Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: perspektiva

  1. Happy end
    Happy end (1967)
    Film
    • KVIFF TV
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnány osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    84%
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnány osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    1
  2. 500 dní se Summer
    500 dní se Summer (2009)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Nezávislá romantická komedie 500 dní se Summer (500 Days of Summer) ukazuje v nelineárním vyprávění 500 dní vztahu mezi dívkou Summer, která nevěří na opravdovou lásku, a mladíkem Tomem, jenž se do ní osudově zamiloval. Ve videoklipově koncipovaných epizodách, které vyjadřují proměnlivé nálady milostného vztahu, hlavní hrdina a vypravěč v jedné osobě přehodnocuje svých 500 dní v Los Angeles plných příslibů, nejistoty, okouzlení, distance, něžnosti, intimity, trapnosti, vášně, hněvu, extáze, léta a Summer.
    Režie:Marc Webb
    78%
    Nezávislá romantická komedie 500 dní se Summer (500 Days of Summer) ukazuje v nelineárním vyprávění 500 dní vztahu mezi dívkou Summer, která nevěří na opravdovou lásku, a mladíkem Tomem, jenž se do ní osudově zamiloval. Ve videoklipově koncipovaných epizodách, které vyjadřují proměnlivé nálady milostného vztahu, hlavní hrdina a vypravěč v jedné osobě přehodnocuje svých 500 dní v Los Angeles plných příslibů, nejistoty, okouzlení, distance, něžnosti, intimity, trapnosti, vášně, hněvu, extáze, léta a Summer.
    Režie:Marc Webb
    2
  3. Dave Chappelle: Sticks & Stones
    Dave Chappelle: Sticks & Stones (2019)
    Film
    • Netflix
    V provokativním stand-upu natáčeném v Atlantě si Dave Chappelle bere na mušku držení zbraní, opiátovou krizi a nebývalou vlnu skandálů celebrit.
    Žánry:Komedie
    75%
    V provokativním stand-upu natáčeném v Atlantě si Dave Chappelle bere na mušku držení zbraní, opiátovou krizi a nebývalou vlnu skandálů celebrit.
    Žánry:Komedie
    3
  4. The Red Pill
    The Red Pill (2016)
    Film
    71%
    4
  5. Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona
    Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (2013)
    Film
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ztrácejí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:Drama
    Režie:Ned Benson
    70%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ztrácejí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:Drama
    Režie:Ned Benson
    5
  6. 10 položek a méně
    10 položek a méně (2006)
    Film
    • Filmbox+
    • SledovaniTV
    Postarší herec, který se čtyři roky neobjevil před kamerou, přijme roli v nízkorozpočtovém filmu. V rámci studia své postavy navštíví provinční supermarket, kde si všimne energické pokladní. Mladá žena, jež řeší různé všední problémy, jej zaujme svou bezprostředností. Vlídný a zvídavý muž se stane svědkem jejího konfliktu s manželem a dozví se, že má absolvovat konkurz na místo sekretářky. Aby v něm půvabná žena trpící nedostatkem sebevědomí uspěla, a získala tak lepší zaměstnání, začne ji herec poučovat a pomáhat... Úsměvná črta o setkání lidí z rozličných vrstev autenticky líčí americkou každodennost a poodhaluje taje herecké profese. Titul snímku cituje nápis na expresní pokladně.
    69%
    Postarší herec, který se čtyři roky neobjevil před kamerou, přijme roli v nízkorozpočtovém filmu. V rámci studia své postavy navštíví provinční supermarket, kde si všimne energické pokladní. Mladá žena, jež řeší různé všední problémy, jej zaujme svou bezprostředností. Vlídný a zvídavý muž se stane svědkem jejího konfliktu s manželem a dozví se, že má absolvovat konkurz na místo sekretářky. Aby v něm půvabná žena trpící nedostatkem sebevědomí uspěla, a získala tak lepší zaměstnání, začne ji herec poučovat a pomáhat... Úsměvná črta o setkání lidí z rozličných vrstev autenticky líčí americkou každodennost a poodhaluje taje herecké profese. Titul snímku cituje nápis na expresní pokladně.
    6
  7. Zmizení Eleanor Rigbyové: On
    Zmizení Eleanor Rigbyové: On (2014)
    Film
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    68%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    7
  8. 11'09''01
    11'09''01 (2002)
    Film
    • Netflix

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    66%

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    8
  9. Íá
    Íá (2022)
    Film
    • HBO Max
    64%
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Pan osud
    Pan osud (1990)
    Film
    Larry Burrows patrí k ľuďom, ktorí si myslia, že svet je slzavým údolím a on je tým najnešťastnejším človekom na celom šírom svete. Je presvedčený, že jeho terajšia situácia by bola celkom iná, keby v detstve neprehral v baseballovom zápase. Jednej noci sa v bare rozpráva s barmanom Mikeom, ktorý mu dá nezvyčajnú ponuku. Vraj zmení jeho život a ponúkne mu taký, o akom vždy sníval. Larry ponuku bez váhania prijme a teší sa, že ho konečne postretlo šťastie. Aké je však jeho prekvapenie a sklamanie, keď zistí, že ani v novom živote sa nevyhne mnohým prekážkam a sklamaniam. Stálo to za to, zmeniť svoj vlastný osud?
    Režie:James Orr
    64%
    Larry Burrows patrí k ľuďom, ktorí si myslia, že svet je slzavým údolím a on je tým najnešťastnejším človekom na celom šírom svete. Je presvedčený, že jeho terajšia situácia by bola celkom iná, keby v detstve neprehral v baseballovom zápase. Jednej noci sa v bare rozpráva s barmanom Mikeom, ktorý mu dá nezvyčajnú ponuku. Vraj zmení jeho život a ponúkne mu taký, o akom vždy sníval. Larry ponuku bez váhania prijme a teší sa, že ho konečne postretlo šťastie. Aké je však jeho prekvapenie a sklamanie, keď zistí, že ani v novom živote sa nevyhne mnohým prekážkam a sklamaniam. Stálo to za to, zmeniť svoj vlastný osud?
    Režie:James Orr
    10
  12. Povídky o dětech
    Povídky o dětech (1965)
    Film
    63%
    11
  13. Južná pošta
    Južná pošta (1988)
    Film
    Prošedivělý muž kráčí travnatou krajinou, míjí železniční koleje, projde rozpadajícím se domem, až dojde k řece. Místo mu připadá známé, asi tady kdysi žil. Hrdina se v myšlenkách vrací o několik desítek let nazpátek, do doby, kdy byl plavovlasým chlapcem, jenž neustále někam běhal a něco hledal. Jedna vzpomínka vyvolává další. Vidíme v nich jisté městečko, jež obývají různorodé postavy se svými každodenními problémy. Někde v pozadí probíhají důležité děje, konec války, hranice, závazky, zrady. To se však nezdá být příliš důležité, vše se ztrácí v návalu událostí, ze kterých každá může být dobrodružstvím. V dětské mysli se skutečné situace mísí s těmi domnělými, vymyšlenými a vedle lidí z masa a kostí existují džinové. Skutečné je jen plynutí času, který nakonec způsobil, že se plavovlasý chlapec proměnil v prošedivělého muže.
    Žánry:Drama
    63%
    Prošedivělý muž kráčí travnatou krajinou, míjí železniční koleje, projde rozpadajícím se domem, až dojde k řece. Místo mu připadá známé, asi tady kdysi žil. Hrdina se v myšlenkách vrací o několik desítek let nazpátek, do doby, kdy byl plavovlasým chlapcem, jenž neustále někam běhal a něco hledal. Jedna vzpomínka vyvolává další. Vidíme v nich jisté městečko, jež obývají různorodé postavy se svými každodenními problémy. Někde v pozadí probíhají důležité děje, konec války, hranice, závazky, zrady. To se však nezdá být příliš důležité, vše se ztrácí v návalu událostí, ze kterých každá může být dobrodružstvím. V dětské mysli se skutečné situace mísí s těmi domnělými, vymyšlenými a vedle lidí z masa a kostí existují džinové. Skutečné je jen plynutí času, který nakonec způsobil, že se plavovlasý chlapec proměnil v prošedivělého muže.
    Žánry:Drama
    12
  14. Melinda a Melinda
    Melinda a Melinda (2004)
    Film
    Zápletka ve filmu MELINDA A MELINDA se objeví v úvodní filmové scéně, ve které si jednoho deštivého večera čtyři sofistikovaní Newyorčané dopřávají večeři v restauraci. Anekdota vyprovokuje diskusi mezi spisovateli Maxem (Larry Pine) a Sy (Wallace Shawnová) o dvojí povaze lidského dramatu, symbolizovaného komedií/tragédií. Nakonec se rozvinou dva příběhy - komický a dramatický - oba soustředěné kolem trochu záhadné ženy jménem Melinda. Ve filmu defilují všechna obvyklá Allenova témata - křehkost lásky, manželská nevěra, sofistikovaná romance, neschopnost komunikace. Jak ve filmu říká jedna z postav: "Je malomyslný, zoufalý, má sebevražedné sklony. Všechny komické prvky jsou přítomny." "Je to něco, co se mi v mých filmech stává často. Často mohou být vyprávěny komicky nebo dramaticky, a já se většinou přikloním ke komickému pojetí," říká Woody Allen. "Ale někdy můžete příběh vyprávět a přitom ho pojmout oběma způsoby." Podle vlastních slov má scénárista/režisér Woody Allen mnohem víc filmových nápadů než může vůbec natočit. Koncept na MELINDU A MELINDU byl jen jedním z mnoha, o kterých v posledních letech průběžně přemýšlel, ale byl jeden z nejzajímavějších. V tomto filmu jeden z nejslavnějších frežisérů posledních třiceti let zkoumá svůj nejoblíbenější terén - osobní boje s morálkou, identitou, intimitou, žárlivostí a rozmary romantické lásky.
    62%
    Zápletka ve filmu MELINDA A MELINDA se objeví v úvodní filmové scéně, ve které si jednoho deštivého večera čtyři sofistikovaní Newyorčané dopřávají večeři v restauraci. Anekdota vyprovokuje diskusi mezi spisovateli Maxem (Larry Pine) a Sy (Wallace Shawnová) o dvojí povaze lidského dramatu, symbolizovaného komedií/tragédií. Nakonec se rozvinou dva příběhy - komický a dramatický - oba soustředěné kolem trochu záhadné ženy jménem Melinda. Ve filmu defilují všechna obvyklá Allenova témata - křehkost lásky, manželská nevěra, sofistikovaná romance, neschopnost komunikace. Jak ve filmu říká jedna z postav: "Je malomyslný, zoufalý, má sebevražedné sklony. Všechny komické prvky jsou přítomny." "Je to něco, co se mi v mých filmech stává často. Často mohou být vyprávěny komicky nebo dramaticky, a já se většinou přikloním ke komickému pojetí," říká Woody Allen. "Ale někdy můžete příběh vyprávět a přitom ho pojmout oběma způsoby." Podle vlastních slov má scénárista/režisér Woody Allen mnohem víc filmových nápadů než může vůbec natočit. Koncept na MELINDU A MELINDU byl jen jedním z mnoha, o kterých v posledních letech průběžně přemýšlel, ale byl jeden z nejzajímavějších. V tomto filmu jeden z nejslavnějších frežisérů posledních třiceti let zkoumá svůj nejoblíbenější terén - osobní boje s morálkou, identitou, intimitou, žárlivostí a rozmary romantické lásky.
    13
  15. Proměna
    Proměna (1991)
    Film
    • iTunes

    Notorický sukničkář Steve Brooks je chladnokrevně zavražděn třemi ze svých milenek za četné citové zločiny, spáchané na ženském pohlaví. V očistci dostane ještě jednu šanci. Může se vrátit na třicet dnů na svět a když najde alespoň jednu ženu, která ho má opravdu ráda, jeho návrat bude trvalý. Steve si oddechne, ale jen do chvíle, než zjistí, že byl pro svůj návrat vybaven tělem přitažlivé blondýnky. Podaří se mu sice vydávat se za svou nevlastní sestru Amandu a dokonce získá své bývalé místo v reklamní agentuře, ale jinak se potýká s neustálými problémy. Těžko si zvyká na nový zevnějšek a především na nevybíravý způsob dvoření svého šéfa i dalších mužů. Pokus navázat vztah s lesbickou majitelkou velké kosmetické firmy sice přináší agentuře výhodnou smlouvu, ale ke kýženému cíli nevede. Amanda je zoufalá. Vyměřených třicet dnů rychle plyne a jediný, kdo k ní chová kladné city, je Stevův přítel Walter. Všechno se zdá být ztraceno, než Amanda zjistí, že následkem jedné noci, strávené s Walterem, v jejím těle klíčí nový život.

    59%

    Notorický sukničkář Steve Brooks je chladnokrevně zavražděn třemi ze svých milenek za četné citové zločiny, spáchané na ženském pohlaví. V očistci dostane ještě jednu šanci. Může se vrátit na třicet dnů na svět a když najde alespoň jednu ženu, která ho má opravdu ráda, jeho návrat bude trvalý. Steve si oddechne, ale jen do chvíle, než zjistí, že byl pro svůj návrat vybaven tělem přitažlivé blondýnky. Podaří se mu sice vydávat se za svou nevlastní sestru Amandu a dokonce získá své bývalé místo v reklamní agentuře, ale jinak se potýká s neustálými problémy. Těžko si zvyká na nový zevnějšek a především na nevybíravý způsob dvoření svého šéfa i dalších mužů. Pokus navázat vztah s lesbickou majitelkou velké kosmetické firmy sice přináší agentuře výhodnou smlouvu, ale ke kýženému cíli nevede. Amanda je zoufalá. Vyměřených třicet dnů rychle plyne a jediný, kdo k ní chová kladné city, je Stevův přítel Walter. Všechno se zdá být ztraceno, než Amanda zjistí, že následkem jedné noci, strávené s Walterem, v jejím těle klíčí nový život.

    14
  16. Šest statečných
    Šest statečných (1999)
    Film
    Celovečerní film složený z 6 krátkých filmů - 3 českých a 3 slovenských začínajících autorů. Keď nie, tak nie - režie Vladimír Král. Film o drezúře slonů, o tom, jak se nevyplatí ničit si některými věcmi nervy. Tomík - režie Vojtěch Mašek. Absurdní příběh exhibicionisty a jeho rodičů. Rojkovia - režie Jaroslav Vojtek. Příběh o složitosti vztahů v mladém manželství. Pražské nokturno - režie Tereza Kučerová. Zprostředkovává neurotický pocit z velkoměsta. Zloději - režie Martin Repka. Oleg ze svého bytu pozoruje realitu na našich sídlištích. O kouzelném zvonu - režie Aurel Klimt. Obyvatelé městečka Podkrkavice získají darem z Tibetu zvon, který v nich svou harmonií probouzí dobrosrdečnost.
    54%
    Celovečerní film složený z 6 krátkých filmů - 3 českých a 3 slovenských začínajících autorů. Keď nie, tak nie - režie Vladimír Král. Film o drezúře slonů, o tom, jak se nevyplatí ničit si některými věcmi nervy. Tomík - režie Vojtěch Mašek. Absurdní příběh exhibicionisty a jeho rodičů. Rojkovia - režie Jaroslav Vojtek. Příběh o složitosti vztahů v mladém manželství. Pražské nokturno - režie Tereza Kučerová. Zprostředkovává neurotický pocit z velkoměsta. Zloději - režie Martin Repka. Oleg ze svého bytu pozoruje realitu na našich sídlištích. O kouzelném zvonu - režie Aurel Klimt. Obyvatelé městečka Podkrkavice získají darem z Tibetu zvon, který v nich svou harmonií probouzí dobrosrdečnost.
    15
  17. Profesoři za školou
    Profesoři za školou (1976)
    Film
    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spokojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.
    Žánry:Drama
    52%
    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spokojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.
    Žánry:Drama
    16
  18. Gulliverovy cesty
    Gulliverovy cesty (2010)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    V moderním, rodinném a komediálním 3D pojetí klasické pohádky Jonathana Swifta hraje Jack Black (Škola ro(c)ku, King Kong) Lemuela Gullivera, obyčejného chlápka, který třídí poštu v redakci newyorských novin a sní o tom, že z něj bude autor cestopisů. Podfukem se mu podaří přesvědčit editorku Darcy, kterou tajně miluje, aby ho pověřila napsáním článku o Bermudském trojúhelníku. Během výpravy na Bermudy Gulliver ale ztroskotá a dostane se do dosud neobjevené země Liliputánů. Zde je sice nejprve zatčen generálem Edwardem (Chris O’Dowd), ale již brzy se z něj stane všemi obdivovaný a respektovaný obr. Gulliver pomáhá prostému hochovi Horatiovi (Jason Segel) namluvit si princeznu (Emily Blunt) a sám dokáže porazit nepřátelskou armádu Blefusciánů. K tomu přidá několik smyšlených povídaček o tom, jak vymyslel největší vynálezy světa a jak byl ve středu dění těch nejdůležitějších světových událostí a jeho důležitost nabývá vskutku obřích rozměrů. Když ale vyjde najevo skutečná pravda o tom, co je zač, ztratí Gulliver veškerou přízeň, kterou si u Liliputánů vydobyl. Navíc se kvůli němu Liliputáni ocitnou ve velkém nebezpečí a tak mu nezbývá nic jiného než nalézt způsob, jak napravit všechny škody, které spáchal. Gulliver v podání Jacka Blacka je díky jeho nezaměnitelnému humoru, energii a neuvěřitelným příhodám velmi sympatická a až dětská postava. “Jack je středobodem filmu,” říká o výkonu hlavního protagonisty režisér Rob Letterman (Příběh žraloka, Monstra vs. Vetřelci). Zároveň dodává: „Gulliverovy cesty jsou především o postavách, vztazích a silných emocích. Efekty a 3D jsou “jen” třešničkou na dortu.” Zajímavostí je, že na vizuálních efektech filmu pracovala mimo jiné společnost WETA Digital, která je držitelem Oscarů za přelomovou práci na filmech Avatar, Pán prstenů a King Kong a svět Liliputánů vytvořil filmový architekt Gavin Bocquet, který se podílel na filmech Star Wars– epizody I -III.
    51%
    V moderním, rodinném a komediálním 3D pojetí klasické pohádky Jonathana Swifta hraje Jack Black (Škola ro(c)ku, King Kong) Lemuela Gullivera, obyčejného chlápka, který třídí poštu v redakci newyorských novin a sní o tom, že z něj bude autor cestopisů. Podfukem se mu podaří přesvědčit editorku Darcy, kterou tajně miluje, aby ho pověřila napsáním článku o Bermudském trojúhelníku. Během výpravy na Bermudy Gulliver ale ztroskotá a dostane se do dosud neobjevené země Liliputánů. Zde je sice nejprve zatčen generálem Edwardem (Chris O’Dowd), ale již brzy se z něj stane všemi obdivovaný a respektovaný obr. Gulliver pomáhá prostému hochovi Horatiovi (Jason Segel) namluvit si princeznu (Emily Blunt) a sám dokáže porazit nepřátelskou armádu Blefusciánů. K tomu přidá několik smyšlených povídaček o tom, jak vymyslel největší vynálezy světa a jak byl ve středu dění těch nejdůležitějších světových událostí a jeho důležitost nabývá vskutku obřích rozměrů. Když ale vyjde najevo skutečná pravda o tom, co je zač, ztratí Gulliver veškerou přízeň, kterou si u Liliputánů vydobyl. Navíc se kvůli němu Liliputáni ocitnou ve velkém nebezpečí a tak mu nezbývá nic jiného než nalézt způsob, jak napravit všechny škody, které spáchal. Gulliver v podání Jacka Blacka je díky jeho nezaměnitelnému humoru, energii a neuvěřitelným příhodám velmi sympatická a až dětská postava. “Jack je středobodem filmu,” říká o výkonu hlavního protagonisty režisér Rob Letterman (Příběh žraloka, Monstra vs. Vetřelci). Zároveň dodává: „Gulliverovy cesty jsou především o postavách, vztazích a silných emocích. Efekty a 3D jsou “jen” třešničkou na dortu.” Zajímavostí je, že na vizuálních efektech filmu pracovala mimo jiné společnost WETA Digital, která je držitelem Oscarů za přelomovou práci na filmech Avatar, Pán prstenů a King Kong a svět Liliputánů vytvořil filmový architekt Gavin Bocquet, který se podílel na filmech Star Wars– epizody I -III.
    17
  19. Mámy na pařbě
    Mámy na pařbě (2014)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    47%
    18
  20. Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba
    Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba (2000)
    Film
    • DaFilms

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů, nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    44%

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů, nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    19
Které jsou top filmy na téma perspektiva? Ve filmovém žebříčku pro téma perspektiva s celkovým počtem 19 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Happy end, 500 dní se Summer, Dave Chappelle: Sticks & Stones, The Red Pill, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, s hlavními hvězdami, jako jsou: Vladimír Menšík, Jaroslava Obermaierová, Josef Abrhám, Bohuš Záhorský, Stella Zázvorková, Jiří Steimar. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.