Mortal Kombat

59%

Komentáře a recenze 30

47 088 bodů
5.5
Jako fanda značky jsem se na film nesmírně těšil. Tvůrci se navíc byli do hrudi, že jsou pro projekt ti pravý a přesně ví co fandové chtějí. O to víc nechápu proč nám to teda nedali, když vědí co jsme od filmu čekali. Zcela nepochopitelně vynechali jednu z hlavních postav série, protože by působila rušivě a místo toho dosadili do hlavní role postavu, která neměla na to, aby dokázala utáhnout celý film. Dalším přešlapem je samotný casting. Půlka herců se na své role absolutně nehodí viz. Lord Raiden. Mortal kombat sám neví čím chce vlastně být a tak půlka "osudových" dialogů působí spíše trapně. Od bojové choreografie jsem očekával také podstatně víc. Nezachrání to ani fatality, které jsou příjemným zpestřením oproti předchozím filmům. Obrovské zklamání a přitom to začalo tak dobře. Úvodní sekvence byla vynikající a dokázala navnadit. O to větší škoda je, že se tento potenciál nedokázal promítnout do celého filmu.
29 761 bodů
6.5
Hrál jsem ještě na předchůdci dnešních moderních konzolí MK a na filmu jsem tak ocenil, že přináší hodně postav. Souboje jsou ucházející, ale pojetí filmu se mi moc nelíbilo. Příběh je téměř nulový. V roce 2021z toho šlo vytěžit mnohem víc Přesto hlavně z nostalgie dávám 65%.
4
Strašná patlanina, kde snaha o nějaký příběh (hlavně v druhé půlce) působí dost divně. Fakt, že jsem to viděl asi před měsícem a zapomněl to i ohodnotit, taky o něčem svědčí. 4/10
6
Mortal Kombat už se kdysi filmové adaptace dočkal. Filmový Mortal Kombat z roku 1995 v režii Paula W. S. Andersona je dodnes slušná béčková podívaná, ovšem do historie se svými kvalitami zrovna dvakrát nezapsal. Otřesné pokračování Mortal Kombat: Annihilation poté tehdy v roce 1997 filmový Mortal Kombat pohřbilo a na další filmovou adaptaci se muselo čekat téměř 24 let. Mortal Kombat z roku 2021 se ovšem naproti svému předchůdci z roku 1995 může opřít o větší rozpočet, na druhou stranu se jí ovšem chopil debutant Simon McQuiod, který doposud točil reklamy. Alespoň díky tomu se ovšem dalo odhadnout, že McQuiod aspoň dokáže této adaptaci - která dopředu hlásila, že tentokrát bude stejně brutální jako videoherní předloha- jistý styl. Je ovšem ve finále nový Mortal Kombat skutečně povedenou trefou do černého? Na nový Mortal Kombat nejspíš divák nebude koukat kvůli očekávání oscarových výkonů a mistrovského scénáře. Půjde mu především o to, aby to byla ta správná řežba, která se po vzoru videoherní předlohy opravdu utrhne ze řetězu. Osobně jsem se ovšem nečekal, že si Mortal Kombat tak užiju a budu si vlastně přát, aby šlo o dostatečný úspěch, který studio Warner Bros. donutí k odklepnutí pokračování. Nová adaptace Mortal Kombatu má určitě spoustu nedostatků. Se stylizací a výpravou si někdo mohl pohrát o poznání silněji, většina herců nepředvádí kdovíjak silné výkony a potenciál některých slušně načrtnutých postav se tak úplně nevyužije. Jenomže pořád je to vlastně slušný blockbuster, který je svižný, v některých ohledech opravdu stylový a opravdu se dodrželi sliby o brutalitě a předváděčce fatalit. Zpracovat Mortal Kombat do filmové podoby je přitom těžké a kdekdo by si snadno mohl myslet, že takovou předlohu do videohry převést nejde. Jenomže právě zde se ukazuje, že si tvůrci uvědomují ducha videoherního Mortal Kombatu a snaží se z něj ve filmové podobě vyždímat co nejvíc. Nový Mortal Kombat je tak díky tomu ideálně zábavný a v jistých ohledech i adekvátně směšný. Což jen dokazuje, že si všichni na place dost jasně uvědomili, že točí adaptaci Mortal Kombatu a výsledek tomu odpovídá. Nový Mortal Kombat je přitom zábavný film, na rozdíl od původního Andersonova Mortal Kombatu je zábavný z jiných a mnohem pozitivnějších důvodů. Vyloženě radovat se ani přitom nedá z hlavního hrdiny. Postava Colea v podání Lewise Tana je jedinou hlavní postavou, která je vytvořena čistě pro film a přesto se dle scenáristy Grega Russa snažili, aby Cole mezi známé hrdiny z videoher zapadl. Cole je tak v podstatě náhradou za Johnnyho Cage, přičemž je ovšem vytvořen především pro ještě jeden podstatný důvod. Přesto je ovšem Tan alespoň sympaťák, který má jen smůlu v tom, že je jeho Cole ve společnosti všech těch ikonických videoherních hrdinů tak trochu nevýrazný. Mortal Kombat je strašně svižný a na některé věci tak není zase tolik času. Přitom všem se ale alespoň slušně vysvětlí mytologie Mortal Kombatu, přičemž ovšem některé postavy nedostanou zase tolik prostoru, kolik by si zasloužili. Tadanobu Asano jako Lord Raiden a Chin Han jako Shang Tsung jsou například castingovou trefou do černého, ve finále ovšem tito dva pradávní nepřátelé vlastně ve filmu zas tak výrazný prostor nemají. Především Tadanobu Asano to má poté těžké ve stínu ikonického ztvárnění Raidena Christopherem Lambertem. Velkým překvapením je poté Jessica McNamee jako Sonya Blade, které role překvapivě sedne. Většinu scén si pro sebe poté krade Josh Lawson jako Kano. Mehcad Brooks jako Jax a Max Huang jako Kun Lao nepatří mezi nejvýraznější postavy filmu, Hiroyuki Sanada je jako Scorpion též výtečná volba, především je tu ale bravurní Joe Taslim jako Sub-Zero. Jeho záporák působí jako nezastavitelná sila a jako ideální protivník. Některé postavy to poté mají těžké kvůli tomu, že byli k jejich oživení vytvořené efekty, které tak trochu mají své mouchy. Takový Kabal třeba vypadá celkem dobře, Goro ale celou dobu působí tak trochu uměle. Přesto ovšem vypadá výrazně lépe než Goro z původního filmu. Čekáte vrchol akčního žánru? V tomhle ohledu vás pravděpodobně čeká tak trochu menší zklamání. Akční stránka nového Mortal Kombatu je velmi dobrá, toho bojování ale ve finále není zase tolik a tvůrci si pravděpodobně více bojování šetří do pokračování. Mortal Kombat celkově očividně sází na to, že na jeho další díly dojde a proto nechává spousty otevřených vrátek. Přesto se ovšem dá do jisté míry říct, že ten film funguje sám o sobě a jako solidní upoutávka toho, co by diváka mohlo čekat v Mortal Kombat 2. A snad dorazí opět i stylový soundtrack Benjamina Walfische. Především je to ale celé skutečně brutální. A dost možná ještě více brutální, než by člověk čekal. Kromě celkem věrohodné videoherní estetiky je tak film i v tomto ohledu skutečně věrný a potěší, že se skutečně dočkáme tolika slušných nápadů. Zamrzí tak jen to, že i přes celkem velký rozpočet nejsou efekty zrovna nejlepší. Většina scén působí jako z nepropracovaného greenscreenu a v některých ohledech dokonce snadno může nastat pocit, že jsou efekty závěrečnou práci 1. ročníku na nějaké filmové škole. A to ne kdovíjak oslňující závěrečné práce. Spoustu velmi slušných akčních scén tak snadno kazí ty problémy v nedokonalých efektech, kdy jde bohužel o takový ten typ efektů, který snadno praští do oka. Přesto to bezpochyby mohlo být o poznání horší. Šlo to vlastně celé natočit líp? Rozhodně ano. Nový Mortal Kombat vlastně funguje jako počáteční příběh potencionální ságy, která si v následujících částech bude moci ještě více vyhrát s mytologií a dalšími postavami. Ten film není dokonalý, dokáže ovšem snadno nalákat na další části. Minimálně většina castingů je obsazena ideálně, slušnou akční stránku jde příště posunout o level výš a pro mnoho fanoušků videoherní předlohy dost možná půjde o naprosto ideální adaptací. Musí dobrá herní adaptace automaticky být synonymem pro výraz dobrý film? Ne vždycky. V tomto případě jde ovšem funkci synonyma bezpečně použít a říct, že tvůrci do jisté míry dosáhli úspěchu. Mohlo to totiž bezpochyby skončit mnohem hůř......
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
[Menšie SPOILERY!] Objektívne je ten film maximálne tak na 4/5, ale dôvod prečo som mu udelil plnú pálku je za jeho úžasný fan service. Keď mala nová snímka vychádzať tak mi v hlave preblysla stručná otázka: Na, čo sa sakra točí ďalší Mortal Kombat, keď ten už jednu dobrú adaptáciu dostal, keď by miesto toho mohli dostať priestor ešte nesfilmované filmy? Ihneď ako som film zhliadol som, ale názor pozmenil. Na, čo môže mať Mortal Kombat jeden dobrý film, keď môže mať druhý skvelý film? V skratke nový Mortal Kombat by som zaradil k tým lepším filmovým adaptáciám slávnych hier. Prvá polovička filmu je jeden obrovský hero journey z 90. rokov, ktorý sa ako cez kopírku podobá iným podobne béčkovým ruvačkám. Viz Karate Kid. Asi tak do polovičky filmu je to až na úplný úvod neustála chrápačka, kde sa vám v rýchliku predstavia všetky dôležité postavy (ako bonus sa vám predstaví divná adaptácia Reptila). Počas pozerania tak môžete naraziť na ikonické postavy ako: Sonya Blade, Liu Kang, Kano, Jax, Kung Lao, Shang Tsung, Raiden, Mileena, Goro a taktiež aj na úplne legendy akými sú Scorpion či Sub-Zero. Posledné dve menované postavy sa vo filme moc nevyskytujú no keď sú spolu na jednej scéne je to na nezaplatenie. Narratoring je podaný cez novú postavu menom Cole Young, ktorý je "vyvolený" k tomu, aby bojoval za Zem proti The Outer World vo veľkolepej bitke menom Mortal Kombat. Navzdory tomu, že vás film celý čas pripravuje na Mortal Kombat, tak sa ho nedočkáte. Môže to byť na škodu, ale tvorcovia sa ho rozhodli nahradiť inými bitkami, ktoré sú riadne pestré a i navzdory slabším CGI budete ochkať blahom. To platí hlavne od druhej polovičky filmu, ktorá svoje predpoklady byť nekorektné 18+ béčko splnila na výbornú. Narazíte tu na slávne fatality priamo z hry, spravené aby boli kamerovo side-by-side úplne totožné, doplnené o dnes už zľudovené hlášky ako: "Sonya wins", "Fight!", "Finish him!", "Fatality", alebo legendárne: "Get Over Here!". Konečný výsledok je až na koniec, ktorý sa vás snaží navábiť na druhý pre mňa osobne veľmi uspokojivý a bol som nadmieru prekvapený, čo z toho nakoniec vzišlo. Prosto nový Mortal Kombat dokázal predčiť moje očakávania a stal sa krvavým béčkom s poriadnym fan servisom a s náložmi popkultúrnych narážok, pri ktorých sa nie raz usmejete. Filmu čiastočne odpustíte aj miestami zvláštne efekty, plytkosť niektorých postáv (pozerám sa na teba Cole), či dokonca úplnú absenciu ukecaného Johhnyho Cagea, (skvelo ho tu však nahrádza hubatý Kano). Osobne môžem film srdečne odporučiť, ak ste fanúšik pôvodného filmu, hernej predlohy, alebo len fanúšik béčkových šialeností. Pre širokú verejnosť si myslím, že ale tento film nebude určený...
9 025 bodů
6
Tak mám nové guilty pleasure :). Důležité je, aby člověk dokázal co nejrychleji přistoupit na až skoro brakovou formu, která je tak známá původním hrám. Čím rychleji to člověk zvládne, tím lépe bude schopen vstřebat nesmyslnost a prázdnotu děje, stejně jako tupé dialogy a nevýrazné postavy (hlavní hrdina trestuhodně prohrává). Jakmile ale přijde na řadu akce, je to velmi zajímavé a finální souboj mezi Sub-Zerem a Scorpionem patří k nejvíce cool momemntům celého filmu, že jsem si ho dal opakovaně. Zbytek je OK, ale kdo čeká, že film o mlácení několika (nejen) lidí bude něčím víc, asi by měl hledat někde jinde. Původní film byl až příliš ujetý a snažil se zesměšňovat publikum, které ho hltalo. Ale pokud se kouknete na dnešní hry z této série, tak zjistíte, že nové Mortal Kombat je vlastně ukázkovou adaptací. Jasně, není tak důsledná (hra na to má ostatně skoro 15 hodin), ale na přiměřené délce stopáže dokázala zažehnout jiskru, která by mohla být zajímavý výkop do tohoto univerza, kde je co budovat a objevovat. Akce je totiž dost a talentovaných kaskadérů kolem ní také, takže příště (pokud nějaké bude) toho lze nabídnout více a lépe. Jen Mortal Kombat vzhledem ke své později propracované mytologii bude těžko stravitelná ve filmové podobě a daleko více by jí slušel nějaký seriálový formát, který by měl na postavy a jejich motivace čas. Zde ho moc nemá.
8 589 bodů
0
Akce je podprůměrná a je jí málo, ačkoliv právě ona by měla být tím hlavním, na čem film bude stát. Zrovna MK může být v tomhle docela šťavnatý. Děj otravuje svou nesmysluplností a to i v rámci fikčního světa. Interakce mezi postavami nudí.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
3
Nevidět nový Mortal Kombat den po Nikdo, možná bych nebyl při jeho sledování tak otrávený. Přitom úvodní scéna je velmi dobrá. Obsahově sice rozdává karty špatně (namísto přímé vazby na hrdinu tu máme jen vzdálenou expozici, která následně motivuje maximálně padoucha), prostředí je ale skvělé, Hirojuki Sanada by mohl charisma rozdávat lopatou a akce je pětihvězdičková (a to včetně očekávaných fatalit). Jenže pak film přímo neuvěřitelně spadne. Skoro to působí dojmem, že úvod točil někdo jiný jako "proof of concept" pro studio, to na základě sekvence dalo zelenou celému filmu a tam už si nově najatý štáb nevěděl rady. Akce je mdlá, s mizerným střihem a nudnými arénami (dvorek u domku, skrýš, nějaká fabrika a aréna ve skalách, meh). Herci jsou až na zmíněného Sanadu do jednoho nezajímaví. Jedna věc je, že jim scénář předepisuje slabé dialogy a nablblý vývoj (hlavní hrdina vlastně nic nerozhodne a jediné skutečné vítězství v boji má proto, že se na jeho prohru manželka už nevydrží dívat a popadne sekeru). Ale i taková vděčná postava jako hajzlík Kano nefunguje, protože buď jeho vtípky zazdí režie nebo jsou hlášky na sílu tlačené. A vše ostatní se bere až komicky smrtelně vážné. Nechtěl jsem přímo srovnávat s verzí z roku 1995, protože vznikla v jiné době a do jisté míry i pro jiné publikum. Jenže ono se srovnání nelze vyhnout, když reboot vesměs kopíruje základní dějové schéma původního filmu. A zatímco v něm postavy správně vnímaly absurditu všeho, co se kolem nich děje a díky tomu mohly přirozeně na vývoj reagovat, nový film na tohle kašle a postavy tak nemají šanci skutečně ožít. Největší posun oproti 25 starému filmu je v tom, že nová verze nemá "dostatek slušnosti", aby na turnaj skutečně došlo - místo toho si postavy absurdně vymyslí, kdo se s kým kde utká a ejhle, mají štěstí a pěkně jim to vyjde. Uf. Byl jsem si jistý, že Monster Hunter bude nejhorší letošní adaptací videohry, ale Mortal Kombat se opravdu těsně dotáhl. Akce nezajímavá, herci nevýrazní, příběh o ničem. Sakra, ani hudba tu nepumpuje adrenalin do žil! Jen sem tam nějaká ta fatalitka, ty se povedly. Ale kvůli tomu člověk nemusí trávit dvě hodiny u televize, libovolné gameplay video z herní předlohy na YouTube nabízí na ploše dvou minut výživnější porci krvavé zábavy.
squirrelpool
squirrelpool
7 016 bodů
4
Nejdřív jsem se dost těšil. První fotky vypadaly skvěle. Třeba Sub-zerův kostým. Fakt jsem se těšil. Pak jsem začal získávat pochybnosti. Především díky hlavnímu hrdinovi. Potom pochybný obsazení. Taky fatality mě trošku zneklidňovali. Na jednu stranu bezva. Bude to skutečně Mortal kombat. Byl jsem zvědavý jak si s tím tvůrci pohrají. Záporáci můžou masit kohokoliv a jakkoliv chtějí, ale hrdina přece nemůže někoho chladnokrevně naporcovat za živa a zůstat hrdinou. Ono to vlastně nefunguje ani ve hře. Mám na mysli nějaký story mode. Když už hrdina někoho krvavě dorazí tak v tom hrají roli ohromně vypjaté emoce. A stejně to není jen tak. Bohužel se všechny moje obavy naplnily. Navíc jsem netušil, že min. 75% obsazení tvoří neherci. A že postavy Lorda Raidena, Liu Kanga a Kung Laa budou tak strašně nesympatický idioti. Poslední věc je ta snaha všechno vysvětlit. Lepší by bylo říct "tady máte béčkovej fantasy film a smiřte se s tím."
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Tak nějak mám velmi blízko k původnímu duo filmům Mortal Kombat, takže tohle pro mě byla velká otázka jak moc to vylepší a hlavně jak velký rozdíl pro mě bude film z roku 95 a 20221. Jsem rád, že to nebyla úplná kopírka původních filmů a šli jinou cestou a příběhem. Samozřejmé pár hlavních charakterů vidíme v novém kabátě, ale sluší jim to. Každopádně, ikdyž je to za mě vylepšení oproti starším předchůdcům. Pořád mi tam něco chybělo.