav jsou stále ještě viditelně nerealistické, což kazí celkový dojem. Je to hold problém. Jinak, co se týče příběhu, čekal jsem na příchod novináře Clarka Kenta a vskutku, dočkal jsem se ho až ve finále. Loise pochopitelně nemá ani tušení, koho to má před sebou. Co dodat? Snímek je vytvořen dle standartu 21.století a podle toho to také celkově vypadá. Nová image, nový vypravěčský postup, nové ego. Znalce klasiky asi vyrazí dech.
31 311 bodů
8
Superman mě zase po letech pobavil a nadchl. Slabší návrat v roce 2006, dlouhý půst před ním, dlouhý půst za ním... zkrátka Muž z oceli je superman nových dní a start Henryho Cavilla, který je za mě moc dobrý Superman. Začátek drsný, chladný pěkný, akce se mi líbila, závěr přepálenější, ale na to si člověk dnes musí v superhrdinských filmech prostě zvyknout.

Dodatečné informace

Původní název:
Man of Steel (více)