Frej Lindqvist: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Frej Lindqvist: Filmy a seriály

  • Hanba
    Hanba (1968)
    FilmRole: Sadist Man in the Interrogation Room
    • Edison
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    80%
    Druhý film ostrovní trilogie je v Bergmanově filmovém díle jedním z mála politicky angažovaných snímků, navzdory tomu, že se tvůrce tomuto označení bránil v sebeironickém zlehčení: Politicky nezaujímám vůbec žádné stanovisko. Kdyby existovala strana bázlivců, tak bych do ní vstoupil. Politikum v pochmurné, ostře protiválečné vizi se však nevytratilo ani v neurčitosti faktografie. Ačkoli se děj filmu odehrává v nejmenované zemi, v průběhu fiktivní války, přesto z něj vystupuje naprosto reálná, naturalisticky zobrazená brutalita soudobé válečné agrese. Manželská dvojice profesionálních hudebníků - Jan a Eva (opět v podání tehdejší bergmanovské stálice interpretů Ullmannové a von Sydowa) jí čelí únikem z pevniny na ostrov, který je postupně okupovaný nepřátelskou armádou. Eva patří k duševně silným bergmanovským hrdinkám, i když postrádá bezpochybnou jednoznačnost Almy z Hodiny vlků. Obdařena výrazným mateřským pudem, trpí bezdětností, její vztah k psychicky i charakterově slabšímu Janovi postrádá bezvýhradnou oddanost a místy se podobá jen soucitné péči. Mateřskou radost jí dá zakusit až sen v závěru filmu, kdy citově rozvrácený pár prchá na lodi z válkou zpustošeného ostrova, bez jakékoli vyhlídky na přežití. Obraz vysněného dítěte, který hrdinka může pouze vylíčit, je v tomto pesimisticky vyladěném filmu jedinou nadějí, byť pohříchu pomyslnou. Film režiséra Ingmara Bergmana představuje temnou vizi světa, za který se jeho stvořitel musí stydět. Příběh se odehrává v době, která žije neustálými válkami a konflikty. V takovémto světě se manželský pár hudebníků uchýlí na ostrov. Eva a Jan Rosenbergovi jsou apolitičtí a doufají, že na ostrově se vyhnou zuřící občanské válce. Před válkou však není úniku, najde si je i na samotě. Jan stále více propadá strachu a zoufalství, Eva marně touží po dítěti. Když ostrov napadnou povstalci, zabijí několik sousedů Rosenbergových. Po porážce povstalců jsou Eva s Janem považováni za kolaboranty a Evě se pouze díky poměru s místním plukovníkem podaří dosáhnout jejich propuštění na svobodu. Ale když se vrátí domů, povstalci znovu zaútočí a všechno začíná od začátku. Manželé se rozhodnou utéct na pevninu či jiný ostrov, ačkoli naděje, že najdou místo bez války, je mizivá. Film vznikl v roce 1968 a ozývá se z něj deziluze z aktuálního světového dění, poznamenaného studenou válkou i boji v Koreji a Vietnamu. Bohužel ani dnes, v časech globální války, nepřestává být jeho poselství aktuální. Hanba získala několik cen, mimo jiné i švédskou národní cenu Guldbagge pro Liv Ullmannovou a ceny americké filmové kritiky pro nejlepší film, režii a herečku.
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • 2
  • Blå ögon
    Blå ögon (2014)
    Seriál
    Napínavý švédský politický thriller plný adrenalinu od tvůrců seriálu Humans – Krajně pravicová strana směřuje k nejlepšímu volebnímu výsledku, když beze stopy zmizí vedoucí kanceláře na ministerstvu spravedlnosti. Rasismus, imigrace a nacionalismus jsou témata, kterými se tento seriál, chválený i deníkem New York Times, zabývá.
    68%
    Napínavý švédský politický thriller plný adrenalinu od tvůrců seriálu Humans – Krajně pravicová strana směřuje k nejlepšímu volebnímu výsledku, když beze stopy zmizí vedoucí kanceláře na ministerstvu spravedlnosti. Rasismus, imigrace a nacionalismus jsou témata, kterými se tento seriál, chválený i deníkem New York Times, zabývá.
    3
  • Sea Gull, The
    Sea Gull, The (1968)
    FilmRole: Yakov (uncredited)
    66%
    4
  • Skuggornas hus
    Skuggornas hus (1996)
    SeriálRole: Rektor Levin
    Třída 7A je na školním výletě na ostrově Gotland. Dozorkyně Gia je přesvědčená, že v domě, kde bydlí, straší neklidná duše. Studentka Vanessa tvrdí, že se podlaha v jejím pokoji v noci houpe jako loď na moři a stává se nevysvětlitelně mořskou nemocnou. Gia najde seznam cestujících z potopené lodi se stejným jménem jako dům, ve kterém bydlí – Pemba. Počet lidí na seznamu odpovídá počtu učitelů a studentů v domě. Pět žen, osm mužů. O 70 let později. Co se stane, jaká tajemství se skrývají za zdmi domu Pemba?
    66%
    Třída 7A je na školním výletě na ostrově Gotland. Dozorkyně Gia je přesvědčená, že v domě, kde bydlí, straší neklidná duše. Studentka Vanessa tvrdí, že se podlaha v jejím pokoji v noci houpe jako loď na moři a stává se nevysvětlitelně mořskou nemocnou. Gia najde seznam cestujících z potopené lodi se stejným jménem jako dům, ve kterém bydlí – Pemba. Počet lidí na seznamu odpovídá počtu učitelů a studentů v domě. Pět žen, osm mužů. O 70 let později. Co se stane, jaká tajemství se skrývají za zdmi domu Pemba?
    5
  • Yngsjömordet
    Yngsjömordet (1966)
    FilmRole: H.N. Hansson
    Švédsko, 1889. Mladý Per Nilsson má velmi dominantní matku, Annu Månsdotter. Jeho otec zemřel před mnoha lety a on a jeho matka jsou již dlouhou dobu v incestním vztahu. Per se ale ožení s Hannou kvůli jejím penězům a Anna je na ni zlá a krutá. Per s ní odmítá mít sex. Hanna začíná mít podezření, že se mezi jejím manželem a nevlastní matkou něco děje.
    Žánry:DramaKrimi
    65%
    Švédsko, 1889. Mladý Per Nilsson má velmi dominantní matku, Annu Månsdotter. Jeho otec zemřel před mnoha lety a on a jeho matka jsou již dlouhou dobu v incestním vztahu. Per se ale ožení s Hannou kvůli jejím penězům a Anna je na ni zlá a krutá. Per s ní odmítá mít sex. Hanna začíná mít podezření, že se mezi jejím manželem a nevlastní matkou něco děje.
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Rännstensungar
    Rännstensungar (1974)
    FilmRole: Doctor
    65%
    7
  • Mina drömmars stad
    Mina drömmars stad (1976)
    FilmRole: Färgarn
    • Netflix
    64%
    8
  • Handfull kärlek, En
    Handfull kärlek, En (1974)
    FilmRole: Fritz Fredrik Crona
    60%
    9
  • Jag är Maria
    Jag är Maria (1979)
    FilmRole: Lennart
    59%
    10
  • Mördaren - En helt vanlig person
    Mördaren - En helt vanlig person (1967)
    Film
    59%
    11
  • Vendetta
    Vendetta (1995)
    Seriál
    59%
    12
  • Jsem zvědavá - modře
    Jsem zvědavá - modře (1968)
    Film
    54%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.