Recenze filmu Kick-Ass

80%

Komentáře a recenze 119

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 384 bodů
8.5
Kick-Ass má tak šíleně zběsilé tempo vyprávění,že jsem to snad ještě u žádného filmu ani neviděl. Než jsem se stihl pořádně rozkoukat,tak bylo po filmu. Vaughn je mistr řemesla a tohle je jeho další mnou vysoce hodnocený počin. Scénář je nabitý k prasknutí hláškami,akcí a výbornými postavami. Tady prostě není co vytknout. Zábavné,brutální a šílené.
Chrustyn
Chrustyn
45 703 bodů
8
Matthew Vaughn, který začínal jako spolupracovník s Guyem Ritchiem na jeho gangsterkách (tedy jeho nejlepších filmech) a režijně se prosadil dvěma zcela odlišnými snímky (gangsterka "Po krk v extázi" a pohádka "Hvězdný prach") se tentokrát vydává opět úplně jiným směrem a boří veškerá hollywoodská klišé amerických filmů a ukazuje, že pokud má režisér -s odpuštěním- koule, může si ve filmu dovolit tařka cokoliv. To, že jeho komiksový film, půjde jiným směrem je jasné hned z úvodu, ačkoliv nám představuje hrdinu ve stylu Petera Parkera, akorát sprostějšího a nadrženějšího. Film ve výsledku vypadá překvapivě jinak než ze stylových trailerů, které slibovali drsnou, sprostou a až bláznivě komediální, akční podívanou. Výsledný film spíše připomína čistokrevný akčňák říznutý komedií, který je v některých částech až překvapivě skutečný a drsnější než kdejaký jiný akční film. Režisér se zkrátka při natáčení opravdu nebál přitvrdit a tak hlavní maskovaný hrdina více ran utrží než rozdá. Vaughn měl opravdu šťastnou ruku při výběru herců, kdy vsadil na mladé neznámé tváře a slavnější herce hodil jen do vedlejších rolí (gangstera si vychutnávající Mark Strong a neobvyklý Cage). Aaron Johnson je sympaťák, který si na nic nehraje a jeho postavá zvládá film utáhnout s přehledem. Kdo však překvapuje ve všech směrech je neznámá (13 letá) Chloe Moretz. Její Hit-Girl absolutně zadupává všechny ty holčičky, které sledují Hannu Montanu a podobné výtvory a působí jako Bruce Willis v dětské a holčičí podobě. Její postava "fuckuje", kdykoliv má příležitost a její fyzičku a výdrž by jí mohla závidět i Angelina Jolie (jiná herečka, která si rozumí s akčním žánrem mě nenapadla). Ona je opravdu tím nejsvěžejším větrem v tomto snímku a když jí vidíte jak střílí nebo porcuje nepřátelé ve větším množství než Tarantinova "Nevěsta" říkáte si jak tohle mohlo režisérovi projít. A právě scény s ní a jejím "taťuldou" jsou tím nejlepším co film nabízí. Ve filmu výborně fungují i ostatní nezbytné aspekty jako je kamera, střih i hudební doprovod, u kterého překvapí jak dobře zní pecka z 80. let při finálním masakru a i vykradená hudba ze "Sunshine" zde funguje na výbornou a nejemotivnější scénu filmu, tak dotváří naprosto dokonale. I přes všechny klady, však nemůžu dát absolutní hodnocení, ačkoliv jsem s tím počítal. Problém je v tom, že některé části necelé dvouhodinové stopáže jsou zbytečně pomalé až zbytečné (převážně části z Red Mistem by se určitě daly vymyslet lépe) a brzdí skvělý rozjezd a ještě lepší závěr za který by se nemusel stydět jakýkoliv akční film. I přes fakt, že jsem od filmu očekával více a občas se i mírně nudil jsem příjemně překvapen a až na pár vyjímek jsem se výborně bavil a byl potěšen, že v Americe ještě může vzniknout film, který se ničeho nebojí a vymyká se zaběhlým tradicím. Doufám, že bude mít film úspěch a už jsem zvědav na podobné snímky, které jistojistě vzniknou.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
38 033 bodů
9
Snad každý měl v nějakém příběhu svůj vzor a chtěl být jako on. U chlapců to jsou filmoví akční hrdinové a komiksoví superhrdinové. A právě s takovou myšlenkou pracuje tento snímek, který je taktéž natočen na základě komiksů znající čtenáři i v Česku. Reálný je i použitý charakter takového zasněného chlapce, neboť svého hrdinu mají převážně ti, kteří jsou ve společnosti soukmenovců spíše k posměchu. A tak tu je nějaký Dave Lizewski, který se jednoho dne rozhodne splnit si svůj sen. Stát se superhrdinou a bojovat proti bezpráví. Komiksoví fanoušci poznají mnoho motivů z mnoha komiksových příběhů, z nichž nejvýraznější je charakterový motiv Spider-mana a podle masky samozřejmě každý pozná vliv Batmana. Co se týče dívky motající se kolem, v tomto případě, Kick-Asse, je to jasné. Mindy Macready, neboli Zabíječka, je v podstatě ztělesněním, nikoho jiného než, Batmanova parťáka Robina. A funguje to. Tvůrci se v žádném případě neodvrátili k lecjaké složitosti a naopak se drželi jednoduchého teenagerovského nadhledu. Stále se jde k věci a zbytečně se odbočuje do zbytečných vedlejších linek. Záležet si dali hlavně na akčních scénách, které si zaslouží jenom chválu. Je poznat vizuální styl tzv. krále akčního filmu John Woo. Takže vlastně není náhoda, že je o něm na začátku zmínka otázkou, jak se jmenoval jeho první film. Snímek by se dal považovat jako film určený pro komiksové fanoušky a pocta komiksům jako takovým. Má ryze popcornový potenciál, svěží uvolněnou atmosféru a poslední dobou nejlepšího padoucha.
Pete69
Pete69
36 098 bodů
9
Kick-Ass je jedinečný film o "superhrdinech". Nikdo totiž nemá ani superschopnosti, ani supertechniku a přesto celý film funguje a vše do sebe zapadá. Humor je spíše průměrný. To jak Kick-Ass začíná je asi nejvíce směšné. Slabší humor, malá holčička občas působí komicky, za to -10%. Pořád mi ale vychází perfektních 90%.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
8
Svěží jak wintrfreš, vtipné svým způsobem, nebojí se ukázat trochu té syrové smrti, akorát se to bojí ukázat nahotu. Kick-Ass jako ňouma a malá holka Hit grl jako největší likvidátorka, navíc podporovaná svým tatinem, jo bylo to origoš. Fakt to vdechlo trochu života do nudnejch komixovejch adaptací a superhrdinů. Na plnej počet to ještě nemá, ale klidně to skouknu s někým zas...
hanys_
hanys_
18 771 bodů
10
Matthew Vaughn nedávno ukázal vztyčený prostředníček Hollywoodu svým nebojácným prohlášením a teď mu nakopává prdel filmem, který se stačí stát kultovním, ještě než skončí závěrečné titulky. Po Hvězdném prachu mě tenhle chlap zase dostal a já být 10-ti letá holka, tak chci být aspoň z poloviny tak cool jako Hit-Girl...
Fingon
16 894 bodů
8
70% Zklamání, hodně předvídatelné (i když Morricone a "čechovovská bazuka" potěšily).
Spooner
Spooner
16 093 bodů
10
Téměř dokonalý mix teenagerské komedie plné těžkotonážních hlášek, komiksárny plné na napětí, akce plné krve a dokonce dojde i na pár dojemných scén. A celý je to navíc perfektně vyvážené, takže se bavíte a bojíte se o postavy zároveň po celou dobu. Ale hlavně, je to děsně stylový. Režie je opravdu bezchybná, příběh až nečekaně dobrej (comics jsem nečetl) a postavy jsou fakt výborně napsané. Každá z nich je tam výborně prokreslena, takže k vám srdci přirostou více, než kdejaký opravdový superhrdina. No a v superlativech budu pokračovat i v případě hereckého obsazení. Aaron Johnson výborně naplňuje roli toho neviditelnýho kluka školy a nehrát v tomhle, tak by byl výbornej kandidát na novýho Spider-mana, po tomhle už bych to ale asi nežral. Christopher Mintz - Plasse opět prokazuje, že jeho talent nekončí u McLovina, Nicolas Cage je zpátky ve vrcholné formě a démonický Mark Strong napravuje dojem po jeho nemastném záporákovi ze Sherlock Holmese. Největší hvězdou filmu je ale Chloe Moretz. Ta nejen, že věrohodně nadává, fuckuje všechny okolo a předvádí ty nejpůsobivější killy posledních let, ale jeji výkon je i mimo tyto scény na její věk naprosto bezchybný a je to opravdu obrovský talent. K tomuto všemu si ještě připočtěte výbornou kameru a exceletní písničkový i industriální soundtrack, který sice využívá melodie z jiných filmů, ovšem v naprosto výborných místech. Suma sumárum, už jsem zřejmě v květnu narazil na jeden z nejlepších filmů roku, ne-li ten nejlepší. K dokonalosti tomu chybí jenom místy trochu klidnější střih v akčních scénách a potvrzení prací na druhém dílu. P.S.: Na druhé shlédnutí ještě lepší a i malinkaté chybičky zmizely, jednoznačný film roku!!!
filmfanouch6
filmfanouch6
15 281 bodů
10
Filmový průmysl zdánlivě aktuálně trpí superhrdinským fetišem - nedostatek zájmu o aktuální komiksové filmy. Po Hollywood nejde o moc dobrou zprávu, protože byly superhrdinské filmy ještě pár let nazpátek nejúspěšnějšími v Hollywoodu a nějaký úspěch Jokera, Spider-Mana, Batmana, Strážců Galaxie nebo Deadpoola nespasí spousty komiksových propadáků z posledních let. V čem tkví zakopaný pes? Komiksovým filmům do jisté míry jistě chybí svěžest, která tak jistě bude popohánět tvůrce k tomu, aby byly superhrdinské filmy více svěží. Stačí si vzpomenout, jak svěžím větrem byl v roce 2010 Kick-Ass. Matthew Vaughn podobně jako pozdější Kingsmany vzal v případě Kick-Asse komiksovou předlohu Marka Millara a i když natočil filmovou adaptaci plnou nejedné menší či větší změny, zachoval ducha komiksu. Odsoudit Kick-Asse jako pouhopouhou parodii by bylo příliš úzkoprsé, jakkoliv je Kick-Ass do jisté míry satirou, která si pokládá otázku, jak by to vlastně vypadalo, kdyby si někdo skutečně řekl, že je na čase být hrdinou v „reálném světě.“ Marvel Cinematic Universe tehdy bylo ještě v plenkách a Matthew Vaughn zvládl Po krk v extázi a Hvězdném prachu předvést další audiovizuální nářez, který opět dokázal, že je nutno tohoto filmaře držet pod radarem. Kick-Ass měl tehdy velké štěstí na obsazení. Aaron Johnson (dávno předtím, než se stal Taylor-Johnson) se na první pohled mohl jevit jako ideální kandidát na Spider-Mana, v roli naivního chlapce, který rychle vystřízliví z pocitu, že musí být strašně super být hrdinou, zvládá být přesvědčivý, tehdy 19-letý herec projevil výrazný talent, který sváděl k touhám k tomu, aby se nestal hercem jedné role, zaplať pánbůh se tomu tak nestalo. Chloë Grace Moretz se rázem stala dětským objevem roku a těžko se dá věřit tomu, že někdy dostane lepší roli, role Big Daddyho byla delší dobu vnímaná jako poslední dobrá role Nicolase Cage před nástupem všech těch béček, které musel točit kvůli všem těm neplaceným daním a dinosauřích kostech. Mark Strong poté dokázal, že zvládá dát duši přesvědčivým záporákům, Christopher Mintz-Please se poté po roli Fogella v Superbad zvládl představit v tak trochu jiném světle. Silný casting poté doplňuje také tehdy mladý Evan Peters, přitažlivá Lyndsy Fonseca a nebo tehdy u Vaughna typické minirole Dextera Fletchera a Jasona Flemynga. Vaughn měl na casting většinou ten správný čuch. Kick-Ass od počátku působí jako nesourodá směs, která by nemělo mít právo sama o sobě fungovat. Za pochodu se to chvílemi jeví jako satira komiksových superhrdinů, chvílemi poměrně zlé drama, chvílemi sází na humor, chvílemi na vážnější momenty, chvílemi je to přepálené a rozhodně to nepůsobí jako superhrdinský film, který by se mohl skutečně odehrávat v našem světě. Přesto to celé dohromady funguje. V režii Vaughna má totiž Kick-Ass vše důležité - tempo, rytmus, styl, výraznou osobitost. Scénář Vaughna a Jane Goldman zvládá být správně drzý a provokativní, těžko se ostatně vzpomíná na film, ve kterém by malá holčička zvládla brutálním způsobem v několika scénách vyrubat skupinu ostřílených mafiánů. Právě setkání s Hit-Girl bylo pro fanoušky až příliš kontroverzní a vedlo mnohé k úvahám nad tím, zda Kick-Ass náhodou není tak trošku nemorální film. Stačí se ostatně podívat na tragický příběh Big Daddyho. Vaughn sice ubral od ještě mnohem tragičtějšího příběhu v původní komiksové předloze, přesto je představení původu Damona a jeho dcery Mindy depresivní, kdy by sice Mindy nesouhlasila, Damon si nicméně rozhodně ani na moment nezaslouží nominaci na otce roku. O to tragičtější nádech má rázem jejich vzájemné pouto a vrhá temný stín na charakter Mindy, který už tehdy skrýval potenciál pro další vyprávění (jenže to by Kick-Ass 2 neměl točit a psát packal Jeff Wadlow, který ukázal, jak pomočit něco, co na počátku fungovalo tak skvěle!). Kick-Ass v tomto ohledu skutečně působí jako něco, co zvládá skloubit mnoho prvků do sebe a přitom pořád riskuje, že se to celé za pochodu rozpadne. Začneme tak příběhem obyčejného chlapce, který si občas vyleští bambus nad pohlednou učitelkou, má partu více či méně úchylných kamarádů, touží po osobní dívce svých snů. Dave Lizewski si poté díky své nové identitě v podstatě (velmi zrychleně) projde všemi fázemi závislosti: experimentální, fáze sociálního užívání, fáze ztráty kontroly a fáze dosažení k normálu. Stačí ostatně scéna, ve které Kick-Ass přecení své síly a nebýt záchraně v podoby Hit-Girl, skončil by snadno naporcovaný. Vždyť i jeho pozice virálního superhrdiny vzniká v podstatě souhrou náhod a Kick-Ass rozhodně rázem nezíská status obávaného motherfuckera (postava Kick-Asse proto výtečně funguje v kontrastu s dvojicí Hit-Girl a Big Daddy). I on přesto v přepáleném finále dostává svou šanci zazářit. A dokonce se i doslova proletět. Humor je součástí filmu v podstatě už od představení „magora z Arménie“, kdy je už tehdy rázem jasné, že Kick-Ass více nežli očividně koketuje s černým humorem. Mark Strong zvládá jako Frank D´Amico skvěle zahrát na jednu stranu obávaného mafiána, který se nějak snaží skloubit zaměstnání a výchovu syna. Když se rázem začnou jevit zprávy o tom, že mu jakýsi Batman vykrádá zásoby, Frank D´Amico reflektuje tuctového gangstera z přízemního světa, který je konfrontován se skutečným zlem. D´Amico je pořád záporák, ze kterého jde respekt a v drobných neancích je zároveň budované komplikované pouto mezi otcem a synem, Kick-Ass je ovšem zároveň film, který definitivně předvedl talent Stronga pro komedii. Jak je to pod jeho drsným zevnějškem zdánlivě nemožné. Soundtrack je poté do velké míry poskládán z existující hudby, hudební dramaturgie je ovšem dalším světlým bodem filmu. Všechny ty písně od Sparks, Hit Girls a Elvise Presleyho, hudební motivy od Ennieho Morriconeho z Pro pár dolarů navíc nebo elektronická hudba od Prodigy totiž ve filmu fungují. Hudba ve dvou akčních scénách variuje existující motivy Johna Murphyho (28 týdnů poté/Sunshine), nikdy ovšem nenastane pocit, že by byla daná muzika nepatřičná a nějakou formou shazovala atmosféru. Stačí si projít jenom pár detailů z předlohy Millara a nutno uznat, že Vaughn v nejednom ohledu ustoupil od knižní předlohy tím správným směrem. Díky tomu více funguje vnitřní motivace Davea Lizewskiho k tomu stát se hrdinou, komplexnější a méně sadistický charakter Red Mista, láska Davea ke Kate, výsledná je poté rozhodně více přepálená. Ovšem v dobrém slova smyslu. Jde o neskutečně brutální film, kdy i při samotné brutalitě filmu nechybí kreativita, lidem pobouřených na malou zabijáckou holčičkou přitom utíká pointa, především ovšem Kick-Ass nepřichází o brutálně lidský nádech. Jde o film, který i po letech zvládá nejednoho překvapit svou drzostí, v tomto případu ovšem je nutné nebrat drzost jako nějakou nehoráznost. Spíše jako svěží unikátní komiksový film, který dorazil dávno před počátkem té nejvýraznější komiksové horečky. A takový film, který i po 14 letech funguje jako instantní nářez, který definitivně utvrdil, že má Vaughnovo tvůrčí uchopení šmrnc a především nestoudnou hravost. Může návrat do světa Kick-Asse po letech fungovat i pod dohledem samotného Vaughna? Pochopitelně se opakovaně vrací nemilé vzpomínání na druhého Kick-Asse, které v podstatě ztroskotalo na všech úrovních, kde tolik riskovala jednička. Vaughn slibuje, že si reboot (poskládaný z propojené trilogie a s plány na propojený svět svět) bude uvědomovat vývoj komiksového žánru, bude do jisté míry meta záležitostí a bude reflektovat, jak Kick-Ass změnil komiksový žánr. Víra tedy na světě pořád je. Kick-Ass přeci jen nevyhnutelně žánr komiksových adaptací změnil (a není přitom nutné vědět, že jde o adaptaci komiksu), protože svou drzostí a nestoudnou brutalitou nejspíš přeci jen vyšlapal cestu všem Deadpoolům a především Vaughnovým Kingsmanům, kdy i tentokrát Vaughn krapet ustoupil od Millerovy předlohy a dodal další audiovizuální nářez. Ale to už je jiný příběh....
hroubek
hroubek
14 858 bodů
10
Po Hvězdném prachu si o režisérovi Matthew Vaughnovi myslím jen to nejlepší ale těd mě dostal.Kick-ass je takový jaký sliboval už v trailerech a to svůj nebojí se ukázat malou holku zabíjet velký chlapy.Film je nekompromisní a to je jen dobře.Herci září v každých scénách nejvíce titulní hrdina Aaron Johnson,kterému bude věřit všechno co řekne nebo udělá,Nicolas Cage,který chytil vlnu jde filmu do filmu ale hlavně ty filmy nejsou hloupé,Mark Strong po neslaném zaporáku ze Sherlocka Holmese ukazuje,že umí viděsit a neposlední řadě Chloe Moretz a její Hit Girl jako nejvtipnější postava ale taky nejdrsnější.Takhle vypadá komiksová adaptace bez servítek.

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.