Kappei Matsumoto: Nejlepší filmy a seriály

7.5

Kappei Matsumoto: Filmy a seriály

  • Shura
    Shura (1971)
    FilmRole: Ryoshin
    81%
    1
  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: (segment "The Black Hair") (uncredited)
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    2
  • Vlk samotář a mládě 2: Řeka smrti
    Vlk samotář a mládě 2: Řeka smrti (1972)
    FilmRole: Ichirobei Hirano
    75%
    3
  • Nihon no atsui hibi bôsatsu: Shimoyama shigen
    Nihon no atsui hibi bôsatsu: Shimoyama shigen (1981)
    FilmRole: Professor Hatano
    Během období, kdy japonskou železniční dopravu sužují propouštění, stávky a odstávky, je nalezen mrtvý prezident Japonských národních drah. Vláda tvrdí, že byl zavražděn, policie tvrdí, že šlo o sebevraždu. Zvídavý reportér případ léta sleduje, ale základní otázka zůstává nezodpovězena: byl obětí členů rozrůstajícího se komunistického hnutí v Japonsku, nebo byla smrt zinscenována úřady v naději, že zdiskreditují komunisty?
    Žánry:Drama
    Režie:Kei Kumai
    75%
    Během období, kdy japonskou železniční dopravu sužují propouštění, stávky a odstávky, je nalezen mrtvý prezident Japonských národních drah. Vláda tvrdí, že byl zavražděn, policie tvrdí, že šlo o sebevraždu. Zvídavý reportér případ léta sleduje, ale základní otázka zůstává nezodpovězena: byl obětí členů rozrůstajícího se komunistického hnutí v Japonsku, nebo byla smrt zinscenována úřady v naději, že zdiskreditují komunisty?
    Žánry:Drama
    Režie:Kei Kumai
    4
  • Chûshingura
    Chûshingura (1958)
    Film
    74%
    5
  • Nogiku no gotoki kimi nariki
    Nogiku no gotoki kimi nariki (1955)
    Film
    73%
    6
  • Srpnová rapsodie
    Srpnová rapsodie (1991)
    Film
    Na příběhu staré ženy, která přežila atomový útok na Nagasaki, se Kurosawa vrací k věčnému japonskému tématu. Pomalu rozkrývané vzpomínky staré ženy na několik minut v srpnu roku 1945, které navždy poznamenaly celý její život, kladou ve společnosti jejích mladičkých vnoučat sugestivním způsobem otázku, je-li člověk schopen se poučit alespoň z těch nejstrašnějších zločinů, které kdy spáchal... Role babiččina amerického synovce, kterou ve filmu přijal Richard Gere, tu samozřejmě do jisté míry reprezentuje novou generaci tehdejších nepřátel, která, osvobozena od konsekvencí doby, je schopna nahlédnout hrůznost tehdejšího aktu. Kurosawův pohled však nahlíží přes hranice vojenských linií. Jeho film je zamyšlením nad základními principy, které lidstvu umožňují přežít - nad respektem člověka k člověku a odpovědnosti za své činy. (Česká televize)
    Žánry:Drama
    72%
    Na příběhu staré ženy, která přežila atomový útok na Nagasaki, se Kurosawa vrací k věčnému japonskému tématu. Pomalu rozkrývané vzpomínky staré ženy na několik minut v srpnu roku 1945, které navždy poznamenaly celý její život, kladou ve společnosti jejích mladičkých vnoučat sugestivním způsobem otázku, je-li člověk schopen se poučit alespoň z těch nejstrašnějších zločinů, které kdy spáchal... Role babiččina amerického synovce, kterou ve filmu přijal Richard Gere, tu samozřejmě do jisté míry reprezentuje novou generaci tehdejších nepřátel, která, osvobozena od konsekvencí doby, je schopna nahlédnout hrůznost tehdejšího aktu. Kurosawův pohled však nahlíží přes hranice vojenských linií. Jeho film je zamyšlením nad základními principy, které lidstvu umožňují přežít - nad respektem člověka k člověku a odpovědnosti za své činy. (Česká televize)
    Žánry:Drama
    7
  • Ticho
    Ticho (1971)
    FilmRole: Prisoner official
    70%
    8
  • Buru kurisumasu
    Buru kurisumasu (1978)
    Film
    65%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.