Dungeons & Dragons si užijí i ti, co neznají hru, v prvé řadě je to totiž skvělá fantasy

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů | Paramount Network
A o čem snímek je? Bard a bývalý harfeník Edgin, válečnice Holga, čaroděj Simon, podvodník Forge a čarodějnice Sofina se snaží proniknout do přísně střežené citadely harfeníků (tajných agentů), kde je ukryto mnoho cenných artefaktů, včetně tabulky zmrtvýchvstání. Ostatní členy týmu vedou k cestě jejich vlastní pohnutky, ale Edgin, Holga a Simon přišli právě pro tuto tabulku. Chtějí totiž Edginovi pomoci oživit manželku, aby jeho dcera Kira měla opět matku. Akce se však zvrhne a Edgin s Holgou skončí ve vězení. Ještě před zatčením Edgin svěřil Kiru do Forgeovi péče a teď celé dny vymýšlí, jak se s Holgou dostat ven. Jeho plán vyjde, ovšem když si přijde vyzvednout dceru, čeká ho nemilé překvapení.
Z Forgeho se stal bohatý lord z Neverwinteru, který dceři nalhal, že ji otec opustil kvůli penězům a všechny poklady včetně tabulky si nechal pro sebe. Navíc má stále po svém boku Sofinu, která nikomu nedovolí se k němu přiblížit. Edgin s Holgou se však hodlají pomstít a získat Kiru i tabulku zpět. Příležitost, kdy to udělat, jim poskytne sám Forge. Po mnoha letech totiž obnovil hry světla v bájném, neustále se měnícím bludišti naplněném rozličnými monstry.
Do města přijedou nejbohatší lidé země se svými poklady, které mohou použít jako sázky do hry, a uloží si je k Forgeovi do trezoru, který pak stačí vykrást. Aby věděli, co na ně za zdmi města čeká a čím je trezor chráněný, trojice přibere do svého týmu druidku – měňavce Doric, která má vše zjistit. K jejich zděšení je to mocné kouzlo rudých mágů, které může prolomit jen helma konjunkce, již vlastní paladin Xenka Yandara. Teď ho jen přesvědčit, aby jim ji vydal…

Skupina ňoumů, co zachraňuje svět

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů natočili John Francis Daley (Zataženo občas trakaře 2, Šéfové na zabití, Spider-Man: Homecoming) a Jonathan Goldstein (Šéfové na zabití, Bláznivá dovolená, Spider-Man: Homecoming) podle vlastního scénáře, který s nimi napsali Michael Gilio a Chris McKay (Válka zítřka, Lego Batman Film ). Podařilo se jim získat herecké obsazení plné zvučných jmen jako Chris Pine, Michelle Rodriguez, Hugh Grant, Regé-Jean Page, Sophia Lillis a Justice Smith. A ačkoli není snímek co se příběhu týče ničím světoborným, jde o klasickou jednohubku, funguje skvěle.
Plány Edgina (Chris Pine) jsou promyšlené, originální a je to sympaťák. A o to, že si oblíbíte celý tým, se scenáristé postarali nejosvědčenějším trikem – je to banda ňoumů, kteří by sami nic nedokázali, ale dohromady je z nich výborná skupina. Edgin je totiž velmi chytrý, ale mizerný táta, přesto by pro svou dceru udělal cokoli, nikdy se nevzdává a má své zásady. Bez problémů okrádá, ale lidem neubližuje.
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů | Paramout Pictures
Tedy pokud to nevyžaduje daná situace, a i tak je hlavně na Holze (Michelle Rodriguez), aby jim vyčistila cestu a nepřátele poslala dobře mířenou ranou k zemi. V osobním životě se jí však nedaří. Manžel ji opustil, kmen zavrhl, a tak našla nejméně očekávanou rodinu – bývalého harfeníka, kterého žal ze ztráty manželky přivedl do takového stavu, že nebyl schopný se postarat o svou malou dceru. Společný život se jim nicméně vyplatil a našli své uplatnění, i když na špatné straně zákona. Čaroděj Simon má nulové sebevědomí a Doric se do všeho vrhá s odvahou a odhodláním bojovat pro dobrou věc. Jenže i ona je na světě  sama.

Nápadité triky a zrádné bludiště

Jak to všechno dopadne, je od samého začátku více než jasné. Jinak se na plátně stále něco děje, dvě hodiny utečou jako voda, protože tempo po 134 minuty nepolevuje až do finále. I výkony herců jsou kvalitní. A vyzdvihnout si zaslouží i scény s využitím kouzelnické hole, jež umí vyvolat portál, kterým mohou hrdinové v prostoru procházet, kam potřebují. O patro výš, z jednoho konce propasti na druhou a podobně. Povedené jsou i naprosto plynulé přeměny Doric do různých zvířecích podob. Milovníci draků navíc jistě ocení dva úžasné exempláře, stejně jako bestie v bludišti, kterým budou hrdinové muset čelit.
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
Akční a dynamické sekvence se ve filmu pravidelně střídají s vymýšlením plánu, kouzlením nebo povedenými humornými pasážemi. Nemáte šanci se nudit. Dungeons & Dragons by bylo možné částečně přirovnat ke Strážcům Galaxie, jen jde o čistou fantasy bez mimozemšťanů a vesmírných lodí. Ale je tu podobný motiv krádeže, hlavní hrdina, kterému se ne všechno daří a trápí ho smutek ze ztráty milované osoby, pobyt ve vězení, postupné sestavování týmu, pomalu se rodící romance mezi dvěma členy nesourodé rodiny a podobně. Zkrátka odlehčenější snímek s několika dramatickými liniemi, co se nebere moc vážně a baví.
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů sice vychází ze slavné karetní hry, ale především je to kvalitní fantasy, které nechybí napětí, humor, magie, sympatičtí hrdinové, mytické bytosti a kvalitní triky. Proto si film užijí všichni bez ohledu na to, zda hru znají nebo ji někdy hráli, či nikoli. Pro fanoušky nebo hráče může mít snímek samozřejmě přidanou hodnotu, ale nese to s sebou i hrozbu, že budou mít od projektu jiná očekávání. Je to povedená popcornová zábava, kterou si užije celá rodina. Na tento snímek totiž můžete směle vyrazit i s dětmi.
80%
Zábavná podívaná pro celou rodinu i milovníky klasické fantasy. Dvouhodinový snímek ani chvíli nenudí a o humor, akci a triky není nouze.
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Martina „Miňonka“ Krejzlová

Kinolog: Kdo je lepší než Chuck Norris? John Wick aka Keanu Reeves, nejsmutnější akční hrdina

Akční série John Wick má už čtvrtý díl, jenž trvá 169 minut. Bez herce Keanu Reevese by tento projekt nikdy nevznikl ani by neměl takový styl a atmosféru. Kolik lidí už John Wick zabil a jak si vede v historickém žebříčku nejsmrtonosnějších postav?