Top kina ČR: Džob sype víc než Vejška. Vorel zašlapal do země i slábnoucí Marvel

Top kina ČR: Džob sype víc než Vejška. Vorel zašlapal do země i slábnoucí Marvel
Džob | Continental Film
Nejstarší marvelovské rodině sice ve světových kinech nepřibyla konkurence, ale také v zámoří zájem klesl o 66 procent. Skoro dvousetmilionový blockbuster nyní přepočítává tržby v hodnotě 370 milionů, což filmy z MCU dřív pohodlně sbíraly za jediný víkend. U nás si snímek pohoršil o 53 % a sotva porazil fotbalové Kouzlo derby, které ve třetím týdnu vypadlo z horní pětky a rozhodně nebude novým fenoménem pro čutálisty. Na sedmou pozici se zavěsili špatně hodnocení Šmoulové a osmý skončil Sbormistr, jehož silný příběh na motivy skutečné aféry pořád táhne skoro ve stovce kin.

Páté místo
Fantastická 4: První kroky
Fantastická 4: První kroky
  • Disney+
  • iTunes
  • Rakuten
  • +1
71%
Tržby 3 miliony 158 tisíc Kč / návštěvnost 14 126 diváků / 99 kin
Úpadek Marvelu se u nás rozhodně zastavit nepodaří a u Disneyho už musí vyhlížet čtvrtého Spider-Mana, který publikum příští rok nažhaví před týmovkou Doomsday s navrátilcem Robertem Downeym jr. Hvězdně obsazená Fantastická čtyřka s Pedrem Pascalem či Vanessou Kirby nemá vůbec špatné recenze, ale po třech mizerných adaptacích za posledních dvacet let tahle rodinka nemá v MCU snadnou výchozí pozici. U nás si v druhém týdnu vede hůř než jarní Thunderbolts, které přitom nedoprovázel takový mediální humbuk. Může ji tedy potkat rychlé zapomnění jako v případě Supermana, ačkoli ze světa by finanční injekce ještě mohla zapracovat.
Fantastická 4: První kroky: finální trailer | Falcon

Čtvrté místo
Jurský svět: Znovuzrození
Jurský svět: Znovuzrození
  • Rakuten
  • SWEET.TV
57%
Tržby 3 miliony 385 tisíc Kč / návštěvnost 15 789 diváků / 74 kin
Lepší recept na hit mají v Universalu, i když další restart Jurského světa už po minulém průšvihu nedosáhne na dřív automatickou miliardu. Dinosauří Znovuzrození se Scarlett Johansson vábí rodiny s dětmi i v pátém týdnu, režisér Gareth Edwards ostatně připravil atraktivní dobrodružnou směs z neokoukaného prostředí. Film v českých kinech oslabil jen o 29 procent a z celého světa má 766 milionů dolarů, což by na pokračování mohlo stačit. Jedná se o letní trvalku, kterou v tuzemsku porazila jen silná vítězná trojka.
Jurský svět: Znovuzrození: 2. trailer | CinemArt

Třetí místo
Zlouni 2
Zlouni 2
  • iTunes
  • Rakuten
  • SWEET.TV
70%
Tržby 4 miliony 661 tisíc Kč / návštěvnost 27 397 diváků / 197 kin
Spoustu diváků a divaček si uzmuli napravení Zlouni, kteří v pokračování heist animáku páchají další lupičské eskapády. Snímek velmi dobře a přehledně napodobuje i karikuje špionážní schémata pro dospělé, přičemž pobavit se u něj mohou nejen děti, ale i rodičovský doprovod. To se otisklo do slušného startu v takřka 200 kinech, kde se parta kolem vlka a žraloka snaží přechytračit konkurenční Zlounky. Universal si připíše hit i na vděčném animovaném poli, v tom dospělejším sektoru ho dosud poráží Apple se svým nejúspěšnějším originálním filmem posledních let…
Zlouni 2: 2. trailer | CinemArt

Druhé místo
F1
F1
  • iTunes
  • Rakuten
84%
Tržby 5 milionů 682 tisíc Kč / návštěvnost 25 167 diváků / 90 kin
Tím triumfujícím originálem je „Top Gun ve formuli“ v podání Brada Pitta, jenž se jako vysloužilý jezdec po letech vrací na scénu, aby usměrnil egoistického nováčka a naposledy provětral nejprestižnější závodní asfaltky světa. Poctivý výplach v produkci Lewise Hamiltona i v šestém týdnu ukazuje Pittovu star-power a především popularitu F1, kterou tým kolem režiséra Josepha Kosinskiho do puntíku zužitkoval. Film o fiktivní stáji Apex oproti minulému týdnu skoro nezpomalil a Applu se po Zabijácích rozkvetlého měsíce a Napoleonovi konečně povedlo zafinancovat velkofilm, který se možná zaplatí už v kinech. F1 tam po celém světě vytěžilo už 550 milionů dolarů.
F1: trailer | Vertical Entertainment

První místo
Džob
Džob
  • Netflix
58%
Tržby 16 milionů 387 tisíc Kč / návštěvnost 80 861 diváků / 190 kin
Seberychlejší závoďák by se ale musel sklonit před comebackem Vorlových dospívajících hrdinů, kteří po středí a vysoké škole řeší pracovní patálie. Džob ohromně táhne navzdory tomu, že nabízí docela jinou podívanou než tu, kterou prvoplánově avizují trailery a asociace s kultovními, výrazně komickými předchůdci. Vorel natočil čistokrevné drama pro třicátníky, které tím pádem může oslovit celkem široké spektrum publika. Zatím se ukázalo 80 tisíc diváků, tedy víc jak polovina celkového počtu lidí, kteří roku 2014 navštívili Vejšku. Úvodní dojmy z vážnější nálady filmu se promítnou do příštích týdnů, kdy Mádlovi a Vorlovi mladšímu přibyde konkurence v podobě chlastajících českých hvězd v remaku Pod parou.
Džob: trailer | Continental Film
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroje: Unie filmových distributorů, Kinomaniak