-
60%
Těch katastrofických filmů byla za ta léta natočeno tolik,že je vážně těžké přijít s něčím novým. Tvůrci můžou maximálně překvapit kvalitou digitálních efektů a mírou poškození planety. Toto je případ 2012,která pojednává o konci světa. O herce zde ani moc nejde,protože v první řadě jsou efekty. Emmerich je odborník na slovo vzatý a zde předvádí úctyhodnou destrukci,která je vizuálním orgasmem. Bohužel dějově zcela prázdné. Ve výsledku solidních 60%.
-
80%
Emmerich přišel s nabitým zábavným spektáklem, který byl pro něj určený na míru. Dokonce i tam kde nejvíce selhával, tedy při vedení herců, uspěl. Díky Johnu Cusackovi, Amandě Peet, Oliveru Plattovi a skvělému Woody Harrelsonovi přesvědčil nejen diváky, ale i kritiku, že v žánru katastrofického filmu pro celý svět nemá konkurenci. Promiň Michaele Bay, ale máš se pořád co učit. Díky celosvětově známé tezi, že mayský kalendář končí v roce 2012 Emmerich umně inscenuje svůj tradiční příběh o otci, který chrání svou rodinu před nebezpečím. Dokonce si občas dovolí nějakou zábavnou politickou nekorektnost, kterou by před pár lety nikdy neudělal.
Roland Emmerich je vynikající filmař. Je to člověk, který se netají tím, že chce pobavit všechny a mezi ekology patří mezi nejoblíbenější filmaře. Právě on zapracovává do svých velkofilmů odvážné studie o globálním oteplování a upozorňuje na možné katastrofy. Je to brilantní organizátor, invenční technik a sečtělý člověk. Myslete na to, až si přečtete od nějakého vytočeného recenzenta, že je to německá guma. -
80%
Guilty pleasure století. I když vlastně jen z pohledu toho, jak "reálná" katastrofická hrozba v Emmerichově podání nabývá ultimátních fantasy rozměrů. Z pohledu výpravy a režie není moc co vytknout - příběh je ukrutně svižný, zábavně využívá potenciál epického námětu tím, jak zasazuje obyčejné a bezmocné lidi do obměňujících se přírodních kolapsů, a drží celou dobu pohromadě tradičně širokou komunikativností a soustavnou prací s deadliny, které přecházejí od formování mikrodějů (únik z města, únik letadlem před vybuchující sopkou) k motivaci hlavního děje (získat potřebné informace, mapu k záchraně a prostředky k dopravení; stihnout se nalodit a včas opravit závadu, která může všechny zabít). Je to plné klišé a záchran na poslední chvíli, ale tím víc se umocňuje mohutné pomrkávání k historii žánru a tím víc nám dává film najevo, že ho vlastně nemáme brát vůbec vážně. To je mi na jednu stranu líto, protože námět si říká o hutný a napínavý zážitek, ale když je výsledek tak zábavný a v jednotlivostech nápaditý, nelze skuhrat nad výdělkem. Na 2012 se navzdory logickým lapsům podívám vždy od srdce rád, takhle formálně zvládnutý a současně uvědoměle přepálený blockbuster nevzniká každý rok..
-
90%
Úchvatný film s dokonalými efekty hned po Avatarovi. Dějově je střídmý a postupně se rozvíjí. Jednou jsem se zmínil že katastrofické filmy moc nemusím, ale udělal jsem vyjímku v tomto případě a v případě filmu Den poté. Emmerich se tedy ukázal v dobrém světle. Při sledování jsem se neměl šanci nudit a koukal jsem s otevřenou pusou.
- efekty
- tempo
-
55%
-
65%
-
65%
Film německého režiséra etablovaného v Hollywoodu Rolanda Emmericha těží z poplašných zpráv o konci světa. Průměrný, prost(oduch)ý příběh nemohou zachránit ani herecké výkony Johna Cusacka, Amandy Peet či Woodyho Harrelsona, zbývá nám jen zajímavá podívaná na zkázu planety, která je výsledkem mravenčí práce mnoha trikových společností zvučných jmen, mezi nimiž nechybí ani pražská UPP. Emmerich už by se mohl konečně vzpamatovat, vykašlat se na mamon a natočit něco artového a nízkorozpočtového. Ale to je jako chtít po Troškovi trošku víc.
-
60%
-
60%
Velké zklamání od 2012 sem čekal hodně něco jako Den poté ale dostal sem jen nablblý katastrfák který tak strášně rychle spadl do uplného scifi že si toho ani ze začátku nevšimnete John Cusack je super a ostatní také ale jinak vše špatně no ni jiného tu nezbyde je to škoda film z ukázek vypadal tak epicky.
-
60%
-
25%
-
50%
-
40%
-
100%
-
70%
-
55%
Další z mnoha veleprůměrných katastrofických, a trikově bezchybných snímků. Nějaký inteligentní příběh tomu zcela chybí, režie je zcela průměrná a herci jsou nevýrazní. 158 minutová stopáž je zcela přehnaná a ke konci už nudící. Tohle je opravdu film na zcela vypnutý mozek, který rozhodně nijak nepřekvapí, ale disponuje aspon podařenými, monstrozními triky. 55%
-
45%
-
40%
-
80%
Dal bych plný počet, ale těch canců bylo přece jen moc. Navíc zbytečné a klišovité. Ale jinak musím pět jen samou chválu, efekty byly skutečně nej a dá se říci, že je jich i dost. V každém případě trikaři ukázali, že své řemeslo ovládají dokonale a mají li dostatek financí, dokáží je dovést k dokonalosti. Snímek vřele doporučuji a ty kecačky v klidu přeskákejte.
-
55%
-
85%
-
65%
-
5%