Tomáš Kučera: „Bez Ivety Bartošové by byla pozice kultu ohrožena.“

Tomáš Kučera: „Bez Ivety Bartošové by byla pozice kultu ohrožena.“
Z natáčení snímku Čepel smrti. Režisér Tomáš Kučera stojí úplně vlevo.
Váš předchozí snímek Čepel smrti byl distribuován na DVD po novinových stáncích. Poslední výkřik jde přímo do kin. Proč?
Do kina se tento film dostal, protože se po mnoha stránkách od filmu Čepel smrti (2010) liší. Jednak je zde šestiletý rozdíl a za tu dobu nabyté zkušenosti. Poslední výkřik (2012) je točen v HD rozlišení a na obraze pracovala naše nejznámější společnost v oblasti obrazové postprodukce UPP. Zvuk je 5.1 a pracovali na něm čtyři profesionální zvukaři jako například držitel dvou Českých lvů Jiří Klenka. Na rozdíl od Čepele smrti zde hrají v podstatě téměř samí profesionální herci, podařilo se nám získat velmi atraktivní obsazení. Scénář považuji též za lepší, neboť je zde méně postav než v Čepeli smrti a tudíž je propracovanější.
Jak byl vlastně prodej Čepele smrti úspěšný?
Prodej Čepele smrti byl relativně úspěšný, přestože si ho většina diváků stáhla. V České republice i na Slovensku se prodalo pár tisíc kusů.
Tomáš Kučera
Z natáčení snímku Čepel smrti. Režisér Tomáš Kučera stojí úplně vlevo.
Jak byste z finančního hlediska porovnal vydání DVD a uvedení filmu do kin?
Uvést film do kina je samozřejmě mnohem těžší, musí se zařídit opravdu mnoho věcí, včetně těch technických a logistických. Pokud se zaměřím pouze na náklady na distribuci a ne na náklady na film, tak náklady na kinodistribuci jsou mnohem vyšší, musíte vyrobit DCP master, jehož cena ale není tak závratná oproti původním filmovým kopiím. Potom musíte zařídit mix zvuku pro kino, neboť ten je jiný než mix pro DVD či TV. Obraz je též jinak dělán pro kino a jinak pro DVD. U DVD stačí zaplatit jen za DVD master, který si v podstatě můžete vyrobit sami.
Poslední výkřik je prvním slasherem, který vstupuje do tuzemských kin. Proč si myslíte, že to tak dlouho trvalo?
Slasher zde nemá žádnou tradici a věřím, že když řeknete slovo slasher, tak 95% lidí nebude schopno si pod tím něco vybavit. Respektive, pokud divák uvidí nějaký slasher, tak řekne, že viděl kopii Vřískotu. Kdybychom nenatočili Poslední výkřik, tak by nejspíš v kině žádný slasher ještě dlouho nebyl.
Dana Morávková
Vyvražďovačka Poslední výkřik míří do českých kin!
Jak byste popsal ideálního diváka Posledního výkřiku? Co je to za člověka?
Zkusím to zjednodušit, byť tedy každý člověk má různé názory a může překvapit, že se mu film bude líbit či nebude. Co se týče ideálního diváka pro film Poslední výkřik, tak bych je rozdělil do dvou skupin. Diváci, kteří mají rádi následující slashery z let 1996-2001 (trilogie Vřískot, Temná legenda, Tajemství loňského léta, Halloween H20, Valentine, Bazén). Věřím, že těmto lidem se film bude hodně líbit. A potom jsou tu teenageři, na které je film zaměřen. Potom je tu ještě neidentifikovaná skupina lidí, o které jsem nepsal, a doufám, že se najde.
Jak se vám podařilo přesvědčit Ivetu Bartošovou, aby si ve filmu zahrála?
Myslím, že Ivetě se mohl líbit nápad, že je to něco, co se tady netočí, že to bude první vyvražďovačka v ČR, co bude uvedena v kině. Každá další už bude druhá. Nedovedu si představit v České republice pro tuto roli někoho vhodnějšího než je Iveta Bartošová. Bez Ivety by byla pozice kultu ohrožena.
Trailer Posledního výkřiku:
Herci ve vašich filmech musejí mít značný smysl pro humor…
Zřejmě narážíte na některé internetové kritiky vůči mně, které jsou na různých filmových serverech. Tam se pohybuje převážně skupina lidí v rozmezí 20 až 35 let. Ti lidé již zmíněné americké slashery považují za průměrné a podprůměrné a film Bazén například za naprosto děsivý a kritizují také seriály s milionovou sledovaností… Tím chci říci, že podobná hodnocení osobně nepovažuji demograficky za moc reprezentativní, jak je například možno vidět na těch seriálech. Hodně kritiků kritizuje neoriginalitu, ale většina filmů není originální. Každý žánr má svá určitá pravidla. Je zajímavé, že mi dodržujeme pravidla daného žánru a za to nás někteří kritizují. Kdyby byl každý film originální, tak by vlastně filmové žánry neexistovaly.
Co vás na natáčení slasherů baví?
Natáčení mě baví celkově, to se těžko nějak popisuje, prostě je to něco, co mám rád. Jednodušší je říci, co mě baví na slasherech. Přiznám se, že mě na nich hodně baví ta hra na vraha. V tomhle filmu si myslím, že se nám opravdu povedla.
94fcc6d6
Chystáte už nějaký další projekt?
Byl bych rád, kdyby byl další projekt. Ale to je teď předčasné řešit. Teď záleží na tom, jaké budou divácké ohlasy na Poslední výkřik a dle toho uvidíme kam se dál ubírat. Byť mám rád ten styl, že se o mně dva roky neví a potom se najednou objeví již hotový film.
Jaký film vás v poslední době zaujal. A čím?
Přiznám se, že si opravdu nemůžu vzpomenout na nějaký film z poslední doby, který by mě tak zaujal, abych se o něm zmínil. Já nejsem ten divák, co by se na nějaký film vyloženě těšil. Takže jsem většinou mile překvapen, když nějaký dobrý film vidím. Já se spíše těším na sequely filmů, které mám rád a na kterých jsem vyrůstal, z posledních let například Vřískot 4 či pokračování Rockyho. Mě zaujaly jen filmy, co jsem viděl už dávno a několikrát – jako Forrest Gump, Sedm statečných, Osobní strážce, Pearl Harbor, Armageddon, Titanic a samozřejmě již zmíněné slashery.