Gábor Máté: Nejlepší filmy a seriály

6.2

Gábor Máté: Filmy a seriály

  • Terápia
    Terápia (2012)
    Seriál
    • HBO Max
    85%
    1
  • Sluneční jas
    Sluneční jas (1999)
    FilmRole: Rosner
    Film nás postupně provází třemi generacemi maďarských Židů, vedle nichž se jakoby v kostce odkrývá složitá a rozporuplná historie Evropy dvacátého století. Hlavními hrdiny strhujícího příběhu jsou členové rodiny Sonnenscheinů-Sorsů, kteří nějakým způsobem poznamenají tři politické režimy: Rakousko-uherskou monarchii a krátké demokracie, dobu nacismu a období poválečného komunismu. Osudy soudce Ignatze Sonnenscheina, jeho syna - olympijského mistra v šermu Adama Sorse a posléze vnuka Ivana Sorse přitom ovlivňují jejich politická a náboženská příslušnost, ale také milostné vášně a vztahy...
    Žánry:Drama
    74%
    Film nás postupně provází třemi generacemi maďarských Židů, vedle nichž se jakoby v kostce odkrývá složitá a rozporuplná historie Evropy dvacátého století. Hlavními hrdiny strhujícího příběhu jsou členové rodiny Sonnenscheinů-Sorsů, kteří nějakým způsobem poznamenají tři politické režimy: Rakousko-uherskou monarchii a krátké demokracie, dobu nacismu a období poválečného komunismu. Osudy soudce Ignatze Sonnenscheina, jeho syna - olympijského mistra v šermu Adama Sorse a posléze vnuka Ivana Sorse přitom ovlivňují jejich politická a náboženská příslušnost, ale také milostné vášně a vztahy...
    Žánry:Drama
    2
  • Člověk bez osudu
    Člověk bez osudu (2005)
    FilmRole: Miklós
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    72%
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    3
  • Sose halunk meg
    Sose halunk meg (1993)
    FilmRole: Imre
    72%
    4
  • Ripacsok
    Ripacsok (1981)
    Film
    Film "Ripacsok" je skvělý snímek s výborným soundtrackem, hereckými výkony, kamerou, režií a tak dále. Svět "umělců", přehrávajících herců, dobrých klaunů a špatných klaunů... V mnoha ohledech jedinečný film. Pál Sándor je velmi dobrý maďarský režisér, podívejte se na jeho filmy (zejména na o něco lepší "Régi idõk focija"), pokud budete mít příležitost.
    Žánry:Drama
    72%
    Film "Ripacsok" je skvělý snímek s výborným soundtrackem, hereckými výkony, kamerou, režií a tak dále. Svět "umělců", přehrávajících herců, dobrých klaunů a špatných klaunů... V mnoha ohledech jedinečný film. Pál Sándor je velmi dobrý maďarský režisér, podívejte se na jeho filmy (zejména na o něco lepší "Régi idõk focija"), pokud budete mít příležitost.
    Žánry:Drama
    5
  • Hosszú alkony
    Hosszú alkony (1997)
    FilmRole: Múzeumigazgató
    71%
    6
  • 6:3
    6:3 (1999)
    Film
    Tvůrci, zejména Péter Tímár, chtěli vyvolat atmosféru komunistické diktatury éry Rákosiho, která trvala od roku 1947 do roku 1956. Myslím, že se jim to velmi podařilo zrekonstruovat: pokud si přečtete historické knihy o této éře a noviny z té doby, pokud jste poslouchali vyprávění svých rodičů a prarodičů, zjistíte, že podobnosti jsou šokující. Hlavní postava (Tutti - Károly Eperjes) je vynikající, Eperjes hraje výstředního, ale sympatického podivína a je ve své nejlepší formě.
    Žánry:Komedie
    69%
    Tvůrci, zejména Péter Tímár, chtěli vyvolat atmosféru komunistické diktatury éry Rákosiho, která trvala od roku 1947 do roku 1956. Myslím, že se jim to velmi podařilo zrekonstruovat: pokud si přečtete historické knihy o této éře a noviny z té doby, pokud jste poslouchali vyprávění svých rodičů a prarodičů, zjistíte, že podobnosti jsou šokující. Hlavní postava (Tutti - Károly Eperjes) je vynikající, Eperjes hraje výstředního, ale sympatického podivína a je ve své nejlepší formě.
    Žánry:Komedie
    7
  • Milá Emo, drahá Bětko
    Milá Emo, drahá Bětko (1992)
    FilmRole: Duty Officer
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak, aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    69%
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak, aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    8
  • Všechno nejlepší k narozeninám
    Všechno nejlepší k narozeninám (2003)
    FilmRole: Péter
    Poněkud zakřiknutý, nenápadný učitel hudební výchovy András žije se svou až příliš starostlivou matkou v Budapešti. Jediné, co rozjasňuje jeho všední život, jsou podivné sny, v nichž se mu zjevují například fyzik Albert Einstein nebo herečka a zpěvačka Kati Kovácsová. V den svých třicátých narozenin chce András dohnat vše, co doposud nestihl. A podle jeho představ toho není zase tak málo: prožít sex s dvěma ženami, zajistit si vlastní auto a nalézt pro sebe byt. Po ranní nepříliš optimistické návštěvě lékařské ordinace začne tento poněkud náročný plán uskutečňovat. Náhoda mu brzy postaví do cesty nečekanou překážku v podobě poněkud vyzývavé atraktivní blondýnky Gyöngyi. Ta má jasnou představu, jak užitečně využít několik dalších hodin... Příběh, v němž nechybí prvky černé komedie, melodramatu a osobité nadsázky, natočil scenárista a režisér Csaba Fazekas. Snímek získal na Maďarském filmovém týdnu v Budapešti v roce 2003 několik ocenění: Cenu za nejlepší ženský výkon (Eszter Ónodiová), za nejlepší kameru (Tamás Sas), nejlepší střih (Béla Barsi) a nejlepší režijní debut (Csaba Fazekas).
    68%
    Poněkud zakřiknutý, nenápadný učitel hudební výchovy András žije se svou až příliš starostlivou matkou v Budapešti. Jediné, co rozjasňuje jeho všední život, jsou podivné sny, v nichž se mu zjevují například fyzik Albert Einstein nebo herečka a zpěvačka Kati Kovácsová. V den svých třicátých narozenin chce András dohnat vše, co doposud nestihl. A podle jeho představ toho není zase tak málo: prožít sex s dvěma ženami, zajistit si vlastní auto a nalézt pro sebe byt. Po ranní nepříliš optimistické návštěvě lékařské ordinace začne tento poněkud náročný plán uskutečňovat. Náhoda mu brzy postaví do cesty nečekanou překážku v podobě poněkud vyzývavé atraktivní blondýnky Gyöngyi. Ta má jasnou představu, jak užitečně využít několik dalších hodin... Příběh, v němž nechybí prvky černé komedie, melodramatu a osobité nadsázky, natočil scenárista a režisér Csaba Fazekas. Snímek získal na Maďarském filmovém týdnu v Budapešti v roce 2003 několik ocenění: Cenu za nejlepší ženský výkon (Eszter Ónodiová), za nejlepší kameru (Tamás Sas), nejlepší střih (Béla Barsi) a nejlepší režijní debut (Csaba Fazekas).
    9
  • Ranní horečka
    Ranní horečka (2015)
    Film
    67%
    10
  • Taxidermia
    Taxidermia (2006)
    FilmRole: Öreg Balatony Kálmán
    Tři příběhy – tři historická období. Tři muži – děd, otec a syn. Jeden touží po lásce, druhý po úspěchu, třetí po nesmrtelnosti. Děd žije svými fantaziemi a za zimních večerů se v promrzlém chlévě zahřívá vzrušujícími sny. Nic ho nemůže zastavit v jeho plodné představivosti. Otec je proslulý šampion v soutěžích jedlíků v časovém limitu, jenž se snaží dostihnout svůj vzor, evropského mistra jedlíků. Syn vycpává zvířata. Zabývá se něčím, co si nikdo nedokáže ani v nejbujnější fantazii představit. Příběhy děda, otce a syna, jež se odehrávají ve třech dějinných obdobích, nastavují zrcadlo zvrácené době i společnosti. Režisér o svém filmu říká: „Nemám potřebu vyprávět o sobě, ale o věcech, které jsou pro mě důležité. Objevil jsem svět povídek Lajose Partiho Nagye, které by klidně mohly být moje. Dvě jeho povídky tvoří základ tohoto příběhu o rodině. Ve scénáři jsem k nim přidal tři generace a pro sebe místo vypravěče.“
    65%
    Tři příběhy – tři historická období. Tři muži – děd, otec a syn. Jeden touží po lásce, druhý po úspěchu, třetí po nesmrtelnosti. Děd žije svými fantaziemi a za zimních večerů se v promrzlém chlévě zahřívá vzrušujícími sny. Nic ho nemůže zastavit v jeho plodné představivosti. Otec je proslulý šampion v soutěžích jedlíků v časovém limitu, jenž se snaží dostihnout svůj vzor, evropského mistra jedlíků. Syn vycpává zvířata. Zabývá se něčím, co si nikdo nedokáže ani v nejbujnější fantazii představit. Příběhy děda, otce a syna, jež se odehrávají ve třech dějinných obdobích, nastavují zrcadlo zvrácené době i společnosti. Režisér o svém filmu říká: „Nemám potřebu vyprávět o sobě, ale o věcech, které jsou pro mě důležité. Objevil jsem svět povídek Lajose Partiho Nagye, které by klidně mohly být moje. Dvě jeho povídky tvoří základ tohoto příběhu o rodině. Ve scénáři jsem k nim přidal tři generace a pro sebe místo vypravěče.“
    11
  • Vaska Nechměviset
    Vaska Nechměviset (1996)
    Film
    65%
    12
  • Majdnem szüz
    Majdnem szüz (2008)
    Film
    Boróce, osmnáctiletá hrdinka filmu, brzy žije z milionů, které dostala na koupi domu se svým milencem Jánosem. Ten ji ale, jakmile jim dojdou peníze, vymění za motorku Harley Davidson. Boróka se stává vězněm pasáka jménem Ronaldo. Zažije hořkou zkušenost v lesích u dálnice, dokud při první příležitosti neuteče svému vězniteli. Potkává Mórice, který uprchlou dívku přijme. Boróka se zapíše do kurzu pro manažery EU. Její talent se brzy projeví, když úspěšně prodává červené deštníky velkému davu svých bývalých známých. Ronaldo a jeho parťák ji vystopují a najdou Mórice, kterému v potyčce zlomí ruku. Boróka se chce pomstít a (po ženském způsobu) napadne pasáka v posilovně. Po překonání překážek úspěšně dokončí kurz, Móric se uzdraví a budoucnost může mladému páru přinést i lásku.
    Žánry:Drama
    63%
    Boróce, osmnáctiletá hrdinka filmu, brzy žije z milionů, které dostala na koupi domu se svým milencem Jánosem. Ten ji ale, jakmile jim dojdou peníze, vymění za motorku Harley Davidson. Boróka se stává vězněm pasáka jménem Ronaldo. Zažije hořkou zkušenost v lesích u dálnice, dokud při první příležitosti neuteče svému vězniteli. Potkává Mórice, který uprchlou dívku přijme. Boróka se zapíše do kurzu pro manažery EU. Její talent se brzy projeví, když úspěšně prodává červené deštníky velkému davu svých bývalých známých. Ronaldo a jeho parťák ji vystopují a najdou Mórice, kterému v potyčce zlomí ruku. Boróka se chce pomstít a (po ženském způsobu) napadne pasáka v posilovně. Po překonání překážek úspěšně dokončí kurz, Móric se uzdraví a budoucnost může mladému páru přinést i lásku.
    Žánry:Drama
    13
  • Mé 20. století
    Mé 20. století (1989)
    FilmRole: K
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Celovečerní autorský debut mladé maďarské režisérky Ildikó Enyediové je líbeznou fantaskní hříčkou, nespoutaným filmovým zamyšlením nad pohříchu většinou promarněnými možnostmi lidstva na prahu dvacátého století. Je to zamyšlení zhmotněné fiktivním příběhem dvou vzájemně se neznajících sester-dvojčat s diametrálně rozdílnými životními cestami. Dívky se nezávisle na sobě setkávají se sympatickým panem Z., předpokládajícím, že se setkává s jednou a touž ženou. Černobílý film s vynikající kamerou Tibora Mathého je rámován edisonovými objevy žárovky a telegrafu. Kontrapunktem těchto technických vymožeností je všudypřítomnost tajuplné hvězdné oblohy: hvězdy si mezi sebou povídají, komentují pozemské dění, oslovují aktéry příběhu. Epizody se odehrávají v různých městech a v různých prostředích (na plátně uvozených podtitulky). Snímek překvapuje i zkušeného diváka svobodným filmovým vyjadřováním a jeho originalitou, sympatický je na něm i jemný smysl pro humor. Autorka vedle sebe řadí jakoby naivní metafory s dokumentaristicky laděnými obrazy. Netají se tím, že vypovídá i sama o sobě: Všichni jsme ve svých tužbách, zábranách i konfliktech jakoby otisky neblahé historické epochy. I já jsem plná pochybností, někdy úzkostná, jindy krutá. Jsem podezíravá, přibližuje-li se ke mně někdo s láskou, a v nejnevhodnější chvíli naopak nesmírně vstřícná. Ani já nejsem s to pomoci jinému člověku, sužovanému úzkostí. Nicméně se pokouším žít jinak, a navzdory ješitnosti riskuji, že se zesměšním. Abychom byli podobní spíš sami sobě než době, v níž žijeme, musíme věnovat právě sami sobě méně pozornosti a více se zaměřit na schopnost milovat... Snímek získal mj. Zlatou kameru na 42. MFF v Cannes 1989, Cenu za režii a I. Enyediová a T. Mathé Cenu profesionální poroty na 21. FMF v Budapešti 1989. (Filmový přehled 1991 / č. 10)
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • 15
  • Szerelemtöl sújtva
    Szerelemtöl sújtva (2003)
    FilmRole: Tibor
    62%
    16
  • Dalších deset minut II.
    Dalších deset minut II. (2002)
    FilmRole: (segment "Ten Minutes After")
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy, ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmusch v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    57%
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy, ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmusch v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    17
  • Csocsó, avagy éljen május elseje!
    Csocsó, avagy éljen május elseje! (2001)
    FilmRole: Pék Antal,párttikár
    57%
    18
  • Fekete Leves
    Fekete Leves (2014)
    FilmRole: Neighbour
    55%
    19
  • Kalózok
    Kalózok (1999)
    FilmRole: Farkas
    52%
    20
  • Lajko: Cigán ve vesmíru
    Lajko: Cigán ve vesmíru (2018)
    Film
    V Sovětském svazu se sice říká, že Cikáni do vesmíru nelétají, vy se ale díky černé maďarské komedii Lajko přesvědčíte o opaku. Prvním živým tvorem ve vesmíru totiž nebyl pes Lajka, ale pilot práškovacího letadla Lajos Serbán. Už jako dítěti se mu podaří zkonstruovat raketu z polní kadibudky, kde jako palivo využije nahromaděné fekálie. Bohužel, funkční raketa vystřelí do nebeských výšin i s jeho matkou. A od té doby se Lajko snaží podívat do vesmíru, aby se s ní setkal. Umožní mu to komunistický aparát, nikoliv ale proto, že by tolik stáli o Cikána ve vesmíru, ale protože potřebují otestovat techniku. Přece nepošlou Gagarina do neznáma! (Future Gate)
    Žánry:DramaKomedie
    51%
    V Sovětském svazu se sice říká, že Cikáni do vesmíru nelétají, vy se ale díky černé maďarské komedii Lajko přesvědčíte o opaku. Prvním živým tvorem ve vesmíru totiž nebyl pes Lajka, ale pilot práškovacího letadla Lajos Serbán. Už jako dítěti se mu podaří zkonstruovat raketu z polní kadibudky, kde jako palivo využije nahromaděné fekálie. Bohužel, funkční raketa vystřelí do nebeských výšin i s jeho matkou. A od té doby se Lajko snaží podívat do vesmíru, aby se s ní setkal. Umožní mu to komunistický aparát, nikoliv ale proto, že by tolik stáli o Cikána ve vesmíru, ale protože potřebují otestovat techniku. Přece nepošlou Gagarina do neznáma! (Future Gate)
    Žánry:DramaKomedie
    21
  • Rosszfiúk
    Rosszfiúk (2000)
    Film
    Koza je poslán na 13 měsíců do převýchovného ústavu v Satchi. Od prvních dnů si musí probojovat cestu vzhůru v pubertální hierarchii. Jeho vrstevníci ho jedné noci donutí se s nimi vyplížit do města, kde ho přivážou na lavičku. Tam potká krásnou Aggie, do které se zamiluje. Po nepokojích v ústavu je jmenován nový ředitel, ctižádostivý Lehota, jehož militaristický přístup promění nejen ústav, ale i život ve městě. Nic nemůže zastavit stupňující se násilí ani Lehotovu kariéru...
    Žánry:Drama
    Režie:Tamás Sas
    48%
    Koza je poslán na 13 měsíců do převýchovného ústavu v Satchi. Od prvních dnů si musí probojovat cestu vzhůru v pubertální hierarchii. Jeho vrstevníci ho jedné noci donutí se s nimi vyplížit do města, kde ho přivážou na lavičku. Tam potká krásnou Aggie, do které se zamiluje. Po nepokojích v ústavu je jmenován nový ředitel, ctižádostivý Lehota, jehož militaristický přístup promění nejen ústav, ale i život ve městě. Nic nemůže zastavit stupňující se násilí ani Lehotovu kariéru...
    Žánry:Drama
    Režie:Tamás Sas
    22
  • Maďarská krása
    Maďarská krása (2003)
    Film
    Tvůrci tragikomedie Maďarská krása neskrývají inspiraci známější Americkou krásou, aby se stejnou naléhavostí postihli slabé stránky maďarské společnosti. V popředí příběhu jsou členové dvou zbohatlických rodin, kteří žijí blízko sebe v nových rodinných domcích, postavených nedaleko rozlehlé panelákové čtvrti. Na jedné straně je to generace rodičů, padesátníků unavených životem, na druhé jejich dětí, příliš rychle otrávených dospíváním. Každý z nich vlastně něco hledá: způsob, jak získat finančně výhodnou zakázku, nové zaměstnání, přátelství, milostný vztah, ztracenou národní identitu. Někteří z hrdinů při cestě za svým cílem už ani nepomyslí na vlastní čest nebo hrdost a odhodí doslova vše, co mají... Režisér Péter Gothár nemilosrdně analyzuje morálku svých současníků, aroganci některých novodobých zaměstnavatelů, kulturní omezenost bez vyšších nároků na vkus, stejně jako předvádí, jak se místo peněz platí sexem. Nijak nešetří výsměchem, přesně vybranou absurditou či morbiditou a groteskní nadsázkou, při níž někdy až mrazí v zádech. V roce 2003 na Maďarském filmovém týdnu snímek získal Hlavní cenu a ocenění za nejlepší zvuk (Róbert Juhász).
    41%
    Tvůrci tragikomedie Maďarská krása neskrývají inspiraci známější Americkou krásou, aby se stejnou naléhavostí postihli slabé stránky maďarské společnosti. V popředí příběhu jsou členové dvou zbohatlických rodin, kteří žijí blízko sebe v nových rodinných domcích, postavených nedaleko rozlehlé panelákové čtvrti. Na jedné straně je to generace rodičů, padesátníků unavených životem, na druhé jejich dětí, příliš rychle otrávených dospíváním. Každý z nich vlastně něco hledá: způsob, jak získat finančně výhodnou zakázku, nové zaměstnání, přátelství, milostný vztah, ztracenou národní identitu. Někteří z hrdinů při cestě za svým cílem už ani nepomyslí na vlastní čest nebo hrdost a odhodí doslova vše, co mají... Režisér Péter Gothár nemilosrdně analyzuje morálku svých současníků, aroganci některých novodobých zaměstnavatelů, kulturní omezenost bez vyšších nároků na vkus, stejně jako předvádí, jak se místo peněz platí sexem. Nijak nešetří výsměchem, přesně vybranou absurditou či morbiditou a groteskní nadsázkou, při níž někdy až mrazí v zádech. V roce 2003 na Maďarském filmovém týdnu snímek získal Hlavní cenu a ocenění za nejlepší zvuk (Róbert Juhász).
    23

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.