?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Luigi Musini: Filmy a seriály

  • Hotel Rwanda
    Hotel Rwanda (2004)
    Film
    • Filmbox+

    Píše se rok 1993, ve Rwandě vypukla kmenová válka mezi Hutu a Tutsii. Celý svět v čele s OSN fatálně selhal a nyní jen prostřednictvím médií bezmocně přihlíží jednomu z nejmasovějších a nejkrutějších pogromů od konce 2. světové války. Paul Rusesabagina je managerem hotelu, který za normálních okolností slouží diplomatické smetánce a bohatým cizincům. Bez váhání otevře brány luxusního resortu bezbranným uprchlíkům. Těch se tam až do konce konfliktu postupně tísní 1268. Jeden muž tak zmohl tisíckrát víc, než tisíce vojáků mírových vojsk. Konflikt si za pouhé 3 měsíce trvání vyžádal skoro milion lidských životů.

    83%

    Píše se rok 1993, ve Rwandě vypukla kmenová válka mezi Hutu a Tutsii. Celý svět v čele s OSN fatálně selhal a nyní jen prostřednictvím médií bezmocně přihlíží jednomu z nejmasovějších a nejkrutějších pogromů od konce 2. světové války. Paul Rusesabagina je managerem hotelu, který za normálních okolností slouží diplomatické smetánce a bohatým cizincům. Bez váhání otevře brány luxusního resortu bezbranným uprchlíkům. Těch se tam až do konce konfliktu postupně tísní 1268. Jeden muž tak zmohl tisíckrát víc, než tisíce vojáků mírových vojsk. Konflikt si za pouhé 3 měsíce trvání vyžádal skoro milion lidských životů.

    1
  • On My Skin
    On My Skin (2018)
    Film
    • Netflix
    73%
    2
  • Cantando dietro i paraventi
    Cantando dietro i paraventi (2003)
    Film
    70%
    3
  • Torneranno i prati
    Torneranno i prati (2014)
    Film
    69%
    4
  • Brucio nel vento
    Brucio nel vento (2002)
    Film
    Tobiáš Horvath žije ve Švýcarsku, kde už deset let pracuje v továrně na hodinky. Narodil se v blíže neurčené vesnici v blíže neurčené zemi ve východní Evropě. Vyrůstal v bídě, bez otce, s matkou, která příležitostně provozovala prostituci. Když jednoho dne zjistil, kdo je jeho otcem, vrazil mu nůž do zad a v domnění, že ho zabil, utekl. Jeho současný život, uplývající v jednotvárné mechanické práci a ve chvilkových milostných avantýrách, je mu z duše protivný a Tobiáš před ním utíká do literárních pokusů a do snů o lásce. Jednoho dne potká ženu svých snů: zná ji z dětství a ví, že je dcerou jeho otce. Dnes je Karolina vdaná za vědeckého pracovníka, s nímž do Švýcarska přijela. Láska Tobiáše a Karoliny se zdá být odsouzena k porážce, ale Tobiáš se nehodlá své lásky vzdát. Film vznikl podle románu maďarské autorky Agoty Kristofové, avšak režisér našel podle svých slov ideálního představitele Tobiáše v českém loutkoherci Ivanu Fraňkovi, a proto obsadil i do dalších důležitých rolí Čechy. [44. MFF Karlovy Vary]
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Tobiáš Horvath žije ve Švýcarsku, kde už deset let pracuje v továrně na hodinky. Narodil se v blíže neurčené vesnici v blíže neurčené zemi ve východní Evropě. Vyrůstal v bídě, bez otce, s matkou, která příležitostně provozovala prostituci. Když jednoho dne zjistil, kdo je jeho otcem, vrazil mu nůž do zad a v domnění, že ho zabil, utekl. Jeho současný život, uplývající v jednotvárné mechanické práci a ve chvilkových milostných avantýrách, je mu z duše protivný a Tobiáš před ním utíká do literárních pokusů a do snů o lásce. Jednoho dne potká ženu svých snů: zná ji z dětství a ví, že je dcerou jeho otce. Dnes je Karolina vdaná za vědeckého pracovníka, s nímž do Švýcarska přijela. Láska Tobiáše a Karoliny se zdá být odsouzena k porážce, ale Tobiáš se nehodlá své lásky vzdát. Film vznikl podle románu maďarské autorky Agoty Kristofové, avšak režisér našel podle svých slov ideálního představitele Tobiáše v českém loutkoherci Ivanu Fraňkovi, a proto obsadil i do dalších důležitých rolí Čechy. [44. MFF Karlovy Vary]
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Příběh Marie a Juliena
    Příběh Marie a Juliena (2003)
    Film
    Osamělý Julien Müller vyhlíží zcela obyčejně, podobně jako jeho poloprázdný dům s hodinářskou dílnou. Posléze však začneme jeho profesi vnímat symbolicky, ani ne tak kvůli záhadným obchodně-vyděračským vztahům s démonickou madame, ale kvůli jeho poutům k tajemné Marii. Před rokem se zdálo, že se osudově setkali, jenže Marie pak beze stopy zmizela a teď se stejně nevysvětlitelně opět vynořila. Začnou spolu žít a Marie střídá chvíle oddané lásky a vášně s odtažitostí a mrazivou zmrtvělostí, jako by přicházela ze světa, kde čas nemá žádnou váhu a s ním nic, co je na něm budováno a co se v něm rozprostírá. A Julien, zvyklý vše odměřovat tikotem hodin, stojí zcela bezmocně před odhalovaným tajemstvím. Zvláštního napětí je ve filmu dosahováno tím, že všední prostředí se před našima očima proměňuje v mámivé labyrinty, jež obsahují magické předměty a směrem k postavám vysílají sotva zachytitelné signály.
    67%
    Osamělý Julien Müller vyhlíží zcela obyčejně, podobně jako jeho poloprázdný dům s hodinářskou dílnou. Posléze však začneme jeho profesi vnímat symbolicky, ani ne tak kvůli záhadným obchodně-vyděračským vztahům s démonickou madame, ale kvůli jeho poutům k tajemné Marii. Před rokem se zdálo, že se osudově setkali, jenže Marie pak beze stopy zmizela a teď se stejně nevysvětlitelně opět vynořila. Začnou spolu žít a Marie střídá chvíle oddané lásky a vášně s odtažitostí a mrazivou zmrtvělostí, jako by přicházela ze světa, kde čas nemá žádnou váhu a s ním nic, co je na něm budováno a co se v něm rozprostírá. A Julien, zvyklý vše odměřovat tikotem hodin, stojí zcela bezmocně před odhalovaným tajemstvím. Zvláštního napětí je ve filmu dosahováno tím, že všední prostředí se před našima očima proměňuje v mámivé labyrinty, jež obsahují magické předměty a směrem k postavám vysílají sotva zachytitelné signály.
    6
  • Opopomoz aneb Vánoční příběh
    Opopomoz aneb Vánoční příběh (2003)
    Film
    67%
    7
  • Černé duše
    Černé duše (2014)
    Film
    Tři bratři jsou nuceni vrátit se na rodné vrcholky Kalábrie a potýkat se s nevyřešenými záležitostmi z minulosti své zločinecké rodiny. Příběh tří bratrů z kalábrijské zločinecké rodiny je tlumenou moralitou inspirovanou skutečnými událostmi. Překupník drog Luigi, podnikatel Rocco a excentrický pasák koz Luciano se dostanou do problémů poté, co se Lucianův syn a příslušník ztracené generace Leo kvůli banálnímu sporu dopustí aktu zastrašování v baru spravovaném klanem rivalů. Z drobné neshody vyklíčí konflikt, který má ve výsledku rozměry antické tragédie. (Film Europe)
    65%
    Tři bratři jsou nuceni vrátit se na rodné vrcholky Kalábrie a potýkat se s nevyřešenými záležitostmi z minulosti své zločinecké rodiny. Příběh tří bratrů z kalábrijské zločinecké rodiny je tlumenou moralitou inspirovanou skutečnými událostmi. Překupník drog Luigi, podnikatel Rocco a excentrický pasák koz Luciano se dostanou do problémů poté, co se Lucianův syn a příslušník ztracené generace Leo kvůli banálnímu sporu dopustí aktu zastrašování v baru spravovaném klanem rivalů. Z drobné neshody vyklíčí konflikt, který má ve výsledku rozměry antické tragédie. (Film Europe)
    8
  • Buffalo Soldiers: Odvaha a přátelství
    Buffalo Soldiers: Odvaha a přátelství (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Režisér Spike Lee (nar. 1957) patří k nejvýznamnějším současným černošským tvůrcům a v roce 2008 adaptoval pro film válečný román Jamese McBridea Zázrak v Santa Anně (2002), v němž autor líčí osudy několika příslušníků 92. pěší divize, složené z barevných vojáků (historicky přezdívaných Buffalo Soldiers), při kampani v italském Toskánsku. Čtyři z nich, seržanti Stamps (Derek Luke) a Cummings (Michael Ealy), desátník Negron (Laz Alonso) a prostoduchý vojín Train (Omar Benson Miller), uvíznou v malé vesničce za nepřátelskými liniemi. Tady se dostávají do místních partyzánských sporů, snaží se odrazit útočící Němce a vrátit se zpátky ke svým. (oficiální text distributora)
    Režie:Spike Lee
    64%
    Režisér Spike Lee (nar. 1957) patří k nejvýznamnějším současným černošským tvůrcům a v roce 2008 adaptoval pro film válečný román Jamese McBridea Zázrak v Santa Anně (2002), v němž autor líčí osudy několika příslušníků 92. pěší divize, složené z barevných vojáků (historicky přezdívaných Buffalo Soldiers), při kampani v italském Toskánsku. Čtyři z nich, seržanti Stamps (Derek Luke) a Cummings (Michael Ealy), desátník Negron (Laz Alonso) a prostoduchý vojín Train (Omar Benson Miller), uvíznou v malé vesničce za nepřátelskými liniemi. Tady se dostávají do místních partyzánských sporů, snaží se odrazit útočící Němce a vrátit se zpátky ke svým. (oficiální text distributora)
    Režie:Spike Lee
    9
  • Sulla Stessa Onda
    Sulla Stessa Onda (2021)
    Film
    • Netflix
    64%
    10
  • Otec a syn
    Otec a syn (2003)
    Film
    Otec a syn žijí společně v podkrovním bytě. Otec má za sebou válečnou zkušenost, syn se pro ni teprve cvičí. Střecha sousedního domu jim slouží jako hřiště, cvičiště i místo odpočinku. Někdy vypadají jako bratři, jindy dokonce jako milenci. Syn má přítelkyni, která na otce trochu žárlí. Naproti tomu nikdo jiný než právě on neumí syna utišit, když ho ve spánku přepadnou noční můry. Oba přitom vědí, že se budou muset za čas rozloučit. Režisér Alexandr Sokurov tímto filmem navazuje na starší titul Matka a syn (1996). Z hlediska intimního tématu vytváří zajímavý protiklad k politicko-historickým dílům, jimž se v posledních letech věnoval (Moloch, Taurus, Slunce a Ruská archa).

    Otec a jeho dospívající syn vypadají jako dva bratři. Žijí v malém podkrovním bytě. Otec dlouhé roky sloužil u letectva a ačkoli je ještě stále mladý, předpisy ho přinutily odejít už ve středním věku do důchodu. Ještě během studií prožil jedinou lásku svého života, oženil se s ní a narodil se mu syn. Manželka však brzy zemřela, a tak zůstal se synem sám. Syn vyrostl a má se z něj také stát voják. Pro otce je jeho syn jediným spojivem s minulostí a mrtvou manželkou - každý den mu rysy synovy tváře připomínají tvář milované ženy. Syn, který vyrůstal bez mateřské něhy, miluje svého otce hlubokou synovskou láskou. Otce se synem spojuje křehké pouto a vzájemná zodpovědnost. Ale teď už na syna čeká dospělost. Musí se rozhodnout mezi oddaností k otci a vlastním životem se svou dívkou. Cesty otce a syna se musí rozejít, aby se v budoucnosti opět a jinak spojily. Film režiséra Alexandra Sokurova je po filmu Matka a syn druhým dílem trilogie o mezilidských vztazích. Zatímco první dva díly se věnují poutu mezi rodiči a dítětem, třetí zamýšlený díl s názvem Dva bratři a sestra má být analýzou sourozeneckých vztahů. Podobně jako Matka a syn je i snímek Otec a syn spíše meditací než příběhem. Zobrazuje ideál otcovsko-synovské lásky, ale i bolest, kterou nevyhnutelné narušení tohoto ideálního vztahu přináší. Na MFF Cannes získal film Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    64%
    Otec a syn žijí společně v podkrovním bytě. Otec má za sebou válečnou zkušenost, syn se pro ni teprve cvičí. Střecha sousedního domu jim slouží jako hřiště, cvičiště i místo odpočinku. Někdy vypadají jako bratři, jindy dokonce jako milenci. Syn má přítelkyni, která na otce trochu žárlí. Naproti tomu nikdo jiný než právě on neumí syna utišit, když ho ve spánku přepadnou noční můry. Oba přitom vědí, že se budou muset za čas rozloučit. Režisér Alexandr Sokurov tímto filmem navazuje na starší titul Matka a syn (1996). Z hlediska intimního tématu vytváří zajímavý protiklad k politicko-historickým dílům, jimž se v posledních letech věnoval (Moloch, Taurus, Slunce a Ruská archa).

    Otec a jeho dospívající syn vypadají jako dva bratři. Žijí v malém podkrovním bytě. Otec dlouhé roky sloužil u letectva a ačkoli je ještě stále mladý, předpisy ho přinutily odejít už ve středním věku do důchodu. Ještě během studií prožil jedinou lásku svého života, oženil se s ní a narodil se mu syn. Manželka však brzy zemřela, a tak zůstal se synem sám. Syn vyrostl a má se z něj také stát voják. Pro otce je jeho syn jediným spojivem s minulostí a mrtvou manželkou - každý den mu rysy synovy tváře připomínají tvář milované ženy. Syn, který vyrůstal bez mateřské něhy, miluje svého otce hlubokou synovskou láskou. Otce se synem spojuje křehké pouto a vzájemná zodpovědnost. Ale teď už na syna čeká dospělost. Musí se rozhodnout mezi oddaností k otci a vlastním životem se svou dívkou. Cesty otce a syna se musí rozejít, aby se v budoucnosti opět a jinak spojily. Film režiséra Alexandra Sokurova je po filmu Matka a syn druhým dílem trilogie o mezilidských vztazích. Zatímco první dva díly se věnují poutu mezi rodiči a dítětem, třetí zamýšlený díl s názvem Dva bratři a sestra má být analýzou sourozeneckých vztahů. Podobně jako Matka a syn je i snímek Otec a syn spíše meditací než příběhem. Zobrazuje ideál otcovsko-synovské lásky, ale i bolest, kterou nevyhnutelné narušení tohoto ideálního vztahu přináší. Na MFF Cannes získal film Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    11
  • Poslední léto
    Poslední léto (2014)
    Film
    63%
    12
  • Ráno v Benátkách
    Ráno v Benátkách (2002)
    Film
    Pondělí ráno. Vincent vstává v pět hodin, nasedá do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Po návratu domů by nejraději maloval, samotu jeho ateliéru však permanentně narušují rodinné povinnosti. Práce, žena i děti mu ze života dělají peklo, a tak si jednoho dne koupí lístek do Benátek a bez varování odjíždí. Po dlouhé době se dokáže radovat z obyčejného dne, prochází se městem a potkává jistého Carla, který mu nabídne nocleh. Ráno je oba nezvykle brzo probouzí budík. Je pondělí a Carlo musí do továrny, kde se nesmí kouřit a kde se hodně a jednotvárně pracuje. Vincent raději cestuje dál, neznámo kam, a když se po zhruba osmi měsících jednoho večera opět ukáže ve svém stavení kdesi na francouzském venkově, zjišťuje, že rodina si jeho nepřítomnosti málem ani nevšimla. Ráno tedy v pět hodin vstane, nasedne do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Snímek byl na Berlinale 2002 oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.
    63%
    Pondělí ráno. Vincent vstává v pět hodin, nasedá do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Po návratu domů by nejraději maloval, samotu jeho ateliéru však permanentně narušují rodinné povinnosti. Práce, žena i děti mu ze života dělají peklo, a tak si jednoho dne koupí lístek do Benátek a bez varování odjíždí. Po dlouhé době se dokáže radovat z obyčejného dne, prochází se městem a potkává jistého Carla, který mu nabídne nocleh. Ráno je oba nezvykle brzo probouzí budík. Je pondělí a Carlo musí do továrny, kde se nesmí kouřit a kde se hodně a jednotvárně pracuje. Vincent raději cestuje dál, neznámo kam, a když se po zhruba osmi měsících jednoho večera opět ukáže ve svém stavení kdesi na francouzském venkově, zjišťuje, že rodina si jeho nepřítomnosti málem ani nevšimla. Ráno tedy v pět hodin vstane, nasedne do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Snímek byl na Berlinale 2002 oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.
    13
  • Il villaggio di cartone
    Il villaggio di cartone (2011)
    Film
    62%
    14
  • Nesahejte na sekeru
    Nesahejte na sekeru (2007)
    Film
    62%
    15
  • Podzimní zahrady
    Podzimní zahrady (2006)
    Film
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    59%
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    16
  • Derviscio, Il
    Derviscio, Il (2001)
    Film
    Nevinného bratra Mevleviho šejka Ahmeta Nurettina uvrhnou do vězení. Derviš věří, že se jeho bratr nakonec vrátí, protože je nevinný. Jeho naděje se však rozplynou, když soudce odsoudí jeho bratra k smrti. Derviš se pouští do velkého zúčtování se sebou samým, rozhodne se postavit těm, kteří jsou za to zodpovědní, a začne podněcovat lid k revoltě. Časem se sám stane součástí té moci, proti které bojuje...
    59%
    Nevinného bratra Mevleviho šejka Ahmeta Nurettina uvrhnou do vězení. Derviš věří, že se jeho bratr nakonec vrátí, protože je nevinný. Jeho naděje se však rozplynou, když soudce odsoudí jeho bratra k smrti. Derviš se pouští do velkého zúčtování se sebou samým, rozhodne se postavit těm, kteří jsou za to zodpovědní, a začne podněcovat lid k revoltě. Časem se sám stane součástí té moci, proti které bojuje...
    17
  • Agata e la tempesta
    Agata e la tempesta (2004)
    Film
    59%
    18
  • Anita B.
    Anita B. (2014)
    Film
    Když se Anita, židovská dívka maďarského původu, po válce vrací z Osvětimi, vezme ji k sobě její jediná přeživší příbuzná Monika, která žije se svým manželem Aronem, synem Robym a Aronovým bratrem Elim v malém městečku nedaleko Prahy. Anita však brzy zjistí, že její vzpomínky nejsou v rodině vítanými hosty. Nikdo nechce poslouchat, co má na srdci, všichni se snaží na hrůzy Osvětimi zapomenout. Dívka brzy zažívá silný a vášnivý románek, který ji ale téměř srazí na kolena. Nakonec se díky své odvaze naučí znovu žít.
    Žánry:Drama
    56%
    Když se Anita, židovská dívka maďarského původu, po válce vrací z Osvětimi, vezme ji k sobě její jediná přeživší příbuzná Monika, která žije se svým manželem Aronem, synem Robym a Aronovým bratrem Elim v malém městečku nedaleko Prahy. Anita však brzy zjistí, že její vzpomínky nejsou v rodině vítanými hosty. Nikdo nechce poslouchat, co má na srdci, všichni se snaží na hrůzy Osvětimi zapomenout. Dívka brzy zažívá silný a vášnivý románek, který ji ale téměř srazí na kolena. Nakonec se díky své odvaze naučí znovu žít.
    Žánry:Drama
    19
  • 36 pohledů z vrcholu Saint-Loup
    36 pohledů z vrcholu Saint-Loup (2009)
    Film
    56%
    20
  • Uno di famiglia
    Uno di famiglia (2018)
    Film
    56%
    21
  • Terapia di coppia per amanti
    Terapia di coppia per amanti (2017)
    Film
    55%
    22
  • Úžasný Boccaccio
    Úžasný Boccaccio (2015)
    Film
    • Edison
    Florencie, Itálie, rok 1348. Zatímco v toskánském městě řádí nelítostná černá smrt, skupina mladých lidí šlechtického původu se uchyluje do vily v nedalekých horách. Aby jim neradostný čas lépe utíkal, rozhodnou se, že si ho ukrátí vyprávěním. Jeden den, jeden zvolený král či královna, jeden příběh na vybrané téma. Z původní stovky povídek Boccacciova renesančního klenotu Dekameron si Paolo a Vittorio Tavianiové zvolili pět plných fantazie, lásky, touhy a groteskních úkladů. (Film Europe)
    54%
    Florencie, Itálie, rok 1348. Zatímco v toskánském městě řádí nelítostná černá smrt, skupina mladých lidí šlechtického původu se uchyluje do vily v nedalekých horách. Aby jim neradostný čas lépe utíkal, rozhodnou se, že si ho ukrátí vyprávěním. Jeden den, jeden zvolený král či královna, jeden příběh na vybrané téma. Z původní stovky povídek Boccacciova renesančního klenotu Dekameron si Paolo a Vittorio Tavianiové zvolili pět plných fantazie, lásky, touhy a groteskních úkladů. (Film Europe)
    23
  • Falkehjerte
    Falkehjerte (1999)
    Film
    54%
    24
  • Assolo
    Assolo (2016)
    Film
    51%
    25

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.