Debutující režisér Coba Cheng natočil komedii inspirovanou pojídáním pálivé omáčky The Chilli Lab. Mladík Coba vezme recept své matky a na její bezkonkurenční chilli omáčce vybuduje podnik. Komedie Legenda o pálivém mistrovi nabídne řadu gagů, expresivní herectví a odkazy na důležitost rodiny. Kromě toho je též solidní společenskou satirou (kritizuje covidové lockdowny a nedostatečnou státní podporu, touhu po hromadění majetku či vliv korporací), čímž překračuje žánr novoroční komedie.
Filmasia 2022, z filmu Septet | Media Asia International Distribution Limited
čtvrtek 2. 12. / 20:30, Bio Oko
Sedm vlivných režisérů hongkongské kinematografie natočilo sedm krátkých filmů oslavujících jejich rodné město. Autoři se tu ale otevřeně nezabývají současností, spíš pamětí a sentimentem, který vůči svému domovu cítí. Některé z povídek dýchají osobní nostalgií – Sammo Hung vypráví o mistrovi bojových umění trénujícím dětské žáky, významná osobnost hongkongské nové vlny Patrick Tam zase ztvárňuje milostnou zkušenost mladíka v osmdesátých letech. Johnnie To, který celý projekt také inicioval a produkčně zaštítil, ve své povídce vtipně shrnul ekonomické turbulence, kterými město v posledních dekádách prošlo. Kromě něj do sbírky přispěla i další zásadní postava hongkongské nové vlny Ann Hui, legenda bojových filmů Yuen Woo-ping a mistr akčních filmů Ringo Lam, který krátce po dokončení své povídky zemřel.
Hongkongské hvězdy Maggie Cheung a Tony Leung představují paní Chan a pana Chow, jejichž životy jsou propletené od okamžiku, kdy se v jediný den stěhují do sousedních bytů. Když posléze zjistí, že jim jsou jejich protějšky nevěrné, nechtějí být jako oni. Sledujeme jejich samotu i tajemství skutečné, i když nenaplnitelné lásky.
Wong Kar-wai vytvořil stylisticky naprosto mimořádné dílo, které je amalgámem obrazu (na filmu se podíleli tři kameramani), hudby, rychlosti i pomalosti, gest, oděvního designu (Maggie Cheung vystřídala během natáčení více než čtyřicítku šatů), barev, prostoru a emocí pod jednou střechou utkanou z nostalgie.
Filmasia uvede Stvořeni pro lásku v restaurované kopii.
Pandemie covidu přiměla jihokorejského autora k tomu, aby v několika povídkách nastínil, jak nás společenské odloučení proměnilo a zintenzivnilo pocity osamělosti či izolace. V jeho pojetí je i společný oběd nebo setkání s přáteli děsivým filmovým prožitkem. Může za to pestrá směsice žánrů jako sociální horor, thriller, groteska či komedie. Můžeme se těšit na mimořádné herecké výkony idolů K-popu Choie Minho a Pyo Ji-hoo, Choi Ji-woo nebo Lee Yoo-mi, který se proslavil díky seriálu Hra na oliheň.
Sang-hyeon (Song Kang-ho) a Dong-soo (Gang Dong-won) berou děti z babyboxů a prodávají je novým rodinám za nejvyšší nabídku. Jednoho dne se k nim připlete So-young (Lee Ji-Eun), která své dítě také chtěla odložit, ale shodou okolností se rozhodne vydat se s dvojicí na cestu za novou rodinou svého potomka. Do hry vstupuje policie a nakonec i smrt.
Prostý popis zápletky by mohl naznačit, že Prostředník je kriminálním thrillerem z prostředí černého trhu s dětmi, ale to by jej musel režírovat někdo jiný než Hirokazu Kore-eda, jehož Zloději před lety zaujali oscarové akademiky a rozpoutali vlnu vzniku obdobných děl, v nichž hraje výraznou roli humor a sociální satira. Prostředník je v pořadí druhým filmem režiséra, který natočil mimo rodné Japonsko, a opět slibuje mimořádně silný divácký zážitek. Herecký představitel Song Kang-ho byl za svůj výkon oceněný na festivalu v Cannes.
Osmnáctý ročník festivalu Filmasia probíhá od 1. do 6. prosince v pražských kinech Lucerna a Bio Oko. | Filmasia
Článek byl zpracovaný s využitím tiskových materiálů přehlídky Filmasia.
Kinolog: Maminky a padouši mají vždy pravdu. Alespoň v komiksových filmech
Marvelovské komiksy se rozrostly na třicet titulů. Druhý díl Black Panthera však postrádá původního hrdinu, nahradily ho hned čtyři hrdinky. A padouch je ještě méně padouchovitý než předtím.