-
75%
Přes to všechno co bych filmu mohl vytknout jsem s výsledkem spokojený. Bay možná nepatří mezi nejlepší režiséry co se týče příběhu,ale na akci to je machr a zde to předvedl v celé kráse. Téhle historické události se chopil svým vlastním stylem a natočil pěkný romanticko-válečný film,který místy spadal do kýčovitosti. Hartnett hraje dobře a Affleck přes všechnu svou topornost hraje taktéž obstojně.Možná by neuškodilo pro příště trošku více stříhat,protože 3 hodinová porce není pro každého stravitelná.
-
70%
-
80%
Raf McCawley (Ben Affleck) a Danny Walker (Josh Hartnett) jsou kamarádi od dětství. Společně vstoupí do armády. Raf se zamiluje do krásné Evelyn (Kate Beckinsale), ale pak odlétá do Anglie. Tam je sestřelen a následně prohlášen za mrtvého. Mezi Dannym a Evelyn vzplane vášnivá láska. Raf se vrací a nevěří vlastním očím. Je 7. 12. 1941 a Japonci plánují útok.
Producenti investovali 150 mil. dolarů a najali tehdejšího nejvíc megalomanského režiséra a dočkali se toho, co většina očekávala. Film s Oskarovými ambicemi se změnil pod taktovkou energického Baye na výborný technický film, který ale jaksi postrádá to čím měl ve skutečnosti být a tím je milostné drama. Pearl Harbor je válečný film plný akce, který i přes tři hodiny uteče jako voda, ale do hloubky se nedostane. -
60%
Pearl Harbor je zřejmě tím nejkýčovitěji patetickým hollywoodským dílem, jaké jsem v životě viděl. V tomhle ohledu možná kdekoho svádí označit za vítěze Bayův Armageddon, ale tam byl všechen patriotismus a heroismus naprosto záměrný, udržující příběh plný nesmyslů v komických sférách čisté vypravěčské potěchy. Tady se ale všechno bere strašně moc vážně, což je vzhledem k námětu pochopitelné, ale v souhře s naprostým antirealismem veškerých dějových zvratů, vycucaných z nějaké univerzální filmařské příručky pro klišé a masovou zábavu, to z filmu zároveň činí takřka nesnesitelně vlezlé a navíc ukrutně dlouhé arogantní předvádění. Bay má pravda řemeslo v malíku, všechno pod jeho vedením strašně dobře vypadá a scéna náletu má úžasný audiovizuální náboj, ale narativně tenhle chlápek bloumá skrze nudnou romanci a náznaky strhujícího dramatu a naplno ukazuje, o kolik je horším režisérem než třeba přirozený humanista Spielberg. Nejlepší na filmu je tak v konečném součtu hudba od Hanze Zimmera, která takřka okamžitě zkultovněla, a přirozený půvab sympatické Kate Beckinsale, přestože jí scénář dohodil dost nemožnou roli.
-
50%
-
60%
-
15%
Příště bych si to radši hodně rozmyslel. Bohužel tady bitva působila příliš nuceně a vtíravě. Po první romantické osmdesátiminutovce to spíš vypadalo, že nějaká bitva je tam jen proto, že se film jmenuje Pearl Harbor. I když efekty jsou bombasticke, cele to působí prázdně, bez chuti. Také je to místy nechutně patriotistické, aby všem bylo jasné, že Amíci jsou nejlepší. A ještě k tomu je to do očí bijící vykrádačka Tmavomodrého světa.
-
95%
-
70%
-
70%
-
65%
Na Pearl Harboru je jednoznačně nejlepší hudba Hanse Zimmera. Nehledíme-li na historické nepřesnosti, můžu pochválit i pěknou válečnou vřavu. Zádrhel vězí v pointě, která je sice snesitelně (jak kdy) zamilovaná, ale doprovází ji dlouhá a předvídatelná shoda okolností, jež je dělaná pro nenáročné publikum.
-
90%
Michel Bay opět dokazuje že ovládá režírování filmů na jedničku. Vizuálně je to dokonalé. Hudba je luxusní. herecké obsazení je přímo lahůdkové. Ovšem film zabíjí to, že chce být až epický a to si přiznejme moc nefunguje. Milostná zápletka je občas dost rutinní a neuvěřitelně předvídatelná a nudná. Film měl být přibližně o půl hodiny kratší. Pak bych dal nejspíš i maximální hodnocení.
-
50%
-
70%
-
90%
Na tomhle filmu jsem byl kdysi v roce 2001 v kině. Od té doby jsem ho neviděl. Pod dojmem z četby knihy Zera nad Pacifikem jsem zhlédl v jeden den jak Tora, Tora, Tora! tak i Pearl Harbor. Zatímco první film jsem poctivě zhlédl celý, u Pearl Harbor jsem naopak přeskakoval všechny romantické pasáže. A ukázalo se, že bez nich se jedná o relativně koukatelný film! Přesně v polovině obou filmů začíná samotný útok Japonců. A v obou filmech také generál Yamato pronese hlášku o tom, že vzbudili spícího obra, kterou nikdy neřekl. Ale jinak jsou oba filmy naprosto rozdílné. Tora Tora Tora má dokonale zvládnuté scény vyjednávání, je historicky velmi přesný a ukazuje všechny souvislosti velmi poctivě a vyváženě z pohledu obou stran, Pearl Harbor ukazuje Japonce jednostranně jako bastardy útočící na nemocnice a civilisty. Jeho bojové scény a zejména samotný útok už ale působí poněkud zastarale. V tomto ohledu Pearl Harbor vítězí na celé čáře a kvůli scénám jako je potopení Arizony má smysl se na film podívat. Jinak ale Bay zachází s historickými reáliemi velmi volně, a závěrečný Dolittlův nálet na Tokyo je vyloženě výsměch realitě. PS: Jako odplata za pomoc američanům, kteří přistáli v okupované Číně, bylo následně popraveno asi 250 000 číňanů. Srovnej s odplatami za zabití Heydricha.