Od krvavého Medvídka Pú po Kazmu aneb Největší zklamání, na které jsme v roce 2023 vyrazili do kin

Od krvavého Medvídka Pú po Kazmu aneb Největší zklamání, na které jsme v roce 2023 vyrazili do kin
Medvídek Pú: Krev a med | ITN Distribution
65
65
55%
Jeden by čekal, že když se u projektu sejdou scenáristé výborného Tichého místa, Adam Driver a dinosauři, bude to instantní hit. Jenže to by 65 nesměla ve výsledku působit jako podivný maglajz, v němž se skoro zdá, že někdo film s jednou vizí začal a s druhou dokončil. Ostatně, celé propagační materiály jsou postavené na tom, že se hrdina dostane na Zemi před 65 miliony let, a přitom ve struktuře filmu je tento fakt postupně odhalován, aby směřoval k překvapivému twistu. Inu, dinosaurům v kině málokdy řekneme ne, ale tenhle souboj o život se bohužel příliš nevydařil.
Asterix a Obelix: Říše středu
Asterix a Obelix: Říše středu
55%
S Asterixem to jde od třetího hraného dílu (Olympijské hry z roku 2008) od desíti k pěti a poslední film s podtitulem Říše středu už byl téměř neředěnou bolestí. Mizerně vybraní herci, laciná výprava, podivně splácaný příběh, v němž se jen minimálně odráží kouzlo legendární předlohy. Ale to nejhorší výjimečně odvedla česká strana. Vyloženě nesnesitelný je totiž hlavně český dabing, který celé utrpení posouvá ještě o level výš. Jakub Kohák bude mít za Popcornise v pekle speciální místečko.
Expend4bles: Postr4datelní
Expend4bles: Postr4datelní
54%
Pokračování, které nakonec nikdo nechtěl, ale přesto na něj došlo. Sylvester Stallone o něj ztratil zájem a nadělil si ve filmu rozšířené cameo a žánroví klasici z rovnice úplně vypadli. Z týmovky se stalo de facto sólo pro Jasona Stathama, což by nemuselo nutně vadit, kdyby nemělo nezajímavou akci, triky jak z doby druhého playstationu a odfláknutou výpravu. A diváci se nachytat nenechali, takže tohle echo kdysi nadupané série studiu prodělalo okolo sta milionů dolarů. Dobře jim tak.
Flash
Flash
65%
Upřímně bychom sem mohli plácnout rovnou celý komiksový segment, protože to byla jedna velká marnost. Flash však vyčnívá nejvíc. Mít film, kde se vám v multivesmíru otevírají nekonečné možnosti, a dokonce jich částečně využijete (kromě většího množství Batmanů i různí Supermani včetně strašidelně CGI Nicolase Cage), a přesto je výsledkem generická podívaná, to už je téměř na nějakou medaili. Byla radost po letech vidět Michaela Keatona jako Batmana, ale tím to končí. Jinak je Flash zbytečný a hlavně potvrzuje to, že si svět (i Hollywood) potřebuje od komiksů na chvíli odpočinout.
Hypnotik
Hypnotik
59%
Robert Rodriguez kdysi býval tak boží filmař! Ne bezchybný, ale jeho filmy měly nakažlivou energii, v níž se zračila osobnost kluka, který se k filmu dostal, prostě protože chtěl, a každý projekt si hodlal užít do posledního centimetru filmového pásu. V pozdějších letech se bohužel začal topit v rodinných ptákovinách, jeho rukopis se vytratil a nejvíc je to patrné na Hypnotikovi, snaživém pokusu o vlastní Počátek, kde sice nějaké nápady jsou, ale ta nezřízená vypravěčská střela, která si nás kdysi získala Desperadem (1995) a Od soumraku do úsvitu (1996), je nenávratně pryč. Škoda.
Jízda smrti
Jízda smrti
55%
I když už Liam Neeson nemá tah jako v době prvních 96 hodin (2008), pořád mu věříme, že svým charisma dokáže utáhnout kdejaký projekt. Jízda smrti měla k dispozici úspěšnou předlohu (jde o remake výborného španělského thrilleru), dobrého režiséra (Nimród Antal má na kontě Motel smrti nebo Predátory), a přesto je výsledkem nekonečná nuda, která sází na psychologii postav, ale scénář s nimi pracuje asi stejně rafinovaně, jako když se opičky snaží dávat předměty do správných otvorů.
Medvídek Pú: Krev a med
Medvídek Pú: Krev a med
27%
Když dojde na nějaké šílené žánrové spojení (jako třeba Pýcha, předsudek a zombie z roku 2016), automaticky to upoutá zájem široké veřejnosti, a zpravidla to bude buď hrozně dobré, protože si někdo v rámci zběsilé myšlenky dal opravdu záležet, nebo hrozně blbé, protože kromě výchozího nápadu tu nic dalšího není. Medvídek Pú: Krev a med je ten druhý případ. Myšlenka o vraždícím Púovi je (pokud máte ten naturel) vtipná, vytvořený film však není ani zábavný, ani strašidelný. Nicméně někdy i legenda o šíleném nápadu stačí, takže navzdory špatným ohlasům je na cestě dvojka.
ONEMANSHOW: The Movie
ONEMANSHOW: The Movie
50%
V rámci domácí kinematografie pravděpodobně největší zklamání loňského roku. Samozřejmě se nebavíme o finanční stránce věci, kde Kazma dokázal dostat do kin dostat přes pět set tisíc zvědavců. Jen je ohromná škoda, že si nedal za cíl vytvořit i opravdu dobrý film. Tohle mohl být český Borat, velká bouda na všechny, u které se každý pobaví. A Kazma na to tým lidí má. Místo toho se však spokojili jen s cílením na své fanoušky a jejich touhu po pohádkové výhře. Inu, vyšlo to. Dobře pro něj.
Perinbaba a dva světy
Perinbaba a dva světy
41%
Dlouho očekávané pokračování původní Perinbaby z roku 1985 se do kin dostalo až po smrti Juraje Jakubiska. A ano, pozdní Jakubisko měl do svých dřívějších úspěchů daleko. Přesto by si jednoznačně zasloužil lepší rozloučení, než jakým je Perinbaba a dva světy. Chvílemi je z toho Jakubisko cítit, ale většinu času jde o nesourodý guláš, u něhož člověk má pocit, že sleduje spíš nekonečnou pracovní verzi. Ostatně, podle Ondřeje Soukupa, který k filmu dělal hudbu, vzniklo na 200 střihových verzí. S takovou se pak nelze divit, že se v tom nakonec i sami autoři ztratili.
Vymítač ďábla: Znamení víry
Vymítač ďábla: Znamení víry
52%
Jeden by čekal, že když už ve studiu Universal vyplácli za práva na značku Vymítač ďábla astronomických 400 milionů dolarů, dají si s „jejich“ prvním filmem práci, aby se jim náklady co nejrychleji vrátily a oni mohli úspěšně rozvíjet své hororové univerzum. Inu, místo toho vznikl tenhle nestrašidelný zmatek. Projekt dostal na starost režisér/scenárista David Gordon Green, který měl jasný úkol – zopakovat úspěch s restartem Halloweenu. Jenže i tam Green zaválel jen s prvním dílem a pak už narazil. U Vymítače ďábla to projel hned napoprvé a nikdo teď neví, co bude se sérií dál.