Viktor Kosykh: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Viktor Kosykh: Filmy a seriály

  • Chladné léto roku 1953
    Chladné léto roku 1953 (1988)
    FilmRole: «Baklan», criminal

    Eastern zasadený do tragického obdobia politických prehmatov a dogmatických hesiel. Roku 1953 sa po Stalinovej smrti následkom Berijovej amnestie dostali na slobodu kriminálne živly. V odľahlej severskej osade sa dvaja politickí vyhnanci postavia proti šesťčlennej bande hrdlorezov, ktorá ohrozuje obyvateľstvo. Hlavný hrdina, bývalý rozviedčik, ktorého vyhnanstvo priviedlo do stavu hlbokej melanchólie a rezignácie, sa v konfrontácii so zločinnou bandou zbavuje ťaživého bremena poníženia a krivdy, nachádza stratenú ľudskú dôstojnosť, zmysel pre solidaritu a ochotu obetovať sa pre iných.

    76%

    Eastern zasadený do tragického obdobia politických prehmatov a dogmatických hesiel. Roku 1953 sa po Stalinovej smrti následkom Berijovej amnestie dostali na slobodu kriminálne živly. V odľahlej severskej osade sa dvaja politickí vyhnanci postavia proti šesťčlennej bande hrdlorezov, ktorá ohrozuje obyvateľstvo. Hlavný hrdina, bývalý rozviedčik, ktorého vyhnanstvo priviedlo do stavu hlbokej melanchólie a rezignácie, sa v konfrontácii so zločinnou bandou zbavuje ťaživého bremena poníženia a krivdy, nachádza stratenú ľudskú dôstojnosť, zmysel pre solidaritu a ochotu obetovať sa pre iných.

    1
  • Otec vojáka
    Otec vojáka (1965)
    FilmRole: Vasiliy Dmitrievich, boy on the cart
    Druhá světová válka. Gruzínský vesničan Giorgi Macharašvili jede navštívit raněného syna. V nemocnici jej nenajde, a proto se vydá ho hledat. Stává se tak svědkem a přímým účastníkem válečných událostí, které jej přivedou až do Berlína. V titulní roli vysoce oceňovaný Sergo Zakariadze.

    Režisér Revaz Čcheidze debutoval společně s Tengizem Abuladzem. Jejich Oslík (1955, uveden v závěru loňské LFŠ 2006) slavil úspěchy na mezinárodních festivalech (Cannes, Edinburgh) a upozornil světovou veřejnost na přitažlivou svébytnost gruzínské kinematografie. Po tomto snímku se cesty obou tvůrců rozešly. Zatímco Abuladze směřoval ke stylizovanější poetičnosti, Čcheidze zůstal v prozaičtější poloze vyprávění. S oblibou budoval ostře dramatické situace, jež mu umožňovaly detailní prokreslení charakterů. Na takovém „půdorysu“ byl postaven i film Otec vojáka, jehož děj se odehrával během druhé světové války.

    Scénář k němu napsal Suliko Žgenti, který v něm zúročil vlastní frontovou zkušenost a také osobní vzpomínku na matku, jež za ním přijela na návštěvu do nemocnice, kde jej ale už nezastihla, protože tři dny předtím ho propustili a on se vrátil ke své vojenské jednotce.

    Tato situace nechybí ani v Čcheidzeho filmu, ovšem s tím rozdílem, že rodičem je zde muž, stárnoucí Giorgi Macharašvili, jenž se nedá zastrašit a hledá svého syna Goderziho tak dlouho, až se sám stane vojákem a doputuje s Rudou armádou až do Berlína.

    Otec vojáka zaznamenal u veřejnosti nebývalý ohlas. Do Macharašviliho postavy si diváci projektovali vlastní životní osudy, rozuměli počínání otce, kterého vynikajícím způsobem ztvárnil Sergo Zakariadze (1909 – 1971, uvidíme jej též jako doktora Levana v Danělijově snímku Nebuď smutný). Zakariadze dobře zvládl i méně obvyklé vlastnosti svého hrdiny, k nimž patřil zejména údiv a pokora nad vinnou révou, jež byly pro něj jako obyvatele Kachetie, jedné z nejúrodnějších oblastí Gruzie, přirozenou součástí osobnosti.

    Na Zakariadzeho památku, ale především na památku každého, kdo za války bojoval proti nepříteli, vznikla v kachetské obci Guardžaani patnáctimetrová měděná socha otce vojáka. Navrhoval ji Merab Berdzenišvili a slavnostně byla odhalena 9. 5. 1978. Promítání Otce vojáka se stalo každoroční součástí tamních oslav Dne vítězství.

    Natáčení Čcheidzeho filmu se zúčastnila vojska Moskevského, Zakavkazského a Pobaltského vojenského okruhu. K vyvolání co největší autenticity v něm byly použity úryvky z archivních dokumentárních snímků. (Tomáš Hála, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    75%
    Druhá světová válka. Gruzínský vesničan Giorgi Macharašvili jede navštívit raněného syna. V nemocnici jej nenajde, a proto se vydá ho hledat. Stává se tak svědkem a přímým účastníkem válečných událostí, které jej přivedou až do Berlína. V titulní roli vysoce oceňovaný Sergo Zakariadze.

    Režisér Revaz Čcheidze debutoval společně s Tengizem Abuladzem. Jejich Oslík (1955, uveden v závěru loňské LFŠ 2006) slavil úspěchy na mezinárodních festivalech (Cannes, Edinburgh) a upozornil světovou veřejnost na přitažlivou svébytnost gruzínské kinematografie. Po tomto snímku se cesty obou tvůrců rozešly. Zatímco Abuladze směřoval ke stylizovanější poetičnosti, Čcheidze zůstal v prozaičtější poloze vyprávění. S oblibou budoval ostře dramatické situace, jež mu umožňovaly detailní prokreslení charakterů. Na takovém „půdorysu“ byl postaven i film Otec vojáka, jehož děj se odehrával během druhé světové války.

    Scénář k němu napsal Suliko Žgenti, který v něm zúročil vlastní frontovou zkušenost a také osobní vzpomínku na matku, jež za ním přijela na návštěvu do nemocnice, kde jej ale už nezastihla, protože tři dny předtím ho propustili a on se vrátil ke své vojenské jednotce.

    Tato situace nechybí ani v Čcheidzeho filmu, ovšem s tím rozdílem, že rodičem je zde muž, stárnoucí Giorgi Macharašvili, jenž se nedá zastrašit a hledá svého syna Goderziho tak dlouho, až se sám stane vojákem a doputuje s Rudou armádou až do Berlína.

    Otec vojáka zaznamenal u veřejnosti nebývalý ohlas. Do Macharašviliho postavy si diváci projektovali vlastní životní osudy, rozuměli počínání otce, kterého vynikajícím způsobem ztvárnil Sergo Zakariadze (1909 – 1971, uvidíme jej též jako doktora Levana v Danělijově snímku Nebuď smutný). Zakariadze dobře zvládl i méně obvyklé vlastnosti svého hrdiny, k nimž patřil zejména údiv a pokora nad vinnou révou, jež byly pro něj jako obyvatele Kachetie, jedné z nejúrodnějších oblastí Gruzie, přirozenou součástí osobnosti.

    Na Zakariadzeho památku, ale především na památku každého, kdo za války bojoval proti nepříteli, vznikla v kachetské obci Guardžaani patnáctimetrová měděná socha otce vojáka. Navrhoval ji Merab Berdzenišvili a slavnostně byla odhalena 9. 5. 1978. Promítání Otce vojáka se stalo každoroční součástí tamních oslav Dne vítězství.

    Natáčení Čcheidzeho filmu se zúčastnila vojska Moskevského, Zakavkazského a Pobaltského vojenského okruhu. K vyvolání co největší autenticity v něm byly použity úryvky z archivních dokumentárních snímků. (Tomáš Hála, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Taškent, město chleba
    Taškent, město chleba (1968)
    FilmRole: Crook
    Tento silný melodram, natočený v nádherných černobílých barvách a napsaný Andrejem Končalovským, Tarkovského spolupracovníkem, vypráví příběh mladého chlapce, který se vydává na nebezpečnou cestu do uzbecké metropole Taškentu, aby vydělal peníze pro svou hladovějící rodinu. Režisér Šuchrat Abbasov se při natáčení na okraji Sovětského svazu, v době relativního politického uvolnění, odvážil zobrazit chudobu a hladomor, které byly důsledkem bolševické revoluce.
    Žánry:Drama
    75%
    Tento silný melodram, natočený v nádherných černobílých barvách a napsaný Andrejem Končalovským, Tarkovského spolupracovníkem, vypráví příběh mladého chlapce, který se vydává na nebezpečnou cestu do uzbecké metropole Taškentu, aby vydělal peníze pro svou hladovějící rodinu. Režisér Šuchrat Abbasov se při natáčení na okraji Sovětského svazu, v době relativního politického uvolnění, odvážil zobrazit chudobu a hladomor, které byly důsledkem bolševické revoluce.
    Žánry:Drama
    3
  • Novye priklyucheniya neulovimykh
    Novye priklyucheniya neulovimykh (1968)
    FilmRole: Danka
    75%
    4
  • Cizím vstup zakázán
    Cizím vstup zakázán (1964)
    FilmRole: Kostya Inochkin
    72%
    5
  • 6
  • Začátek neznámé éry
    Začátek neznámé éry (1967)
    Film
    70%
    7
  • My se vrátíme
    My se vrátíme (1974)
    Film
    První díl trilogie o odporu ruských partyzánů proti nacistické okupaci Ruska během druhé světové války. Film se odehrává v srpnu 1941, kdy nacistické síly vpadly a obsadily evropskou část Ruska. Major Mlynskij má na starosti speciální skupinu partyzánů. Jeho skupina pohlcuje další malé skupiny ruských vojáků, kterým se podařilo přežít útoky drtivých nacistických sil. Nacistické armády postupují na Moskvu. Major Mlynskij organizuje odpor ruských partyzánů proti nacistům v týlu nepřítele.
    Žánry:Válečný
    68%
    První díl trilogie o odporu ruských partyzánů proti nacistické okupaci Ruska během druhé světové války. Film se odehrává v srpnu 1941, kdy nacistické síly vpadly a obsadily evropskou část Ruska. Major Mlynskij má na starosti speciální skupinu partyzánů. Jeho skupina pohlcuje další malé skupiny ruských vojáků, kterým se podařilo přežít útoky drtivých nacistických sil. Nacistické armády postupují na Moskvu. Major Mlynskij organizuje odpor ruských partyzánů proti nacistům v týlu nepřítele.
    Žánry:Válečný
    8
  • Korona Rossiyskoy imperii, ili snova neulovimye
    Korona Rossiyskoy imperii, ili snova neulovimye (1971)
    FilmRole: Dan'ka
    Ruská občanská válka skončila a bělogvardějci jsou buď mrtví, nebo v zahraničí. Někteří z vyhnaných šlechticů se pokoušejí korunovat nového cara/císaře v exilu a o tuto pozici usiluje několik podvodníků. Současně se někteří staří nepřátelé Neúplatných mstitelů snaží vrátit do Ruska z neznámých důvodů. Mstitelé dostanou za úkol zjistit, co se děje. Ukáže se, že padouši jdou po ruské koruně, která je posázena mnoha diamanty a drahokamy. Není jasné, zda je koruna chtěna pouze pro korunovační obřad, nebo zda se ji padouši snaží prodat tomu, kdo nabídne nejvíc, ale v každém případě jim v tom musí zabránit. Mstitelé je pronásledují. Dva jedou do Paříže, aby se infiltrovali do emigrantské komunity, a další dva pracují na ruské půdě.
    67%
    Ruská občanská válka skončila a bělogvardějci jsou buď mrtví, nebo v zahraničí. Někteří z vyhnaných šlechticů se pokoušejí korunovat nového cara/císaře v exilu a o tuto pozici usiluje několik podvodníků. Současně se někteří staří nepřátelé Neúplatných mstitelů snaží vrátit do Ruska z neznámých důvodů. Mstitelé dostanou za úkol zjistit, co se děje. Ukáže se, že padouši jdou po ruské koruně, která je posázena mnoha diamanty a drahokamy. Není jasné, zda je koruna chtěna pouze pro korunovační obřad, nebo zda se ji padouši snaží prodat tomu, kdo nabídne nejvíc, ale v každém případě jim v tom musí zabránit. Mstitelé je pronásledují. Dva jedou do Paříže, aby se infiltrovali do emigrantské komunity, a další dva pracují na ruské půdě.
    9
  • Noční pohádka
    Noční pohádka (1981)
    Film
    67%
    10
  • Trevozhnoye voskresenye
    Trevozhnoye voskresenye (1983)
    Film
    63%
    11
  • Nepolapitelní mstitelé
    Nepolapitelní mstitelé (1967)
    FilmRole: Danka Shchus
    62%
    12
  • Front za liniey fronta
    Front za liniey fronta (1977)
    Film
    60%
    13
  • U opasnoy cherty
    U opasnoy cherty (1983)
    Film
    48%
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.